Тема. Додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування задач.
Мета: закріплювати та вдосконалювати прийоми додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд, вправлятися у розв’язуванні задач, ; розвивати пізнавальну активність учнів, логічне мислення; виховувати старанність, культуру поведінки в громадських місцях, любов до тварин, ба¬жання допомагати братам нашим меншим.
Обладнання: картки для групової роботи.
Хід уроку
І. Організація класу.
Вчитель.
- Станьте, діти, всі рівненько,
Посміхнітеся гарненько,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день»
Хочу побажати вам гарного уроку,
Щоб було цікаво всім нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі відповідати.
Щоб допомагало вам вміння міркувати
І дванадцять балів легко заробляти.
- Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними всі хлоп’ятка.
Діти! Хто з вас був у зоопарку?
- А хто хоче ще там побувати?
- Сьогодні ми вирушимо у віртуальну подорож до зоопарку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Вправа «Очікування»
-Як слід поводитись у зоопарку?
Вправа «Мозковий штурм»
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ЗООПАРКУ
Не шуміти.
Не чіпати руками тварин.
Не годувати тварин.
Не наближатися до клітки з тваринами.
1. Вправа «Дізнайся відповідь»
Щоб ді¬статися зопарку, ми повинні сісти на певний вид транспорту. А який саме, дізнаєтеся, коли розв’яжете задачу.
Задача. Школярі вирушили на екскурсію. Вони проїхали 55 км, їм залишилося проїхати ще 27 км. Яку відстань подолають школярі?
Було — ?
Проїхали — 55 км
Залишилося — 27 км
55 + 27 = 82 (км)
68 км — потяг; 42 км — таксі; 82 км — ав¬тобус
III.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
А щоб час у дорозі минув швидше, ми ви¬конаємо декілька завдань.
1.Хвилинка каліграфії
82 82 і т.д.
2.Розв'язування цікавих задач
Сова живе 60 років, а пугач — на 11 років біль¬ше. Скільки років живе пугач? (71)
У тварини 2 праві та 2 ліві лапи, 2 передні та 2 задні лапи. Скільки всього в неї лап? (4)
До зоопарку їхало 6 автобусів, а назустріч їм — три автобуси. Скільки автобусів приїхало до зоопарку?(6)
Лев може стрибати на 12 м у довжину, а лиси¬ця —на 8 м менше. На яку відстань стрибаєлисиця?(4)
Бегемот з’їдає за добу 40 кг трави, а корова може з’їсти стільки трави, скільки 2 бегемоти. Скільки трави за добу з’їсть корова? (80)
IV.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
Ось ми і дісталися зоопарку. Тут ми не лише дізнаємося багато цікавої інформації, але й закрі¬пимо вміння додавати числа з переходом через розряд, попрацюємо над за¬дачами та вимірюванням периметра .
V.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1/Самостійна робота «Ланцюжок прикладів»
-Щоб потрапити до зоопарку, нам необхідно придбати... (квитки).
-Яка вартість квитка, ви дізнаєтеся, коли розв’яжете ланцюжок прикладів.
10 +90 -30 -50 +10 = ... (ЗО грн)
2.Робота в групах
-Ось ми на території зоопарку. Погляньмо на схему і дізнаємося, яку тварину ми побачимо найпершою
— Що трапилося зі схемою зоопарку? Ма¬буть, це заметіль розвіяла нам маршрут . Відновимо схему, розв’язавши приклади № 387. С.68.
- Але пригадаємо послідовність додавання цифр з переходом через розряд :
1. Десятки до десятків,
2. Одиниці до одиниці
3. Отримані результати додати
1 група: 2 приклади першого стопчика
2група : 2 приклади другого стопчика
3група : 2 приклади третього стопчика
ПЕРЕВІРЯЄМО Діти зачитують відповіді
Відповіді є надошці від найменшої до найбільшої. Розмістити на карті
-Найпершим нас зустрів слон. Він мріє дізна¬тися про себе щось особливе і просить вашої допо¬моги. Розв’язавши рівняння, ви дізнаєтеся...
Скільки років живе слон?
72 (років)
19+х=91
Х=91-19
Х=72
-У середньому слони проживають ... років. Був відомий слон, який прожив 86 років. Його вважа¬ють найстарішим.
-Яка вага хобота?
-Він важить близько 140... кілограмів. У ньому зна¬ходиться 40 000 м’язів, тому він дуже гнучкий. Слон може підняти шпильку кінчиком свого хо¬бота.
» Фізкультхвилинка
-Далі нас зустрічає мавпочка
-А ЗНАЄТЕ ПРО ЩО ВОНА ДУМАЄ? Що їй ціково? Хто серед них, мавп , найменший?
- Найменшим приматом на землі прийнято вважати карликову ігрунку. Її розмір коливається в межах 11-15 сантиметрів, не враховуючи хвоста, який може досягати 22 сантиметрів в довжину.
А ще вона просить розвязати задачу
1. Робота над задачею
До зоопарку надійшло три ящки бананів. У першому було 17 кг бананів, у дру¬гому — на 16 кг більше ніж у першому, а у третьому — на 11кг більше, ніж другому . Скільки кілограмів бананів у третьому ящику?
1) 17+16=33 (кг) – у другому ящику;
2) 33+11=44 (кг)
Відповідь: 44 кг бананів у третьому ящику
2. Робота в парах
Ми наближаємося до вольєрів тигрів та ле¬вів. Вони живуть поруч і завжди сперечаються, чий вольєр більший. Допоможемо їм це з’ясувати.
Знайдіть периметр вольєра тигра, якщо одна сторона його дорівнює 7 м.
Р = 7+7+7+7=28м
Знайдіть периметр вольєра лева, якщо дов¬жина дорівнює 8 метрів, а ширина — 6 метрів.
Р = 8+8+ 6 +6 = 28 м
Що можемо сказати про їх вольєри? (Вони однакові.)
ПІДСУМОК УРОКУ
— Насамкінець ми дійшли до вольєра з ведме¬дем. Йому цікаво, що нового й корисного ви дізна¬лися з цієї подорожі
Закріпили набуті знання
Діти сьогодні ми говорилиз вами про тварини в зоопарку, чи всі тварини мешкають у нашому Рівненському Зоопарку? Наш зоопарк один з найкращих на Західній Україні. На сьогоднішній день в Рівненському зоопарку утримується 179 видів, близько 500 екземплярів тварин з різних куточків земної кулі. Серед них 92 види є рідкісними, що занесені в Червону книгу України та міжнародну Червону книгу.За ними гарно доглядають працівники зоопарку.
- Скажіть а чи всім тваринам в сьогоднішню погоду живеться добре?
- Ми повинні допомагати пережити їм зиму підгодовуючи їх. |