Неділя, 2020-10-25, 18:53
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Перший урок [2]
Математика [14]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [27]
Природознавство [21]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [11]
Образотворче мистецтво [3]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Образотворче мистецтво

Розробка уроку з мистецтва 4 клас на тему: "Радіймо разом з греками!"
2017-01-17, 22:09
Урок мистецтва у 4 класі
Тема: Радіймо разом з греками!
Мета:
Навчальна: познайомити учнів із музичними інструментами Греції, народним танцем сиртакі.
Розвивальна: розвивати почуття ритму, збагачувати кругозір, слухацький досвід і мистецькі знання учнів.
Виховна: виховувати повагу до української культури та культури народів інших країн.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: музичні інструменти, комп’ютер, ілюстрації, фонограма, відео, слайдова презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб нам не було мороки —
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
ІІ. Мотивація уроку.
- Зараз ми з вами пограємо в гру «Вгадай інструмент». (Один учень виходить на середину класу і встає до дітей спиною. Вчитель показує дітям на малюнку музичний інструмент, діти рухами показують як треба на ньому грати. Той учень, який стоїть спиною, повертається і повинен впізнати
інструмент). Бубон, баян, сопілка.
ІІІ. Актуалізація знань
- Діти, пригадайте які ще ви знаєте українські народні інструменти?
(Бандура, кобза, волинка, цимбали…)
- Які народні танці України вам відомі?
(Гопак, аркан, з давніх – давен до улюблених танців українців належить старовинний масовий хороводний танець козачок. Першими його виконавцями були козаки – воїни. Звідси походить його назва.)
Добре, ось ми і пригадали культуру українського народу.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку
- А сьогодні ми з вами познайомимося з музичним світом Греції. Слово «музика» грецького походження, воно перекладається як «мистецтво муз». Адже вам відомо, що Греція – це батьківщина богів. Музика відігравала значну роль у суспільному та особистому житті греків. Вона звучала під час одружень і поховань, домашніх свят і військових походів, спортивних та художніх змагань, релігійних свят і театральних вистав. Музичне мистецтво також було обов’язковою складовою освіти. Давайте зараз роздивимося як виглядають деякі музичні інструменти Греції.
(Вчитель показує малюнки з грецькими музичними інструментами )
Гайда – духовий інструмент, виготовлений зі шкіри кози або барана , зшитий у вигляді торбинки. Він схожий на інструмент, відомий на Україні, волинку.
Бузуки – струний щипковий інструмент. Має схожість з кобзою.
Сантурі – струний ударний інструмент. Схожий на цимбали.
Ліра – струний щипковий інструмент. Має такий же вигляд як і українська ліра.
- А чи знаєте ви, діти, міфічного співака і музиканта Греції? Це був Орфей, який співав і грав на лірі.

V. Слухання музики.
Німецький композитор Крістоф Віллібальд Глюк написав оперу «Орфей і Евредіка», утіливши в неї могутню силу музики. Орфей був сином царя Апполона і музи Калліопи. Він отримав в дар від свого батька золоту ліру, яка стала його основним інструментом. Давайте подивимось міф про Орфея та Евредіку і прослухаємо музику композитора Глюка. (Показ відео)
- Яке враження справила на вас ця музика?
- Щоб краще зрозуміти культуру Греції, необхідно ознайомитися не тільки з музикою цієї країни, але й з танцями. Мудрець Сократ стверджував, що «кращий танцюрист – кращий воїн». У своїх танцях греки часто інсценували битву з ворогом, розігрували військові навчання.
Сьогодні ми з вами познайомимося з найвідомішим грецьким танцем «Сиртакі». Його танцюють як чоловіки, так і жінки, стоячи в рядок або колом, поклавши руки на плечі партнеру по танцю.
- Подивіться виконання цього танцю. (Показ відео)
- Давайте, спробуємо відтворити танцювальні рухи сиртакі.
- Ось ви потанцювали, тепер давайте поспіваємо.
VI. Вокально-хорова робота
1.Розспівування.
- Виконання гамми до мажор, тризвук.
2. Виконання пісні «Миколаю, святий Миколай»
- Діти, а що ви знаєте про свято Миколая?
- Коли його святкують?
Вчитель: День святого Миколая це день святкування та вшанування пам'яті Святого Миколая. Він був багатою людиною і дбав про бідних людей тих часів. Найбільш імовірно, що традиція дарувати подарунки пішла від відомого випадку, коли один збіднілий чоловік не міг забезпечити своїх трьох доньок приданим. За тими звичаями, вони не змогли б вийти заміж, і, якщо б їм не вдалося знайти роботу, то довелося б піти по світу. Миколай, дізнавшись про це, вирішує зарадити біді. Протягом трьох ночей він пробирався до убогої хатини та щоразу закидав крізь вікно у кімнату, де ночували сестри, шмат золота — на придане для кожної з дочок. Крім того, святий Миколай бажав, щоб ті три дочки не знали хто їм закидав це золото.В пам'ять про милосердя святого Миколая, цього дня відзначається Міжнародний день допомоги бідним.
- Я гадаю, що ви вже написали листи Миколаю, а хто й не написав, то Миколай сам здогадається кому що принести в подарунок. А ледарів та неслухняних дітей чекають різочки.
- Зимова пора дуже багата на свята. У кожного свята свої традиції та обряди. І ми, як справжні українці повинні шанувати культурне надбання нашого народу.
3. Хвилинка музикування.
- Діти, давайте пригадаємо українську народну дитячу пісню «Веселі гуси» і спробуємо на наших інструментах підіграти акомпанемент.
(На дошці написати ритмічний малюнок цієї пісні) .
- Добре, молодці, а зараз повернемось до Греції.
Вчитель: Неперевершеними пам’ятками грецького мистецтва є мозаїка. Нею греки прикрашали підлогу та стіни приміщень. Чудові мозаїчні композиції можна створити з каміння, керамічних плиток, шматочків дерева, кольорового скла та інших матеріалів.
(Демонстрація презентації мозаїчних виробів)
- Зараз ми з вами будемо створювати свою мозаїку з кольорового паперу.
(Діти працюють над мозаїкою, інструктаж з голкою)
4. Цікавинки
 На пляжі у воді можна наступити на морського їжака. Рекомендують заходити у воду в взутті, тому що рани заживають довго і болісно.
 В школах вчать тільки читати і писати. Решту знань отримують на платних курсах.
 На Новий рік дарять один одному старий камінь, щоб гроші були такими же тяжкими.

VIII. Підсумок уроку
Бесіда
 Які музичні інструменти Греції ви запам’ятали?
 З яким танцем познайомилися?
 Хто написав оперу «Орфей і Евредіка»?
Урок закінчено. До побачення. Дякую за цікавий урок.
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: avitrikush
Переглядів: 483 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Неділя
2020-10-25
18:53


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання