П`ятниця, 2017-10-20, 12:27
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 імені Дмитра Чернявського Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Математика [12]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [25]
Природознавство [13]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [9]
Образотворче мистецтво [2]
Для учнів, батьків
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 192
Гості сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Українська мова

БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. СМИСЛОВІ ВІДНОШЕННЯ МІЖ ЧАСТИНАМИ БЕЗСПОЛУЧНИКОВОГО СКЛАДНОГО
2017-03-12, 12:30
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
У 9-Б КЛАСІ

БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. СМИСЛОВІ ВІДНОШЕННЯ МІЖ ЧАСТИНАМИ БЕЗСПОЛУЧНИКОВОГО СКЛАДНОГО

МЕТА: ознайомити учнів із безсполучниковими складними реченнями як окремим типом складних речень, з’ясувати специфіку будови і смислових зв’язків у безсполучниковому реченні, формувати вміння й навички відрізняти ці речення від інших складних, правильно інтонувати їх і розставляти розділові знаки, а також уживати їх у мовленні; розвивати пам'ять, увагу, мислення, мовленнєву культуру школярів, уміння виконувати завдання у відведений учителем час; виховувати в учнів любов до рідної мови.

ОБЛАДНАННЯ: підручник, таблиця, схеми.
ТИП УРОКУ: виклад нового матеріалу

ХІД УРОКУ

I. Оголошення теми і мети уроку

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Запитання до учнів: Яке речення називається складним? (Складним називається речення, яке об’єднує за змістом та інтонаційно два і більше простих речень)

2. Розглянути схему «Основні групи складних речень» (Додаток 1) і з’ясувати, яка з цих груп ще не вивчалась учнями (це безсполучникові складні речення).

III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. На підставі наведеної вище схеми відповісти на запитання:
1) Чим відрізняються безсполучникові речення від сполучникових?
2) Якими засобами виражаються смислові відношення у складних безсполучникових реченнях?
3) Яку роль відіграє інтонація у складних безсполучникових реченнях?

2. Порівняти різні типи речень. Які з них – складні безсполучникові? Чим вони відрізняються від сполучникових і чим близькі до них? Як вимовляються?
Вітер війнув, і посипалося листя з клена. Вітер війнув, посипалося листя з клена. Коли вітер війнув, посипалося листя з клена. Посипалося листя з клена, бо вітер війнув. Посипалося листя з клена: вітер війнув.

3. Дайте визначення безсполучниковому реченню з урахуванням всіх ознак, про які ми перед цим говорили. (Безсполучниковими реченнями називають такі складні речення, в яких прості речення об’єднуються в одне ціле без сполучників, за допомогою інтонації.)

4. Розглянути таблицю «Основні групи безсполучникових складних речень»(Додаток2).
1) На які групи поділяються безсполучникові складні речення?
2) Що характерно для складнопідрядних речень з однотипними частинами?
3) Що характерно для складнопідрядних речень з різнотипними частинами?
4)Які відношення виражають безсполучникові складні речення з однотипними частинами?
5) Які відношення виражають безсполучникові складні речення з різнотипними частинами?

5. У поданих безсполучникових реченнях визначити тип та відношення?
Старість – не радість, борги - не користь.
Хліб - усьому голова: без хліба наїдку нема.
Шабля ранить голову, слово – душу.
Усі обличчя повернулися до Олександри, усі очі втупилися в неї.
Пташки лящать, щебече соловейко, кує зозуля, здалеку доноситься жайворонкова пісня.
Юрка серце завмирає, він знає: це йому снилося вже не раз.
Гляне – холодною водою обіллє.
Прийде вечір – всі вулиці в селі аж гудуть піснями.

6. Робота з підручником. Розглянути таблицю на сторінці 155.
7. Користуючись матеріалом таблиці, виконати вправу №246 на сторінці 156.

IV. Узагальнення й систематизація вивченого на уроці
1. Запитання до учнів:

1) Які речення називаються безсполучниковими складними?
2) Які смислові відношення існують між простими реченнями у безсполучниковому складному?
3) Які розділові знаки ставляться у складному безсполучниковому реченні?

2. Виконати за підручником вправу №249.

V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання Вивчити у підручнику §20 на сторінці 153, підготуватися до тестування. Виконати вправу №245 на сторінці 156.
Категорія: Українська мова | Додав: zhenya
Переглядів: 91 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
П`ятниця
2017-10-20
12:27


2017 рік
Полезные онлайн сервисы
Корисні посилання
ОСВІТА.UA
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутська ЗОШ №18
Виховна робота школи
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання