Говори правильно! |
|
Наше опитування |
|
|
БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. СМИСЛОВІ ВІДНОШЕННЯ МІЖ ЧАСТИНАМИ БЕЗСПОЛУЧНИКОВОГО СКЛАДНОГО
| 2017-03-12, 12:30 |
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 9-Б КЛАСІ
БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. СМИСЛОВІ ВІДНОШЕННЯ МІЖ ЧАСТИНАМИ БЕЗСПОЛУЧНИКОВОГО СКЛАДНОГО
МЕТА: ознайомити учнів із безсполучниковими складними реченнями як окремим типом складних речень, з’ясувати специфіку будови і смислових зв’язків у безсполучниковому реченні, формувати вміння й навички відрізняти ці речення від інших складних, правильно інтонувати їх і розставляти розділові знаки, а також уживати їх у мовленні; розвивати пам'ять, увагу, мислення, мовленнєву культуру школярів, уміння виконувати завдання у відведений учителем час; виховувати в учнів любов до рідної мови.
ОБЛАДНАННЯ: підручник, таблиця, схеми. ТИП УРОКУ: виклад нового матеріалу
ХІД УРОКУ
I. Оголошення теми і мети уроку
II. Актуалізація опорних знань учнів
1. Запитання до учнів: Яке речення називається складним? (Складним називається речення, яке об’єднує за змістом та інтонаційно два і більше простих речень)
2. Розглянути схему «Основні групи складних речень» (Додаток 1) і з’ясувати, яка з цих груп ще не вивчалась учнями (це безсполучникові складні речення).
III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. На підставі наведеної вище схеми відповісти на запитання: 1) Чим відрізняються безсполучникові речення від сполучникових? 2) Якими засобами виражаються смислові відношення у складних безсполучникових реченнях? 3) Яку роль відіграє інтонація у складних безсполучникових реченнях?
2. Порівняти різні типи речень. Які з них – складні безсполучникові? Чим вони відрізняються від сполучникових і чим близькі до них? Як вимовляються? Вітер війнув, і посипалося листя з клена. Вітер війнув, посипалося листя з клена. Коли вітер війнув, посипалося листя з клена. Посипалося листя з клена, бо вітер війнув. Посипалося листя з клена: вітер війнув.
3. Дайте визначення безсполучниковому реченню з урахуванням всіх ознак, про які ми перед цим говорили. (Безсполучниковими реченнями називають такі складні речення, в яких прості речення об’єднуються в одне ціле без сполучників, за допомогою інтонації.)
4. Розглянути таблицю «Основні групи безсполучникових складних речень»(Додаток2). 1) На які групи поділяються безсполучникові складні речення? 2) Що характерно для складнопідрядних речень з однотипними частинами? 3) Що характерно для складнопідрядних речень з різнотипними частинами? 4)Які відношення виражають безсполучникові складні речення з однотипними частинами? 5) Які відношення виражають безсполучникові складні речення з різнотипними частинами?
5. У поданих безсполучникових реченнях визначити тип та відношення? Старість – не радість, борги - не користь. Хліб - усьому голова: без хліба наїдку нема. Шабля ранить голову, слово – душу. Усі обличчя повернулися до Олександри, усі очі втупилися в неї. Пташки лящать, щебече соловейко, кує зозуля, здалеку доноситься жайворонкова пісня. Юрка серце завмирає, він знає: це йому снилося вже не раз. Гляне – холодною водою обіллє. Прийде вечір – всі вулиці в селі аж гудуть піснями.
6. Робота з підручником. Розглянути таблицю на сторінці 155. 7. Користуючись матеріалом таблиці, виконати вправу №246 на сторінці 156.
IV. Узагальнення й систематизація вивченого на уроці 1. Запитання до учнів:
1) Які речення називаються безсполучниковими складними? 2) Які смислові відношення існують між простими реченнями у безсполучниковому складному? 3) Які розділові знаки ставляться у складному безсполучниковому реченні?
2. Виконати за підручником вправу №249.
V. Підсумок уроку VI. Домашнє завдання Вивчити у підручнику §20 на сторінці 153, підготуватися до тестування. Виконати вправу №245 на сторінці 156. |
Категорія: Українська мова | Додав: zhenya
|
Переглядів: 551 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Міні-профіль |
П`ятниця 2024-03-29 03:32
|
Корисні посилання |
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
|
Наші свята |
|
|