Понеділок, 2017-11-20, 03:46
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 імені Дмитра Чернявського Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Математика [14]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [25]
Природознавство [15]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [9]
Образотворче мистецтво [3]
Для учнів, батьків
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 193
Гості сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Українська мова

Конспект уроку «Розділові знаки в СБР»
2017-03-12, 13:15
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
9-Б КЛАСУ

РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ У СКАЛАДНОМУ БЕЗСПОЛУСНИКОВОМУ РЕЧЕННІ

МЕТА: повторити й поглибити знання учнів про безсполучникове складне речення, пояснити застосування умовного, протиставного та наслідкового зв’язку в цих реченнях, вивчити правила постановки тире; розвивати пам'ять, увагу, мислення, формувати уміння і навички розрізняти безсполучникові складні речення з умовним, протиставним, наслідковим зв’язками та правильно розставляти розділові знаки; виховувати мовленнєву культуру.
ОБЛАДНАННЯ: підручник, таблиця.
ТИП УРОКУ: подання нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань учнів
1) Яке речення називається складним?
2) Яке речення називається безсполучниковим складним?
3) Які види смислових зв’язків існують у безсполучникових складних реченнях?
II. Оголошення теми та мети уроку

III. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Розглянути таблицю (Додаток 1) і сформулювати правила вживання тире в безсполучниковому складному реченні. Навести власні приклади.
2. Прочитати виразно наведені безсполучникові складні речення. З’ясувати види інтонації в них.
Натиснув кнопку – і гримить дзвін. Ще сонячні промені сплять – досвітні огні вже горять. Кінчилась битва – стала праця на місце гордої сестри. Над низиною навис туман – пектиме знов цілий день.

Висновок: перша частина складного речення вимовляється зі значним підвищенням тону і різкою зупинкою голосу в кінці; далі йде пауза, якій на письмі відповідає тире; на початку другої частини тон помітно знижується.

IV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Відновити прислів’я, переробивши наведені складнопідрядні речення на складні безсполучникові. Записати прислів’я і поставити в них потрібні розділові знаки.
Хоч кинь правду в калюжу, вона чиста буде. Якщо знаєш, то кажи, якщо не знаєш, то мовчи. Коли здобудеш освіту, то побачиш більше світу. Коли робиш добро, то не кайся, коли робиш зло, то зла й сподівайся. Якщо зрубав дерево, то посади два. Коли стоїш високо, то не будь гордим, коли стоїш низько, то не гнися. Не рубай вище голови, бо тріски тебе запорошать. Мов у лісі родився, нічого не знає.
2. Скласти складні безсполучникові речення, у яких ставиться такий розділовий знак, як тире.
3. Перепишіть, вставляючи, де потрібно, пропущені букви, апостроф, розкрити дужки. З’ясуйте до яких правил про розділові знаки у безсполучникових реченнях дібрано цей ілюстративний матеріал.
1. Синички (з) ранку пищать – чекай (в) ночі мороз… . 2. Мало сніг… на гілках дерев – (в) літку не буде ані грибів, ані ягід. 3. Березень сухий та мокрий май – буде каша й к…р...вай. 4. Береза раніше вільхи листя ро…пустить – літо буде сухим. 5. З…явилися опеньки – літу кінець. 6. (В) ночі, ближче до ранк…, сильно мерехтять зорі – погода змінит…ся. 7. Перший день баб…ного літа (14 вересня) ясний та теплий – осінь буде теплою.
4. Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Пояснити вживання того чи іншого розділового знаку.
1. Пан гуляв у себе в замку (-) у ярмі стогнали люди…2. В мужика землянка вогка (–) в пана хата на помості…3. У мужички руки чорні (-) в пані рученьки тендітні. 4. За колгосп дбатимеш (-) достаток матимеш. 5. Зобов’язався словом (–) закріпи ділом. 6. Узявся за гуж (-) не кажи, що не дуж. 7. Гляне (-) молоко кисне! 8. Млин меле (-) мука буде, язик меле (-) біда буде. 9. Посієш вчасно (-) вродить рясно. 10. Заграли знов (-) ще гірш нема ладу.
5. Виконати за підручником вправу 269.

V. Узагальнення і систематизація вивченого на уроці
1. Сформулювати правила вживання тире у безсполучникових складних реченнях.
2. Які види зв’язку наявні у складних безсполучникових реченнях, у яких ставиться тире?
3. Навести власні приклади складних безсполучникових речень, у яких наявний такий розділовий знак як тире.
VI. Підсумок уроку

VII. Домашнє завдання

Вивчити теоретичний матеріал у підручнику §22 на стор.165, виконати вправу 270.
Категорія: Українська мова | Додав: zhenya
Переглядів: 128 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Понеділок
2017-11-20
03:46


2017 рік
Полезные онлайн сервисы
Корисні посилання
ОСВІТА.UA
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутська ЗОШ №18
Виховна робота школи
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання