П`ятниця, 2017-10-20, 12:30
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 імені Дмитра Чернявського Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Математика [12]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [25]
Природознавство [13]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [9]
Образотворче мистецтво [2]
Для учнів, батьків
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 192
Гості сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Українська мова

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 7-А КЛАСІ ДІЄПРИСЛІВНИКОВИЙ ЗВОРОТ
2017-03-12, 12:48
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
У 7-А КЛАСІ

ДІЄПРИСЛІВНИКОВИЙ ЗВОРОТ

МЕТА: навчити семикласників знаходити дієприслівникові звороти в реченнях і текстах; формувати вміння відрізняти одиничні прислівники від дієприслівникових зворотів; розвивати творчі вміння використання дієприслівникових зворотів у висловлюваннях; за допомогою мовленнєво- комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до рідного краю.

ОБЛАДНАННЯ: підручник, картки з завданнями, тлумачні словники.

ТИП УРОКУ: формування практичних умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань.

1. Індивідуальна робота за картками.

КАРТКА

Прочитати прислів’я та приказки. Визначити, які з виділених слів означають основну дію, а які – додаткову. Підкреслити слова, які означають основну дію однією лінією, додаткову – двома. Продовжити ряд прислів’їв та приказок трьома або більше власними.

1) Хто слухає, а хто окунів ловить слухаючи. 2) Шкода перемішувати тісто, виймаючи з печі. 3) Зайшовши за Дунай, та й додому не думай. 4) Скінчивши діло, гуляй сміло. 5) Ледачий ївши гріється, а робивши мерзне. 6) Упоравшись з роботою, можна відпочивати. 7) Лінивий сидячи спить, лежачи робить.

2. Робота з класом (фронтальне опитування). Подумати і дати відповіді на питання:
• Що таке дієприслівник?
• На які питання відповідає дієприслівник?
• Які ознаки дієслова має дієприслівник?
• Які ознаки прислівника має дієприслівник?
• На які види поділяються дієприслівники?
• Чи є закінчення у дієприслівників, поясніть свою відповідь?
• Навести приклади дієприслівників?

III. Повідомлення теми й мети уроку, усвідомлення її учнями

IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Пояснення вчителя з використанням матеріалу § 27.
2. Робота біля дошки. Завдання: записати під диктовку речення, у яких виділити дієприслівники разом із залежними словами, поставити запитання до кожного з них та пояснити розділові знаки. Що вони відокремлюють.
• Сонце, досхочу накупавшись у хмарах і блакитних ополонках, струсонуло на сніги вінець проміння.
• Плавці мчали до берега, захлинаючись водою, пробиваючись крізь кригу.
• Натрудившись у квітні, перецвівши у маю, йдуть дерева передлітні в повінь лагідну свою.
3. Записати речення. Підкреслити дієприслівниковий зворот. Перебудувати речення, поставивши дієприслівниковий зворот на початку і в кінці речення. Пояснити розділові знаки.
• Квіти, стуливши барвисті пелюстки, заснули.
• Дівчина, стрепенувшись від страху, підвела голову.

V. Закріплення вивчено матеріалу

1. Прочитати речення (записані на окремих листах) з учнівських творів. Знайти помилки в уживанні дієприслівникових зворотів і правильно побудувати речення. Записати зредаговані речення. Назвати дієприслівники недоконаного та доконаного виду.
• Заходячи в кімнату, мати сиділа й читала книгу. (увійшовши)
• Слухаючи музику, у мене виникло бажання вчитися грати на якомусь інструменті. (прослухавши)
• Сидячи на березі, до нас підійшли школярі шостого класу. (сидівши)
• Під’їжджаючи до свого села, у мене злетіла бейсболка.(під’їхавши)
• Говорячи про зимову красу, дівчинка писала твір. (говоривши)
2. Скласти діалог з однокласниками про якусь подію, що відбулася у вашому місті, у вашій сімї. У репліках використовувати фразеологізми:
не моргнувши оком, засукавши рукава, поклавши руку на серце, не довго думаючи, не жаліючи сил, власне кажучи, зважаючи на обставини.
3. Деяким учні працюють за картками (учитель обирає сам).

КАРТКА №1 (Словник А.Івченка)
1. Знайти подані слова у тлумачному словнику, записати їх значення.

2. Скласти з поданими словами речення, використовуючи дієприслівникові звороти.

КАРТКА №2 (Словник Л.Ващенка)
1. Знайти подані слова у тлумачному словнику, записати їх значення.

2. Скласти з поданими словами речення, використовуючи дієприслівникові звороти.

4. Робота з підручником. Виконати вправи за варіантами: 1 варіант - №295, 2 варіант – 296. (Учитель пропонує учням обмінятися зошитами для взаємоперевірки.)

VI. Узагальнення й систематизація вивченого на уроці
Подумати і дати відповіді:
• Що називається дієприслівниковим зворотом?
• Коли дієприслівниковий зворот відокремлюється комами? Навести приклади.
• Яку синтаксичну роль виконує дієприслівниковий зворот у реченні?
• За допомогою чого в усному мовленні виділяються дієприслівникові звороти?

VII. Підсумок уроку
VIII. Домашнє завдання
Написати твір-мініатюру на тему «День захисника вітчизни у нашому класі», використовуючи дієприслівники, підкреслити їх та визначити вид.
Категорія: Українська мова | Додав: zhenya
Переглядів: 102 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
П`ятниця
2017-10-20
12:30


2017 рік
Полезные онлайн сервисы
Корисні посилання
ОСВІТА.UA
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутська ЗОШ №18
Виховна робота школи
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання