Говори правильно! |
|
Наше опитування |
|
|
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 7-А КЛАСІ ДІЄПРИСЛІВНИКОВИЙ ЗВОРОТ
| 2017-03-12, 12:48 |
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 7-А КЛАСІ
ДІЄПРИСЛІВНИКОВИЙ ЗВОРОТ
МЕТА: навчити семикласників знаходити дієприслівникові звороти в реченнях і текстах; формувати вміння відрізняти одиничні прислівники від дієприслівникових зворотів; розвивати творчі вміння використання дієприслівникових зворотів у висловлюваннях; за допомогою мовленнєво- комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ: підручник, картки з завданнями, тлумачні словники.
ТИП УРОКУ: формування практичних умінь і навичок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань.
1. Індивідуальна робота за картками.
КАРТКА Прочитати прислів’я та приказки. Визначити, які з виділених слів означають основну дію, а які – додаткову. Підкреслити слова, які означають основну дію однією лінією, додаткову – двома. Продовжити ряд прислів’їв та приказок трьома або більше власними.
1) Хто слухає, а хто окунів ловить слухаючи. 2) Шкода перемішувати тісто, виймаючи з печі. 3) Зайшовши за Дунай, та й додому не думай. 4) Скінчивши діло, гуляй сміло. 5) Ледачий ївши гріється, а робивши мерзне. 6) Упоравшись з роботою, можна відпочивати. 7) Лінивий сидячи спить, лежачи робить.
2. Робота з класом (фронтальне опитування). Подумати і дати відповіді на питання: • Що таке дієприслівник? • На які питання відповідає дієприслівник? • Які ознаки дієслова має дієприслівник? • Які ознаки прислівника має дієприслівник? • На які види поділяються дієприслівники? • Чи є закінчення у дієприслівників, поясніть свою відповідь? • Навести приклади дієприслівників?
III. Повідомлення теми й мети уроку, усвідомлення її учнями
IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу 1. Пояснення вчителя з використанням матеріалу § 27. 2. Робота біля дошки. Завдання: записати під диктовку речення, у яких виділити дієприслівники разом із залежними словами, поставити запитання до кожного з них та пояснити розділові знаки. Що вони відокремлюють. • Сонце, досхочу накупавшись у хмарах і блакитних ополонках, струсонуло на сніги вінець проміння. • Плавці мчали до берега, захлинаючись водою, пробиваючись крізь кригу. • Натрудившись у квітні, перецвівши у маю, йдуть дерева передлітні в повінь лагідну свою. 3. Записати речення. Підкреслити дієприслівниковий зворот. Перебудувати речення, поставивши дієприслівниковий зворот на початку і в кінці речення. Пояснити розділові знаки. • Квіти, стуливши барвисті пелюстки, заснули. • Дівчина, стрепенувшись від страху, підвела голову.
V. Закріплення вивчено матеріалу
1. Прочитати речення (записані на окремих листах) з учнівських творів. Знайти помилки в уживанні дієприслівникових зворотів і правильно побудувати речення. Записати зредаговані речення. Назвати дієприслівники недоконаного та доконаного виду. • Заходячи в кімнату, мати сиділа й читала книгу. (увійшовши) • Слухаючи музику, у мене виникло бажання вчитися грати на якомусь інструменті. (прослухавши) • Сидячи на березі, до нас підійшли школярі шостого класу. (сидівши) • Під’їжджаючи до свого села, у мене злетіла бейсболка.(під’їхавши) • Говорячи про зимову красу, дівчинка писала твір. (говоривши) 2. Скласти діалог з однокласниками про якусь подію, що відбулася у вашому місті, у вашій сімї. У репліках використовувати фразеологізми: не моргнувши оком, засукавши рукава, поклавши руку на серце, не довго думаючи, не жаліючи сил, власне кажучи, зважаючи на обставини. 3. Деяким учні працюють за картками (учитель обирає сам).
КАРТКА №1 (Словник А.Івченка) 1. Знайти подані слова у тлумачному словнику, записати їх значення.
2. Скласти з поданими словами речення, використовуючи дієприслівникові звороти.
КАРТКА №2 (Словник Л.Ващенка) 1. Знайти подані слова у тлумачному словнику, записати їх значення.
2. Скласти з поданими словами речення, використовуючи дієприслівникові звороти.
4. Робота з підручником. Виконати вправи за варіантами: 1 варіант - №295, 2 варіант – 296. (Учитель пропонує учням обмінятися зошитами для взаємоперевірки.)
VI. Узагальнення й систематизація вивченого на уроці Подумати і дати відповіді: • Що називається дієприслівниковим зворотом? • Коли дієприслівниковий зворот відокремлюється комами? Навести приклади. • Яку синтаксичну роль виконує дієприслівниковий зворот у реченні? • За допомогою чого в усному мовленні виділяються дієприслівникові звороти?
VII. Підсумок уроку VIII. Домашнє завдання Написати твір-мініатюру на тему «День захисника вітчизни у нашому класі», використовуючи дієприслівники, підкреслити їх та визначити вид. |
Категорія: Українська мова | Додав: zhenya
|
Переглядів: 709 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Міні-профіль |
П`ятниця 2024-04-19 15:09
|
Корисні посилання |
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
|
Наші свята |
|
|