П`ятниця, 2024-04-19, 21:03
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Перший урок [2]
Математика [14]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [27]
Природознавство [21]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [11]
Образотворче мистецтво [3]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Українська мова

РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ У СКАЛАДНОМУ БЕЗСПОЛУСНИКОВОМУ РЕЧЕННІ
2017-03-12, 12:40
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
9-Б КЛАСУ

РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ У СКАЛАДНОМУ БЕЗСПОЛУСНИКОВОМУ РЕЧЕННІ

МЕТА: повторити й поглибити знання учнів про безсполучникове складне речення, детально розглянути пояснювальний причиновий зв'язок, вживання двокрапки в безсполучниковому складному реченні; удосконалювати вміння учнів правильно вживати розділові знаки у безсполучниковому складному речення; виховувати кмітливість, самостійність мислення, любов до рідної природи.
ОБЛАДНАННЯ: підручник, таблиця.
ТИП УРОКУ: комбінований

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань учнів
1. Перевірка домашньої вправи.
2. Фронтальне опитування:
1) Яке речення називається безсполучниковим складним?
2) Які смислові відношення існують у безсполучниковому складному реченні?
3) Яку роль відіграє в такому реченні інтонація?
4) В яких стилях мови найчастіше вживаються безсполучникові складні речення?

II. Оголошення теми та мети уроку

III. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Записати на дошці і в зошитах наведені парами речення. Порівняти їх. Яким складнопідрядним реченням відповідають складні безсполучникові з двокрапкою?
Не кидай іскри на солому, бо сама згорить, і село спалить. (Причинові)
Не кидай іскри в солому: і сама згорить, і село спалить.

Бачу здалека, що хвиля іскриста грає вільно на синьому морі.
Бачу здалека: хвиля іскриста грає на синьому морі.(Пояснювальне)

Гляну і бачу, що небо – як ти.(Додаткове повідомлення)
Гляну: а небо як ти.
2. Розглянути таблицю (Додаток 1) і сформулювати правила вживання двокрапки у безсполучниковому складному реченні. Висновок: двокрапка між двома частинами безсполучникового складного речення ставиться, якщо друга частина:
а) виражає причину того, про що говориться в першій частині (до неї можна поставити питання чому?, а перед нею вжити сполучник бо)
б) доповнює, пояснює, розкриває зміст першої частини (до неї можна поставити питання що? а саме? який? як? що побачив?)

IV. Закріплення вивченого на уроці матеріалу

1. Перепишіть, розкриваючи дужки. З’ясуйте, до яких правил про розділові знаки у безсполучникових реченнях дібрано цей ілюстративний матеріал.
1. Діло не ладналося: і вчителі, і школярі були стурбовані.
2. І він з Семеном поладнати не міг: вони один одного (не) полюбляли і (в) купі не гралися.
3. він силкувавсь не потопати, держатися на поверсі та не міг: він не вмів плавати.
4. Грицько стулив рота: вода вже сягала йому до очей.
5. Подивись: весна устала,
Сипле пишними квітками;
Подивись: веселим птаством
Ожили степи з лісами;
Подивись: в безкраїм небі
Сонце-велетень палає;
Подивись: земнії груди
Хлібороб плугами крає;
Подивись: життя устало,
Дні лишають золотії;
Подивись – і встань до праці
Повний сили і надії…
3. Прочитати, визначити групи складнопідрядних речень, а потім перетворити їх на безсполучникові і записати. Розставити розділові знаки.
1) Любіть працю на землі, бо без цього не буде щастя нам, дітям нашим ні на якій планеті. 2)Брянський бачив, що сьогодні бійці з більшим нетерпінням, ніж будь-коли, чекали бою. 3) Не писав я до тебе в останні два дні через те, що був у дорозі.
4. Скласти з поданих попарно речень складнопідрядні, а потім безсполучникові речення. Записати ці речення, розставити розділові знаки, прочитати з відповідною інтонацією.
Майстер повинен вчитися постійно, оволодівати все новими знаннями. Без цього неможливо добитися високої ефективності виробництва.
Передчасний мусон негативно впливає на врожаї сільськогосподарських культур. Великі дощі спричинять повідь.
Передали тривожну звістку. Почалося виверження вулкана.
5. Виконати за варіантами вправи з підручника: 1 варіант – 266, 2 варіант – 267.

V. Узагальнення і систематизація вивченого на уроці
Запитання до учнів:
1) Що ви дізналися нового на нашому уроці?
2) Сформулювати правила вживання двокрапки у безсполучниковому складному реченні?
3) Які види зв’язку наявні у складних безсполучникових реченнях, у яких ставиться двокрапка?

VI. Підсумок уроку

VII. Домашнє завдання
Вивчити теоретичний матеріал у підручнику §22 стор.164, напишіть вітальний лист до своєї матусі, дівчини до Дня 8 березня, використовуючи складні безсполучникові речення, у яких ставиться двокрапка.
Категорія: Українська мова | Додав: zhenya
Переглядів: 475 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
П`ятниця
2024-04-19
21:03


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання