П`ятниця, 2018-04-20, 22:12
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 імені Дмитра Чернявського Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Презентації [13]
Розробки [59]
Для учнів, батьків
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 198
Гості сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Виховні заходи » Розробки

Виховання культури гідності молодших школярів у позаурочній діяльності
2018-01-24, 12:37

Методична розробка по формувальному етапу експерименту з теми
«Виховання культури гідності молодших школярів у позаурочній діяльності»
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНАГРА
«Що таке людське «Я»



Тема. Що таке людське «Я»
Мета: сформувати уявлення про достоїнства і недоліки людини; розвивати
мотивацію до аналізу чужих вчинків і самоаналізу; виховувати прагнення до
саморозвитку; показати унікальність кожної особистості.
Обладнання:повітряні кульки, зображення людини, зображення сонечка,
промінці сонця, аркуші паперу, ручки.
Хід заняття
І. Вступна частина
Не треба прислухатися до інших.
Ти до душі своєї прислухайся.
Багато є чарівних, розумніших,
Ти ж сам собою бути намагайся.
Бо ти такий один лиш, неповторний.
Таким тебе задумала природа.
Спокійний, балакучий чи проворний,
То ж на стандарт ще не відкрилась мода.
Це й добре – ми не роботи безликі.
І слава Богу, що усі барвисті.
Аби були в ділах своїх великі,
І з добрим серцем і душею чисті.
То ж сам собою бути намагайся
І власну мати долю та дорогу.
Летіти до високого старайся
Й отримаєш жадану перемогу.
ІІ. Основна частина
1. Дослід «Повітряна кулька»
Хід досліду
- Пропоную кожному з вас надути повітряну кульку. А тепер уявіть, що повітряна кулька – це людина. Кожна людина наповнена подихом життя, наче повітряна кулька. Так, як повітря присутнє у всіх кульках, так і життя присутнє у всіх людях.
Але ми бачимо тільки зовнішню сторону повітряної кулі, тобто зовнішність людини. Нам здається, що саме ця зовнішність і є головною. Однак насправді набагато важливіше, що знаходиться у середині. Бо саме внутрішній вміст надає форму повітряній кулі. І якби не цей внутрішній вміст (повітря, подих, дух), наша повітряна куля так би і залишиласяненадутим клаптиком м’якої гуми. Пам’ятайте, що внутрішній вміст - повітря, дух, душа, думки і почуття - дають нам життя, і вони важливіші зовнішнього вигляду.
Очікуваний висновок: «Внутрішній світ людини важливіший за її зовнішній вигляд».
2. Слово вчителя
… Ось перед вами людина. Вона середнього зросту чи, навпаки, висока. Білява чи чорнява. Блакитноока чи кароока. Широкоплеча чи тендітна. Добре чи погано вдягнена. Усе це ви зразу помічаєте. Це – зовнішній вигляд людини. Її перше «Я».
А що ця людина являє собою всередині, тобто, яка вона – добра, співчутлива чи навпаки? Це – друге «Я».

3. Проблемна ситуація
… Йдуть двоє хлопчиків вулицею. І бачать, що хлопчик – хуліган знущається з дівчинки: ображає її, говорить грубощі. Один з друзів перелякано притискається до паркану, а інший кидається захищати дівчинку…
- Що можна сказати про поведінку хлопчиків? Як би ви вчинили?
Очікуваний висновок: «Людське «Я» - це те, що визначає поведінку людини, відрізняє її від інших».
4. Колективна гра «Впізнай мене»
Кожен з учнів пише свій опис: який він має зовнішній вигляд, який у нього характер, що вміє робити, чим захоплюється, який улюблений предмет в школі, чого хоче навчитися. Записаний опис учні здають учителеві. Учитель зачитує його, а діти відгадують, про кого йдеться мова.
5. Завдання «Сонечко»
Записати у кожному промені сонця одну з людських якостей.

6. Інтерактивна гра «Скажи мені, хто твій друг»
Учні стають у коло, а один із учнів виходить з кімнати на кілька хвилин. Ті, хто залишились, вибирають поміж себе одного, чиє ім’я має відгадати гравець, що вийшов. Повернувшись до кімнати, він починає відгадувати, ставлячи наступні запитання:
1. На яку квітку схожа ця людина?
2. На яке дерево?
3. На яку тварину?
4. З яким кольором асоціюється ця людина?
5. Який час року їй найбільш підходить?
6. Яка музика найбільш пасує цій людині?
Подібні запитання ставляться доти, поки ім’я невпізнаної людини не буде відгадане.
7. Робота з висловами
Не одяг прикрашає людину, а добрі діла.
Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого.
Я – не я, і хата не моя.
8. Робота в групах. Сюжетно – рольова гра «Добрий вчинок»
Розіграти за власно придуманим сюжетом добрий вчинок.

ІІІ. Підсумкова частина
1. Тест
1.Вибери складові людського «Я»:
а) фізичне, психічне, соціальне;
б) фізичне, духовне, соціальне;
в) фізичне і духовне.
2. Фізичне «Я» - це …
а) почуття людини;
б) невеличка частинка суспільства;
в) тіло людини.
3. Почуття людини, її думки, бажання – це …
а) фізичне «Я»; б) духовне «Я»; в) соціальне «Я».
4. Чи може бути людина Людиною, коли відсутнє соціальне «Я»?
а) так;б) ні; в) не завжди.
5. Коли говорять про багатий внутрішній світ людини, то мають на увазі,
що…
а) у неї багато грошей;
б) її вчинки не суперечать її словам;
в) на добро вона відповідає добром.
6. Вибери правильні твердження:
а) людина повинна залишатися собою за будь-яких обставин;
б)людина повинна бути ввічливою тільки з тими, кого може використати;
в) людина повинна безкорисливо робити добро іншим.
7. Відгадай загадку.
Що завжди з тобою, його не загубиш і не забудеш?
а) ім’я; б) щоденник учня;в) гроші.
2. Дидактична гра «Пізнай самого себе»
Серед наведених нижче слів визначте достоїнства і недоліки людини:

- Використовуючи перелік якостей людини, спробуйте скласти коротку характеристику себе самого.
Гра організовується в такий спосіб:


я зараз я в майбутньому
! ?
Таку схему діти одержують на аркушах. Учням пропонується вибрати з переліку якостей і записати в перший стовпчик ті, які, на їхню думку, притаманні їм зараз. У другий стовпчик пропонується записати ті якості, що будуть їм властиві 20 років потому. Переліки можна доповнити будь-якими іншими якостями.

Список використаної літератури

1. Кращі виховні заходи. – «Ранок». – 2008. с.314
2. Журнал «Початкова освіта» //№12 (403)/ 2007/ с.13
3. О.Б. Сліпець, Г.В. Тучапська. Я і Україна. Тестові завдання для поточного контролю. – Тернопіль. Навчальна книга – Богдан. – 2005. с.4
4. Н.М. Бібік, Г.Б. Бондарчук, О.В. Онопрієнко. Я і Україна. Громадянська освіта. Зошит. – «Літера ЛТД». – 2012. с.3
5. Н.В. Діптан, Л.П. Хитяєва. Я і Україна. Плани-конспекти уроків. – «Ранок». -2004. с. 35 - 40.
6. Т.М. Байбара, Н.М. Бібік. Я і Україна. – К.: «Форум». – 2003. с.18 - 20

Категорія: Розробки | Додав: yulia
Переглядів: 99 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
П`ятниця
2018-04-20
22:12


2018 рік
Полезные онлайн сервисы
Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутська ЗОШ №18
Виховна робота школи
Говори правильно!
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання