Четвер, 2024-04-25, 14:19
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Презентації [13]
Розробки [68]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Виховні заходи » Розробки

Проект " Креативний педагог - креативні ідеї -креативна дитина " -
2016-12-15, 17:50
Проект «Креативний педагог – креативні ідеї – креативна дитина»
(авторська розробка вихователя-методиста Харитонової Ганни Володимирівни)
Модель реалізації проекту


Поетапний план реалізації проекту
Проблема: У сучасного покоління добре розвинений інтелект, але мало доброти, сердечності, а вчення сім’ї Реріхів дає змогу бути мудрими і духовно багатими як батькам так і їх дітям, а також жити за принципом «Хай серце буде мудрим, хай буде добрим розум ваш»
Спрямованість проекту: визначення візії (загальної ідеї), місії та мети ДНЗ з питання творчої та «життєвої» креативності всіх учасників навчально-виховного процесу.
Учасники проекту:
• Педагоги
• Діти
• Батьки
Тип проекту:
• За тривалістю – довготривалий ( початок 2011 рік);
• За домінантною діяльністю – практично-орієнтований;
• За кількістю учасників – груповий.
Очікувані результати:
У дошкільників: Розвиток креативності, конструкційно-технічних умінь; вміння проявляти творче, креативне ставлення до різних видів діяльності; збагачення образно-асоціативного мислення, уяви, фантазії та розкриття внутрішнього «Я» дитини.
У батьків: Сформованість стійкого інтересу до проблем виховання, розвиток творчих здібностей дітей, шляхом відвідування гуртків та секцій ЦЮТ, активізація і збагачення виховних умінь батьків, підтримка впевненості у власних педагогічних силах.
У педагогів: Розкриття та розвиток високої особистісної та професійної культури педагогів, творчого потенціалу, відкритості до інновацій шляхом запровадження новаторства в зміст, форму, методи і прийоми організації життєдіяльності дітей.

Підготовчо-організаційний етап «Креативний – значить ерудований»
Мета: виявити стан даного питання в закладі та окреслити шляхи реалізації алгоритму роботи по обласному науково-методичному проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості»
Завдання:
1. Обговорення мети та завдань, очікуваних результатів проекту (виступ вихователя-методиста)
2. Діагностування педагогів «Використання нестандартних форм роботи в роботі з дітьми» та дітей «Аналіз результатів практичної діяльності»
3. Аналіз умов діяльності вихователів (зовнішні та внутрішні)
4. Опрацювання основних положень обласного проекту та фахової літератури
Шляхи реалізації:
- Постійний моніторинг впровадження інноваційних технологій та пошуково-дослідницьких проектів
- Проведення семінарів-практикумів, консультацій, ділових ігор тощо
- Робота творчої групи над проблемою
- Розробка творчих завдань «Креативний – значить ерудований»
- Визначення форм презентації педагогами власних розробок, як от: буклети, методичні рекомендації, дидактичні посібники, статті.
- Популяризація
Мотиваційно - діяльнісний етап «Креативний педагог – креативні ідеї»
Мета: визначення загальної ідеї «Кожна дитина креативна особистість» та мети роботи ДНЗ з питання розв’язання розвитку креативності всіх учасників навчально-виховного процесу. Розкрити та розвинути креативність вихователів та дітей. Активізація і збагачення виховних умінь батьків, підтримка впевненості у власних педагогічних силах.
Завдання:
1. Надати кожному педагогу можливість розвивати свої власні таланти і здібності. (анкетування з метою виявлення професійних запитів та потреб)
2. Сприяти розвитку дослідно-творчих здібностей та інноваційної культури педагогів. Розкрити творчі здібності дитини-дошкільника.
3. Дослідницька та експериментальна діяльність з метою створення цікавих пошукових проектів, впровадження варіативної частини Базового компонента дошкільної освіти «Шахи».
4. Реалізація та пошук шляхів оновлення, осучаснення педагогічної діяльності в закладі.
Шляхи реалізації:
- Тест «Налаштованість педагогів до інновацій».
- Розвивати в педагогів потребу в самовдосконаленні через самоосвіту.
- Тренінг «Вихователь людина двох професій – педагог і актор»
- Розробка та проведення ділової гри «Показники сформованості творчої активності та креативності дошкільників»
- Семінар-практикум «Дитяча креативність крізь призму Базової програми»
- Планування гурткової роботи в закладі по таким напрямкам: образотворче мистецтво «Пластилінова фантазія», «Пальчиковий живопис», «Мукасолька», декоративно-прикладне мистецтво «Петриківський розпис» «Українська лялька-мотанка», пошуково-дослідницька діяльність «Стежинками рідного краю», фізкультурно-оздоровча діяльність «Хатха-йога», театралізована діяльність «Театр дітям», «Королівський гамбіт» (шахи).
- Апробація духовно-творчого проекту «Розвиток дитячої креативності через «живу етику» Миколи Реріха», «Микола Реріх – людина Світу».
- Методичний дайджест ( виставка дидактичних посібників, методичної літератури з питання розвитку креативності)
- Експрес-поради «Самостійна вільна діяльність, як засіб розвитку дитячої креативності»
- Експрес-поради «Життєва» креативність дошкільника»
Аналітично-підсумковий етап «Креативна дитина»
Мета і завдання: збагачення індивідуального досвіду дошкільника через процес пізнання, з метою зробити його розвивальним, сприятливим для розкриття внутрішніх сутнісних сил; організація роботи за особистісно-орієнтованою моделлю, що ґрунтується на спільності, співбутті і співтворчості дитини і дорослого; збагачення образно-асоціативного мислення, уяви, фантазії дитини-дошкільника та розкриття внутрішнього «Я» дитини.
Шляхи реалізації:
- Аналіз та узагальнення результатів роботи над проектом «Креативний педагог – креативні ідеї – креативна дитина» відповідно до етапів обласного науково-методичного проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості».
- Презентація методичних розробок
- Захист творчих та пошукових проектів.
- Узагальнення досвідів роботи, написання статей.
- Проблемна педрада «Креативність як необхідна умова успішності в інноваційній діяльності».
- Рефлексія всіх учасників проекту за результатами роботи.
- Тематична педрада «Творчі здібності зберігають життя і здоров’я» («життєва» креативність)
- Розробка дидактичного посібника «Вічний, дивовижний, прекрасний світ Миколи Реріха»
- Презентація проекту в періодичних фахових виданнях.

СИСТЕМА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ЩОДО
РЕАЛІЗАЦІЇ АНАЛІТИЧНО-ПІДСУМКОВОГО ЕТАПУ
ПРОЕКТУ «КРЕАТИВНИЙ ПЕДАГОГ – КРЕАТИВНІ ІДЕЇ – КРЕАТИВНА ДИТИНА» З АКЦЕНТОМ НА
«ЗБАГАЧЕННЯ ДУХОВНОГО СВІТУ ОСОБИСТОСТІ, РОЗВИТОК ЇЇ КРЕАТИВНОСТІ НА ЗАСАДАХ ІДЕЙ МИКОЛИ РЕРІХА»

Методична робота з кадрами
• Створення творчої групи з вирішення питання річного плану
• Розробка духовно-творчого проекту
«Микола Реріх – людина Світу»
• Педагогічні зустрічі «Плекання духовності в процесі формування життєвої компетенції дитини-дошкільника»
• Індивідуальні консультації педагогам-початківцям
«Спостережливість – важлива якість креативної особистості»
• Розробка експрес-порад «Самостійна діяльність дошкільників, як засіб розвитку креативності дитини»
• Обговорення творчою групою статті в науково-методичний альманах «Нива знань» «Розуміння краси врятує нас…»
• Розробка розподілу організованих форм роботи з дітьми по проекту «Микола Реріх – людина Світу»
• Педагогічні читання «Шевченко поет та художник, Реріх – художник, письменник, мандрівник – дві особистості однієї епохи»
• Педагогічна вітальня «Виховувати серцем і розумом» (єдність ідей виховання Василя Сухомлинського та сім’ї Реріхів)

Вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду
• Узагальнення досвіду роботи вихователя Юріної Є.Є.
«Екологічна рефлексія як засіб духовно-морального розвитку дошкільників»
• Аналіз результатів впровадження досвіду роботи вихователя-методиста Харитонової Г.В. та вихователя Юшко І.В.
«Розвиток дитячої креативності через «живу етику»
Миколи Реріха»
• Оформлення дидактично-пізнавального посібника для старших дошкільників «Вічний, дивовижний і прекрасний світ
Миколи Реріха»

Контрольно-аналітична діяльність
• Моніторинг діагностики креативності дошкільників та педагогів
• Ефективність використання природо-терапій
у роботі з дітьми
• Організація самостійної, вільної діяльності дошкільників

Обмін досвідом
• Вихователь Юшко І.В. «Микола Реріх – людина Світу»
• Вихователь Юріна Є.Є. «Взаємозв’язок духовного і морального в вихованні дитини»
• Вихователь- методист Харитонова Г.В. «Екологія душі»
• Відкрите інтегроване бінарне заняття «Серце добра і розуміння» (інструктор з фізкультури Черемісінова А.В.,
вихователь Юшко І.В.)
• Інтегроване відкрите заняття для учасників районного методичного об’єднання вихователів
«Дитина в природньому довкіллі», керівник Юшко І.В., «Мандрівники Світу»

Тематична педрада
«Творчі здібності зберігають життя і здоров’я»
Театралізований тренінг
«Вихователь – людина двох професій – педагог і актор»
Творчий семінар-практикум
«Роль дорослого у вихованні креативної дитини»
Тренінгові заняття практичного психолога Кищук Л.І.
«По веселці до успіху»

Робота методичного кабінету
• Розробка інтерактивних форм роботи з педагогами та батьками на батьківських зборах, семінарах, педагогічних читаннях
• Складання планів роботи по вивченню та впровадженню духовно-дослідницького проекту «Микола Реріх – людина Світу»
• Оформлення методичних наробок педагогів та презентація досвідів роботи з даного питання
• Розробка інструментарію по моніторингу ефективності роботи над проектом
«Креативний педагог – креативні ідеї – креативна дитина»

Організаційно-педагогічна робота
• Консультація музичного керівника для батьків Аксенової Л.А. «Вплив слухання класичних творів на розвиток творчої уяви дитини»
• Консультація для батьків інструктора з фізкультури Черемісінової А.В. «Прогулянка з дитиною та її значення для зміцнення фізичного здоров’я та збагачення «екології душі»
• Організація виставок «Осінні барви», «Дайте можливість нам вільно творити – ми зможем на краще планету змінити», «Квітка сонця» (за творами Василя Сухомлинського)
• Тематичний тиждень до дня рідної мови та 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка
«Ну щоб здавалося слова…Слова та голос – більш нічого,
А серце б’ється – ожива, як їх почує!..»
• Родинне свято «Хай щастя всміхається кожній дитині у люблячій мудрій родині»

Групові батьківські збори
• «Вперед по сходинкам дитинства» (молодша група)
• «Все починається з родини» родинне виховання в сім’ї Олени Іванівни та Миколи Костянтиновича Реріхів (середня група)
• «Моральні досягнення дітей» за підсумками проекту
«Микола Реріх – людина Світу» (1 спец.група)
• «Виховувати серцем і розумом» єдність педагогічних ідей Миколи Реріха та Василя Сухомлинського (старша група)
• Виступ вихователя-методиста Харитонової Г.В. на батьківських зборах «Гурткова робота як засіб розвитку творчої особистості», «Родина – основна соціальна інституція відповідальна за всебічний духовний розвиток особистості»

Засідання методичної ради закладу
• Аналіз роботи по духовному проекту
«Микола Реріх – людина Світу»
• Визначення пріоритетних напрямків роботи на аналітично-підсумковому етапі довготривалого проекту
«Креативний педагог – креативні ідеї – креативна дитина»
• Організація та розробка електронної презентації методичного дайджесту
«Плекаєм паростки добра»

ПЕДАГОГІЧНІ ПРИНЦИПИ, ЯКІ ҐРУНТУЮТЬСЯ НА ЗАСАДАХ «ЖИВОЇ ЕТИКИ» МИКОЛИ РЕРІХА
Експрес-поради

Ділова гра
«Показники сформованості творчої активності та
креативності педагогів»
(авторська розробка)
Мета: розкрити творчі підходи вихователів з питання сформованості креативності та творчої активності дитини дошкільного віку. Допомогти виробити у педагогів смак до виконання творчих завдань, привчати їх не боятися незвичного. Сприяти формуванню гнучкості , оригінальності мислення, творчості і креативності у виконанні завдань.
Інструментарій: картини Миколи Реріха, Марії Приймаченко, Євгенії Гапчинської, Олега Шупляка ( або Октавіо Окампо); заготовки «змія», «спіраль», «інь-янь», акварельні фарби, пастель, кольоровий та гофрований папір, серветки, клей, CD програвач, музика для релаксації.
Хід гри
І. Розподіл педагогів на три групи в процесі проведення гри «Виберіть картину, яка вам близька по світосприйняттю»:
• Картини Марії Приймаченко – група «педагоги-творці»;
• Картини-іллюзії Олега Шупляка ( або Октавіо Окампо) – група «педагоги-креативи»;
• Картини Євгенії Гапчинської – група «педагоги-діти».
ІІ. Творчі завдання:
1. Учасникам пропонується серія репродукцій картин Миколи Реріха. ( картини художника мають дві частини – світла і темна, що символізує Добро і Зло. Темна частина – це ми з вами, це наші ще «непросветленные души», але у нас є вихід – шлях до Світла, а провідною Зорею на цьому шляху буде наше Серце). Кожна група обирає 1 картину за змістом якої потрібно:
- Представити мотивацію;
- Поставити до картини якомога більше запитань;
- Придумати якомога більше цікавих і незвичайних способів зміни зображеної композиції та свою назву твору живопису.
2. - «Вихователям-творцям» пропонується вибрати любий побутовий предмет;
- «Педагогам-дітям» потрібно знайти якомога більше можливостей цікавого та незвичного використання предмету.
- «Педагогам-креативам» потрібно зробити якомога більше здогадок щодо можливих наслідків ( як позитивних так і негативних) незвичного використання предмету.
3. Загальний тест на творчість.
Учасникам всіх груп пропонується три піктограмні елементи: «змія», «спіраль», «інь-янь». Придумати і записати якомога більше асоціацій, що виникають при перегляді цих зображень.
Результати визначають за балами:
8 – низький рівень, 9-13 – нижче середнього, 14-21 – середній, 22-24 – високий, 25 і більше – дуже високий.
4. Практична перетворювальна діяльність «Політ фантазії».
Кожна з груп вибирає собі піктограм ний елемент на форматі А-4 і на його основі повинна виготовити і представити оригінальну картину з використанням нетрадиційних методик зображувальної діяльності.
ІІІ. Підведення підсумків.
IV. Релаксація. Всі учасники встають у коло. Звучить оркестровий запис «Самотній пастух» Джеймса Ласта. Ведучий запалює аромо-лампу і пропонує передати по колу одне одному іскорку Тепла, Добра і Розуміння.

Проблемна педрада
«Креативність як необхідна умова успішності в інноваційній діяльності»

Мета: розкрити особистісну та професійну культуру, творчий потенціал педагогів, відкритість їх до інновацій шляхом запровадження нетрадиційних форм, методів і прийомів роботи, реалізація і пошук шляхів оновлення, осучаснення педагогічної діяльності.
План проведення
1. Аналіз роботи вихователів по використанню нестандартних творчих форм роботи для виявлення дитячої креативності.
2. Експрес-поради «Організація самостійної, вільної діяльності».
3. «Креативний педагог – значить ерудований» (інтелектуальна павутинка).
4. Презентація творчого проекту роботи «Креативний педагог – креативні ідеї – креативна дитина» (слайдова презентація).
Інтелектуальна павутинка
«Креативний педагог – значить ерудований»
(авторська розробка)
Етно педагогічна пауза. (продовжити прислів’я)
1. Народ скаже, як зав’яже.
2. Найвище благо – здоров’я.
3. Хто про країну дбає, той славу має.
4. Де лад, там і скарб.
5. Вік живи, вік учись.
6. Книга – джерело знань.
7. Розум силу переможе.
8. Всякій матері свої діти милі.
9. Всяк свого щастя коваль.
10. По правді і сила.
11. Чесне діло роби сміливо.
12. Кому багато дано, з того багато візьметься.
Попередня робота: з педагогами було проведене анкетування на тему «Вивчення налаштованості педагогів до інновацій». Отримані результати опрацьовані і розподілено учасників на три підгрупи:
- «Консерватори» - педагоги які не цікавляться інноваціями, працюють за стандартом, по шаблону.
- «Творці» - педагоги, що творять, продукують нове, лише в певній галузі яка їм близька.
- «Новатори» - педагоги у яких процес співбуття з дітьми переростає у процес співтворчості.
Учасники «інтелектуальної павутинки»:
Ведуча – вихователь-методист Харитонова Г.В.
Експертна комісія – завідувач ККДНЗ Філіпова Л.А., практичний психолог Кіщук О.І., учитель-логопед Луньова О.І. (голова РМО логопедів).
Педагоги: «консерватори», «творці», «новатори»
Теоретично-практична складова:
І. Ділове завдання: складіть власне резюме для участі у конкурсі на заміщення вакантної посади вихователя спеціалізованої групи.
ІІ. Методичне завдання: розробити план-конспект інтегрованого заняття для дітей старшої групи на тему «Подорож за фарбами Зими»:
- «консерватори» - провідна лінія – художньо-естетична;
- «творці» - провідна лінія – логіко-математична;
- «новатори» - провідна лінія – мовленнєва.
ІІІ. Творче завдання «Вихователь уміє все…»
1. Вихователь-художник – тема малюнка:
А) Декоративна композиція «Чарівний птах», за мотивами петриківського розпису ( «консерватори»);
Б) Предметне малювання «Казковий будиночок» («новатори»);
В) Сюжетне малювання «Дитячий садок майбутнього» («творці»)
2. Вихователь-письменник – придумати нову інтерпретацію української народної казки:
А) «Колобок»;
Б) «Лисичка та журавель»;
В) «Коза дереза».
3. Вихователь-філософ – поміркуйте над висловом М.К.Реріха «Мысль добра, лежащая в основе, сможет подвинуть к жажде знаний. И тогда человек не упустит ни дня, ни часа, чтобы изменить и украсить все что возможно…» IV. PR- завдання ( домашня заготовка) – зробити коротку презентацію будь-якої інноваційної педагогічної технології на загально садовому «Аукціоні педагогічних ідей» використавши одну з педагогічних ідей сім’ї Реріхів.
Уточнення та пояснення до завдань: теми всіх завдань видаються одразу на початку гри (крім 4), в кожній підгрупі учасники визначають відповідального за виконання кожного завдання, на підготовку завдання дається 15-20 хвилин, потім ведучий надає слово кожному відповідальному. Експертна комісія фіксує інформацію і оцінює за 12-ти бальною шкалою, оголошує результати, визначає самого креативного учасника та підгрупу.
Категорія: Розробки | Додав: dibrova75
Переглядів: 1450 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Четвер
2024-04-25
14:19


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання