Говори правильно! |
|
Наше опитування |
|
|
Проект " Креативний педагог - креативні ідеї -креативна дитина " -
| 2016-12-15, 17:50 |
Проект «Креативний педагог – креативні ідеї – креативна дитина» (авторська розробка вихователя-методиста Харитонової Ганни Володимирівни) Модель реалізації проекту
Поетапний план реалізації проекту Проблема: У сучасного покоління добре розвинений інтелект, але мало доброти, сердечності, а вчення сім’ї Реріхів дає змогу бути мудрими і духовно багатими як батькам так і їх дітям, а також жити за принципом «Хай серце буде мудрим, хай буде добрим розум ваш» Спрямованість проекту: визначення візії (загальної ідеї), місії та мети ДНЗ з питання творчої та «життєвої» креативності всіх учасників навчально-виховного процесу. Учасники проекту: • Педагоги • Діти • Батьки Тип проекту: • За тривалістю – довготривалий ( початок 2011 рік); • За домінантною діяльністю – практично-орієнтований; • За кількістю учасників – груповий. Очікувані результати: У дошкільників: Розвиток креативності, конструкційно-технічних умінь; вміння проявляти творче, креативне ставлення до різних видів діяльності; збагачення образно-асоціативного мислення, уяви, фантазії та розкриття внутрішнього «Я» дитини. У батьків: Сформованість стійкого інтересу до проблем виховання, розвиток творчих здібностей дітей, шляхом відвідування гуртків та секцій ЦЮТ, активізація і збагачення виховних умінь батьків, підтримка впевненості у власних педагогічних силах. У педагогів: Розкриття та розвиток високої особистісної та професійної культури педагогів, творчого потенціалу, відкритості до інновацій шляхом запровадження новаторства в зміст, форму, методи і прийоми організації життєдіяльності дітей.
Підготовчо-організаційний етап «Креативний – значить ерудований» Мета: виявити стан даного питання в закладі та окреслити шляхи реалізації алгоритму роботи по обласному науково-методичному проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості» Завдання: 1. Обговорення мети та завдань, очікуваних результатів проекту (виступ вихователя-методиста) 2. Діагностування педагогів «Використання нестандартних форм роботи в роботі з дітьми» та дітей «Аналіз результатів практичної діяльності» 3. Аналіз умов діяльності вихователів (зовнішні та внутрішні) 4. Опрацювання основних положень обласного проекту та фахової літератури Шляхи реалізації: - Постійний моніторинг впровадження інноваційних технологій та пошуково-дослідницьких проектів - Проведення семінарів-практикумів, консультацій, ділових ігор тощо - Робота творчої групи над проблемою - Розробка творчих завдань «Креативний – значить ерудований» - Визначення форм презентації педагогами власних розробок, як от: буклети, методичні рекомендації, дидактичні посібники, статті. - Популяризація Мотиваційно - діяльнісний етап «Креативний педагог – креативні ідеї» Мета: визначення загальної ідеї «Кожна дитина креативна особистість» та мети роботи ДНЗ з питання розв’язання розвитку креативності всіх учасників навчально-виховного процесу. Розкрити та розвинути креативність вихователів та дітей. Активізація і збагачення виховних умінь батьків, підтримка впевненості у власних педагогічних силах. Завдання: 1. Надати кожному педагогу можливість розвивати свої власні таланти і здібності. (анкетування з метою виявлення професійних запитів та потреб) 2. Сприяти розвитку дослідно-творчих здібностей та інноваційної культури педагогів. Розкрити творчі здібності дитини-дошкільника. 3. Дослідницька та експериментальна діяльність з метою створення цікавих пошукових проектів, впровадження варіативної частини Базового компонента дошкільної освіти «Шахи». 4. Реалізація та пошук шляхів оновлення, осучаснення педагогічної діяльності в закладі. Шляхи реалізації: - Тест «Налаштованість педагогів до інновацій». - Розвивати в педагогів потребу в самовдосконаленні через самоосвіту. - Тренінг «Вихователь людина двох професій – педагог і актор» - Розробка та проведення ділової гри «Показники сформованості творчої активності та креативності дошкільників» - Семінар-практикум «Дитяча креативність крізь призму Базової програми» - Планування гурткової роботи в закладі по таким напрямкам: образотворче мистецтво «Пластилінова фантазія», «Пальчиковий живопис», «Мукасолька», декоративно-прикладне мистецтво «Петриківський розпис» «Українська лялька-мотанка», пошуково-дослідницька діяльність «Стежинками рідного краю», фізкультурно-оздоровча діяльність «Хатха-йога», театралізована діяльність «Театр дітям», «Королівський гамбіт» (шахи). - Апробація духовно-творчого проекту «Розвиток дитячої креативності через «живу етику» Миколи Реріха», «Микола Реріх – людина Світу». - Методичний дайджест ( виставка дидактичних посібників, методичної літератури з питання розвитку креативності) - Експрес-поради «Самостійна вільна діяльність, як засіб розвитку дитячої креативності» - Експрес-поради «Життєва» креативність дошкільника» Аналітично-підсумковий етап «Креативна дитина» Мета і завдання: збагачення індивідуального досвіду дошкільника через процес пізнання, з метою зробити його розвивальним, сприятливим для розкриття внутрішніх сутнісних сил; організація роботи за особистісно-орієнтованою моделлю, що ґрунтується на спільності, співбутті і співтворчості дитини і дорослого; збагачення образно-асоціативного мислення, уяви, фантазії дитини-дошкільника та розкриття внутрішнього «Я» дитини. Шляхи реалізації: - Аналіз та узагальнення результатів роботи над проектом «Креативний педагог – креативні ідеї – креативна дитина» відповідно до етапів обласного науково-методичного проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості». - Презентація методичних розробок - Захист творчих та пошукових проектів. - Узагальнення досвідів роботи, написання статей. - Проблемна педрада «Креативність як необхідна умова успішності в інноваційній діяльності». - Рефлексія всіх учасників проекту за результатами роботи. - Тематична педрада «Творчі здібності зберігають життя і здоров’я» («життєва» креативність) - Розробка дидактичного посібника «Вічний, дивовижний, прекрасний світ Миколи Реріха» - Презентація проекту в періодичних фахових виданнях.
СИСТЕМА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ АНАЛІТИЧНО-ПІДСУМКОВОГО ЕТАПУ ПРОЕКТУ «КРЕАТИВНИЙ ПЕДАГОГ – КРЕАТИВНІ ІДЕЇ – КРЕАТИВНА ДИТИНА» З АКЦЕНТОМ НА «ЗБАГАЧЕННЯ ДУХОВНОГО СВІТУ ОСОБИСТОСТІ, РОЗВИТОК ЇЇ КРЕАТИВНОСТІ НА ЗАСАДАХ ІДЕЙ МИКОЛИ РЕРІХА»
Методична робота з кадрами • Створення творчої групи з вирішення питання річного плану • Розробка духовно-творчого проекту «Микола Реріх – людина Світу» • Педагогічні зустрічі «Плекання духовності в процесі формування життєвої компетенції дитини-дошкільника» • Індивідуальні консультації педагогам-початківцям «Спостережливість – важлива якість креативної особистості» • Розробка експрес-порад «Самостійна діяльність дошкільників, як засіб розвитку креативності дитини» • Обговорення творчою групою статті в науково-методичний альманах «Нива знань» «Розуміння краси врятує нас…» • Розробка розподілу організованих форм роботи з дітьми по проекту «Микола Реріх – людина Світу» • Педагогічні читання «Шевченко поет та художник, Реріх – художник, письменник, мандрівник – дві особистості однієї епохи» • Педагогічна вітальня «Виховувати серцем і розумом» (єдність ідей виховання Василя Сухомлинського та сім’ї Реріхів)
Вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду • Узагальнення досвіду роботи вихователя Юріної Є.Є. «Екологічна рефлексія як засіб духовно-морального розвитку дошкільників» • Аналіз результатів впровадження досвіду роботи вихователя-методиста Харитонової Г.В. та вихователя Юшко І.В. «Розвиток дитячої креативності через «живу етику» Миколи Реріха» • Оформлення дидактично-пізнавального посібника для старших дошкільників «Вічний, дивовижний і прекрасний світ Миколи Реріха»
Контрольно-аналітична діяльність • Моніторинг діагностики креативності дошкільників та педагогів • Ефективність використання природо-терапій у роботі з дітьми • Організація самостійної, вільної діяльності дошкільників
Обмін досвідом • Вихователь Юшко І.В. «Микола Реріх – людина Світу» • Вихователь Юріна Є.Є. «Взаємозв’язок духовного і морального в вихованні дитини» • Вихователь- методист Харитонова Г.В. «Екологія душі» • Відкрите інтегроване бінарне заняття «Серце добра і розуміння» (інструктор з фізкультури Черемісінова А.В., вихователь Юшко І.В.) • Інтегроване відкрите заняття для учасників районного методичного об’єднання вихователів «Дитина в природньому довкіллі», керівник Юшко І.В., «Мандрівники Світу»
Тематична педрада «Творчі здібності зберігають життя і здоров’я» Театралізований тренінг «Вихователь – людина двох професій – педагог і актор» Творчий семінар-практикум «Роль дорослого у вихованні креативної дитини» Тренінгові заняття практичного психолога Кищук Л.І. «По веселці до успіху»
Робота методичного кабінету • Розробка інтерактивних форм роботи з педагогами та батьками на батьківських зборах, семінарах, педагогічних читаннях • Складання планів роботи по вивченню та впровадженню духовно-дослідницького проекту «Микола Реріх – людина Світу» • Оформлення методичних наробок педагогів та презентація досвідів роботи з даного питання • Розробка інструментарію по моніторингу ефективності роботи над проектом «Креативний педагог – креативні ідеї – креативна дитина»
Організаційно-педагогічна робота • Консультація музичного керівника для батьків Аксенової Л.А. «Вплив слухання класичних творів на розвиток творчої уяви дитини» • Консультація для батьків інструктора з фізкультури Черемісінової А.В. «Прогулянка з дитиною та її значення для зміцнення фізичного здоров’я та збагачення «екології душі» • Організація виставок «Осінні барви», «Дайте можливість нам вільно творити – ми зможем на краще планету змінити», «Квітка сонця» (за творами Василя Сухомлинського) • Тематичний тиждень до дня рідної мови та 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка «Ну щоб здавалося слова…Слова та голос – більш нічого, А серце б’ється – ожива, як їх почує!..» • Родинне свято «Хай щастя всміхається кожній дитині у люблячій мудрій родині»
Групові батьківські збори • «Вперед по сходинкам дитинства» (молодша група) • «Все починається з родини» родинне виховання в сім’ї Олени Іванівни та Миколи Костянтиновича Реріхів (середня група) • «Моральні досягнення дітей» за підсумками проекту «Микола Реріх – людина Світу» (1 спец.група) • «Виховувати серцем і розумом» єдність педагогічних ідей Миколи Реріха та Василя Сухомлинського (старша група) • Виступ вихователя-методиста Харитонової Г.В. на батьківських зборах «Гурткова робота як засіб розвитку творчої особистості», «Родина – основна соціальна інституція відповідальна за всебічний духовний розвиток особистості»
Засідання методичної ради закладу • Аналіз роботи по духовному проекту «Микола Реріх – людина Світу» • Визначення пріоритетних напрямків роботи на аналітично-підсумковому етапі довготривалого проекту «Креативний педагог – креативні ідеї – креативна дитина» • Організація та розробка електронної презентації методичного дайджесту «Плекаєм паростки добра» ПЕДАГОГІЧНІ ПРИНЦИПИ, ЯКІ ҐРУНТУЮТЬСЯ НА ЗАСАДАХ «ЖИВОЇ ЕТИКИ» МИКОЛИ РЕРІХА Експрес-поради
Ділова гра «Показники сформованості творчої активності та креативності педагогів» (авторська розробка) Мета: розкрити творчі підходи вихователів з питання сформованості креативності та творчої активності дитини дошкільного віку. Допомогти виробити у педагогів смак до виконання творчих завдань, привчати їх не боятися незвичного. Сприяти формуванню гнучкості , оригінальності мислення, творчості і креативності у виконанні завдань. Інструментарій: картини Миколи Реріха, Марії Приймаченко, Євгенії Гапчинської, Олега Шупляка ( або Октавіо Окампо); заготовки «змія», «спіраль», «інь-янь», акварельні фарби, пастель, кольоровий та гофрований папір, серветки, клей, CD програвач, музика для релаксації. Хід гри І. Розподіл педагогів на три групи в процесі проведення гри «Виберіть картину, яка вам близька по світосприйняттю»: • Картини Марії Приймаченко – група «педагоги-творці»; • Картини-іллюзії Олега Шупляка ( або Октавіо Окампо) – група «педагоги-креативи»; • Картини Євгенії Гапчинської – група «педагоги-діти». ІІ. Творчі завдання: 1. Учасникам пропонується серія репродукцій картин Миколи Реріха. ( картини художника мають дві частини – світла і темна, що символізує Добро і Зло. Темна частина – це ми з вами, це наші ще «непросветленные души», але у нас є вихід – шлях до Світла, а провідною Зорею на цьому шляху буде наше Серце). Кожна група обирає 1 картину за змістом якої потрібно: - Представити мотивацію; - Поставити до картини якомога більше запитань; - Придумати якомога більше цікавих і незвичайних способів зміни зображеної композиції та свою назву твору живопису. 2. - «Вихователям-творцям» пропонується вибрати любий побутовий предмет; - «Педагогам-дітям» потрібно знайти якомога більше можливостей цікавого та незвичного використання предмету. - «Педагогам-креативам» потрібно зробити якомога більше здогадок щодо можливих наслідків ( як позитивних так і негативних) незвичного використання предмету. 3. Загальний тест на творчість. Учасникам всіх груп пропонується три піктограмні елементи: «змія», «спіраль», «інь-янь». Придумати і записати якомога більше асоціацій, що виникають при перегляді цих зображень. Результати визначають за балами: 8 – низький рівень, 9-13 – нижче середнього, 14-21 – середній, 22-24 – високий, 25 і більше – дуже високий. 4. Практична перетворювальна діяльність «Політ фантазії». Кожна з груп вибирає собі піктограм ний елемент на форматі А-4 і на його основі повинна виготовити і представити оригінальну картину з використанням нетрадиційних методик зображувальної діяльності. ІІІ. Підведення підсумків. IV. Релаксація. Всі учасники встають у коло. Звучить оркестровий запис «Самотній пастух» Джеймса Ласта. Ведучий запалює аромо-лампу і пропонує передати по колу одне одному іскорку Тепла, Добра і Розуміння.
Проблемна педрада «Креативність як необхідна умова успішності в інноваційній діяльності»
Мета: розкрити особистісну та професійну культуру, творчий потенціал педагогів, відкритість їх до інновацій шляхом запровадження нетрадиційних форм, методів і прийомів роботи, реалізація і пошук шляхів оновлення, осучаснення педагогічної діяльності. План проведення 1. Аналіз роботи вихователів по використанню нестандартних творчих форм роботи для виявлення дитячої креативності. 2. Експрес-поради «Організація самостійної, вільної діяльності». 3. «Креативний педагог – значить ерудований» (інтелектуальна павутинка). 4. Презентація творчого проекту роботи «Креативний педагог – креативні ідеї – креативна дитина» (слайдова презентація). Інтелектуальна павутинка «Креативний педагог – значить ерудований» (авторська розробка) Етно педагогічна пауза. (продовжити прислів’я) 1. Народ скаже, як зав’яже. 2. Найвище благо – здоров’я. 3. Хто про країну дбає, той славу має. 4. Де лад, там і скарб. 5. Вік живи, вік учись. 6. Книга – джерело знань. 7. Розум силу переможе. 8. Всякій матері свої діти милі. 9. Всяк свого щастя коваль. 10. По правді і сила. 11. Чесне діло роби сміливо. 12. Кому багато дано, з того багато візьметься. Попередня робота: з педагогами було проведене анкетування на тему «Вивчення налаштованості педагогів до інновацій». Отримані результати опрацьовані і розподілено учасників на три підгрупи: - «Консерватори» - педагоги які не цікавляться інноваціями, працюють за стандартом, по шаблону. - «Творці» - педагоги, що творять, продукують нове, лише в певній галузі яка їм близька. - «Новатори» - педагоги у яких процес співбуття з дітьми переростає у процес співтворчості. Учасники «інтелектуальної павутинки»: Ведуча – вихователь-методист Харитонова Г.В. Експертна комісія – завідувач ККДНЗ Філіпова Л.А., практичний психолог Кіщук О.І., учитель-логопед Луньова О.І. (голова РМО логопедів). Педагоги: «консерватори», «творці», «новатори» Теоретично-практична складова: І. Ділове завдання: складіть власне резюме для участі у конкурсі на заміщення вакантної посади вихователя спеціалізованої групи. ІІ. Методичне завдання: розробити план-конспект інтегрованого заняття для дітей старшої групи на тему «Подорож за фарбами Зими»: - «консерватори» - провідна лінія – художньо-естетична; - «творці» - провідна лінія – логіко-математична; - «новатори» - провідна лінія – мовленнєва. ІІІ. Творче завдання «Вихователь уміє все…» 1. Вихователь-художник – тема малюнка: А) Декоративна композиція «Чарівний птах», за мотивами петриківського розпису ( «консерватори»); Б) Предметне малювання «Казковий будиночок» («новатори»); В) Сюжетне малювання «Дитячий садок майбутнього» («творці») 2. Вихователь-письменник – придумати нову інтерпретацію української народної казки: А) «Колобок»; Б) «Лисичка та журавель»; В) «Коза дереза». 3. Вихователь-філософ – поміркуйте над висловом М.К.Реріха «Мысль добра, лежащая в основе, сможет подвинуть к жажде знаний. И тогда человек не упустит ни дня, ни часа, чтобы изменить и украсить все что возможно…» IV. PR- завдання ( домашня заготовка) – зробити коротку презентацію будь-якої інноваційної педагогічної технології на загально садовому «Аукціоні педагогічних ідей» використавши одну з педагогічних ідей сім’ї Реріхів. Уточнення та пояснення до завдань: теми всіх завдань видаються одразу на початку гри (крім 4), в кожній підгрупі учасники визначають відповідального за виконання кожного завдання, на підготовку завдання дається 15-20 хвилин, потім ведучий надає слово кожному відповідальному. Експертна комісія фіксує інформацію і оцінює за 12-ти бальною шкалою, оголошує результати, визначає самого креативного учасника та підгрупу. |
Категорія: Розробки | Додав: dibrova75
|
Переглядів: 1450 | Завантажень: 1
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Міні-профіль |
Четвер 2024-04-25 14:19
|
Корисні посилання |
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
|
Наші свята |
|
|