Четвер, 2024-04-25, 14:45
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Презентації [13]
Розробки [68]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Виховні заходи » Розробки

« Солов’їна, барвінкова, українська рідна мова»
2017-08-15, 11:25
Опитненська загальноосвітня школа I-III ступенів
м.Бахмут Донецької області

Виховна година у 2 класі
« Солов’їна, барвінкова, українська рідна мова»

Підготувала учитель початкових класів
Стучинська Наталія Василівна


Мета:
-навчальна – поглибити знання учнів про рідну мову, її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування;
-розвивальна – розвивати українське мовлення ,
-виховна – виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, уміння самоорганізовуватись, сприяти розвитку творчої особистості, виховувати навички досконало розмовляти українською мовою.
Обладнання: презентація «Скорботний календар української мови», відео пісні «Мова єднання », рушники,корзина, український вінок,колискова пісня,фонограма із записом звуків природи.
Хід заняття
I Вступна частина.
1.Звучить фонограма із записом звуків природи. Діти перераховують всі звуки, які вони чули у запису.
Учитель.Так, правильно, це все – звуки природи. І були вони на Землі ще задовго до того, як виникла людська мова. Так, були прадавні часи, коли люди зовсім не вміли не лише писати, а й розмовляти. Вони тоді жили в кам’яних печерах племенами. Чоловіки здобували їжу, а жінки оберігали вогонь та ростили дітей.
2.Презентація «Мова». Висновки після перегляду презентації.
-Як ви побачили,люди спілкувались між собою жестами і мімікою. Якщо їм було сумно, в них були задумливі обличчя, якщо було радісно, вони посміхались. Тому давайте посміхнемось один одному. І сьогодні ми будемо говорити про нашу рідну українську мову і відправимося на експресі в подорож за таким маршрутом:
1 зупинка «Колискова»
2 зупинка «В гостях у казки»
3 зупинка “Український віночок»
4 зупинка «Українська пісня»
II Основна частина
1.Вправа « Корзинка»
На дошці корзинка з приклеєною кишенькою. Учні записують слова, що асоціюються до словосполучення «Українська мова» і заповнюють корзинку.
Існує така легенда.
Створив Господь на світі звірів прудкими, сильними, птахів з крилами, які допомагали їм літати високо в небі. Тільки людині він не дав ні великої сили, ні міцних крил. Зажурилася людина й прийшла до Бога, почала нарікати на свою долю. Всевишній вислухав скарги людини на важке життя і сказав, що має вона найцінніший скарб, якого не дано звірям і птицям — мову. Адже мова сильніша за будь-яку силу, скоріша за найпрудкішу тварину. Пообіцяв Бог, що мова все замінить людині, ніде не дасть загинути. Однак і людина повинна розуміти, який неоціненний скарб отримала — берегти мову, як зіницю ока. А якщо втратить вона її, то загубить і душу, і силу.

- Це всього лише легенда. Але, як і кожен з народних переказів, вона відображає суть тих явищ, які відбуваються в людському житті. Недарма ж говорять, що без мови немає народу.

- Так сталося, що українська мова століттями зазнавала утисків і гонінь. Досить згадати сторінки історії нашої держави, щоб зрозуміти: рідна мова разом з усім народом пережила чимало випробувань. Немає, мабуть, куточка в нашій Батьківщині, де б не намагалися знищити українську мову, обмежити її вживання, послабити її силу і вплив на народ.

2.Демонстрація презентації «Скорботний календар української мови»

- Але навіть в найскрутніші часи були люди, які стояли на сторожі українського слова, вбачали в ньому оберіг нації, свідомо йшли на конфлікт з владою, платили за це своєю свободою і життям, аби тільки відстояти право говорити і писати рідною мовою.
Учень:
Рідна мово, рідне слово
Наче музика чудова
Як водиця із криниці,
Де купаються зірниці
І співуча і квітуча
Щедра, як земля родюча
Загадкова і чудова
Неповторна наша мова.
Учениця:
Розвивайся, звеселяйся,
Моя рідна мово,
У барвінки зодягайся
Моє щире слово.
Колосися в полі житом,
Піснею в оселі,
Щоб зростали наші діти
Мудрі і веселі.
Щоб на все життя з тобою
Ми запам´ятали,
Як з колиски дорогої
Мовоньку кохали.

Учитель. Українська мова — одна з найрозвиненіших у світі. Наприклад, слово лелека має дуже багато слів,схожих за значенням— чорногуз, бусол, бусел, бузько. А яке розмаїття зменшено-пестливих форм: вітер — вітерець, вітрець, вітрик, вітронько; збільшених — вітрило, вітрище, вітровище, вітрюга, вітрюган, вітрисько. В українській мові дуже багато слів-символів. Червона калина — символ краси; лебідь — знак чистоти й вірності; ясна зоря — надія; лелека — птах долі, провісник добробуту; кінь — образ вірного друга; сизий орел і сокіл — символи відваги і мужності.
Учень.МАТУСИН ЗАПОВІТ
Раз казала мені мати:
«Можеш мов багато знати,
Кожну мову шанувати,
Та одну із мов усіх
Щоб у серці ти зберіг».
В серці ніжну і погідну
Збережу я мову рідну!
Як нема без зірок небозводу,
Як блакиті без сонця нема,
Так і мови нема без народу,
І народу без мови нема.
Мелодійна, ніжна, солов їна- не вистачить слів,щоб описати нашу рідну українську мову. Сьогодні нею розмовляють близько 45 мільйонів людей. Українська мова – державна мова України.
І Зупинка «Колискова»
Вчитель . Любов до рідної мови починається ще з колиски, з маминої пісні. Народні колискові пісні зачаровують усіх, хто їх чує, надзвичайною ніжністю і простотою. У них материнська ласка і любов.
Колискова пісня колискова,
То найперша материна мова,
Пахне вона м’ятою і цвітом,
Чебрецем і літом.
Діти, послухайте колискову та спробуйте заколисати ляльку
ІІ Зупинка «В гостях у казки» З якої казки?
1 «Пригощайся, Журавлику, пригощайся, …» («Лисичка та Журавель»)
2 «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)
3 Сидить він на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Та його мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиски його забирати.
(Котик і півник)
4 - Не полечу я з вами: Як була я на лузі, Виломила ніжку, А ви полинули, Мене покинули! (Кривенька качечка)
5 Одного разу пішла жінка на річку прати, коли ж котиться горошинка по дорозі.Жінка взяла горошинку та й з’їла. Згодом народився в неї син. Назвали його … (Котигорошком)
6 Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ.
(Колобок)
ІІІ Зупинка «Український віночок». Побажання мові.
IV Зупинка « Українська пісня».
Виконання учнями пісні «Мова єднання».
Категорія: Розробки | Додав: natalist2012
Переглядів: 843 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Четвер
2024-04-25
14:45


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання