Говори правильно! |
 |
Наше опитування |
|
|
« Солов’їна, барвінкова, українська рідна мова»
| 2017-08-15, 11:25 |
Опитненська загальноосвітня школа I-III ступенів м.Бахмут Донецької області
Виховна година у 2 класі « Солов’їна, барвінкова, українська рідна мова»
Підготувала учитель початкових класів Стучинська Наталія Василівна
Мета: -навчальна – поглибити знання учнів про рідну мову, її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування; -розвивальна – розвивати українське мовлення , -виховна – виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, уміння самоорганізовуватись, сприяти розвитку творчої особистості, виховувати навички досконало розмовляти українською мовою. Обладнання: презентація «Скорботний календар української мови», відео пісні «Мова єднання », рушники,корзина, український вінок,колискова пісня,фонограма із записом звуків природи. Хід заняття I Вступна частина. 1.Звучить фонограма із записом звуків природи. Діти перераховують всі звуки, які вони чули у запису. Учитель.Так, правильно, це все – звуки природи. І були вони на Землі ще задовго до того, як виникла людська мова. Так, були прадавні часи, коли люди зовсім не вміли не лише писати, а й розмовляти. Вони тоді жили в кам’яних печерах племенами. Чоловіки здобували їжу, а жінки оберігали вогонь та ростили дітей. 2.Презентація «Мова». Висновки після перегляду презентації. -Як ви побачили,люди спілкувались між собою жестами і мімікою. Якщо їм було сумно, в них були задумливі обличчя, якщо було радісно, вони посміхались. Тому давайте посміхнемось один одному. І сьогодні ми будемо говорити про нашу рідну українську мову і відправимося на експресі в подорож за таким маршрутом: 1 зупинка «Колискова» 2 зупинка «В гостях у казки» 3 зупинка “Український віночок» 4 зупинка «Українська пісня» II Основна частина 1.Вправа « Корзинка» На дошці корзинка з приклеєною кишенькою. Учні записують слова, що асоціюються до словосполучення «Українська мова» і заповнюють корзинку. Існує така легенда. Створив Господь на світі звірів прудкими, сильними, птахів з крилами, які допомагали їм літати високо в небі. Тільки людині він не дав ні великої сили, ні міцних крил. Зажурилася людина й прийшла до Бога, почала нарікати на свою долю. Всевишній вислухав скарги людини на важке життя і сказав, що має вона найцінніший скарб, якого не дано звірям і птицям — мову. Адже мова сильніша за будь-яку силу, скоріша за найпрудкішу тварину. Пообіцяв Бог, що мова все замінить людині, ніде не дасть загинути. Однак і людина повинна розуміти, який неоціненний скарб отримала — берегти мову, як зіницю ока. А якщо втратить вона її, то загубить і душу, і силу.
- Це всього лише легенда. Але, як і кожен з народних переказів, вона відображає суть тих явищ, які відбуваються в людському житті. Недарма ж говорять, що без мови немає народу.
- Так сталося, що українська мова століттями зазнавала утисків і гонінь. Досить згадати сторінки історії нашої держави, щоб зрозуміти: рідна мова разом з усім народом пережила чимало випробувань. Немає, мабуть, куточка в нашій Батьківщині, де б не намагалися знищити українську мову, обмежити її вживання, послабити її силу і вплив на народ.
2.Демонстрація презентації «Скорботний календар української мови»
- Але навіть в найскрутніші часи були люди, які стояли на сторожі українського слова, вбачали в ньому оберіг нації, свідомо йшли на конфлікт з владою, платили за це своєю свободою і життям, аби тільки відстояти право говорити і писати рідною мовою. Учень: Рідна мово, рідне слово Наче музика чудова Як водиця із криниці, Де купаються зірниці І співуча і квітуча Щедра, як земля родюча Загадкова і чудова Неповторна наша мова. Учениця: Розвивайся, звеселяйся, Моя рідна мово, У барвінки зодягайся Моє щире слово. Колосися в полі житом, Піснею в оселі, Щоб зростали наші діти Мудрі і веселі. Щоб на все життя з тобою Ми запам´ятали, Як з колиски дорогої Мовоньку кохали. Учитель. Українська мова — одна з найрозвиненіших у світі. Наприклад, слово лелека має дуже багато слів,схожих за значенням— чорногуз, бусол, бусел, бузько. А яке розмаїття зменшено-пестливих форм: вітер — вітерець, вітрець, вітрик, вітронько; збільшених — вітрило, вітрище, вітровище, вітрюга, вітрюган, вітрисько. В українській мові дуже багато слів-символів. Червона калина — символ краси; лебідь — знак чистоти й вірності; ясна зоря — надія; лелека — птах долі, провісник добробуту; кінь — образ вірного друга; сизий орел і сокіл — символи відваги і мужності. Учень.МАТУСИН ЗАПОВІТ Раз казала мені мати: «Можеш мов багато знати, Кожну мову шанувати, Та одну із мов усіх Щоб у серці ти зберіг». В серці ніжну і погідну Збережу я мову рідну! Як нема без зірок небозводу, Як блакиті без сонця нема, Так і мови нема без народу, І народу без мови нема. Мелодійна, ніжна, солов їна- не вистачить слів,щоб описати нашу рідну українську мову. Сьогодні нею розмовляють близько 45 мільйонів людей. Українська мова – державна мова України. І Зупинка «Колискова» Вчитель . Любов до рідної мови починається ще з колиски, з маминої пісні. Народні колискові пісні зачаровують усіх, хто їх чує, надзвичайною ніжністю і простотою. У них материнська ласка і любов. Колискова пісня колискова, То найперша материна мова, Пахне вона м’ятою і цвітом, Чебрецем і літом. Діти, послухайте колискову та спробуйте заколисати ляльку ІІ Зупинка «В гостях у казки» З якої казки? 1 «Пригощайся, Журавлику, пригощайся, …» («Лисичка та Журавель») 2 «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба») 3 Сидить він на печі Їсть смачненькі калачі. Ось лисичка прибігає, Та його мерщій хапає. Біжить котик рятувати, В лиски його забирати. (Котик і півник) 4 - Не полечу я з вами: Як була я на лузі, Виломила ніжку, А ви полинули, Мене покинули! (Кривенька качечка) 5 Одного разу пішла жінка на річку прати, коли ж котиться горошинка по дорозі.Жінка взяла горошинку та й з’їла. Згодом народився в неї син. Назвали його … (Котигорошком) 6 Ой, набридло на віконці Все на сонечку сидіть. Я візьму і покочуся, Щоб побачити весь світ. (Колобок) ІІІ Зупинка «Український віночок». Побажання мові. IV Зупинка « Українська пісня». Виконання учнями пісні «Мова єднання». |
Категорія: Розробки | Додав: natalist2012
|
Переглядів: 882 | Завантажень: 1
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Міні-профіль |
П`ятниця 2024-12-27 20:39
|
Корисні посилання |
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
 |
Наші свята |
 |
|