Неділя, 2017-12-17, 19:38
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 імені Дмитра Чернявського Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Безпека життєдіяльності | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Для учнів, батьків
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 194
Гості сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Безпека життєдіяльності
Маршрутний лист
 
 
Вимоги безпеки для учнів під час канікул

Методичні матеріали

 

1. Загальні положення

 

Відповідно до Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563, перед початком канікул у навчальних закладах проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності з учнями. Ці інструктажі містять правила поведінки учнів під час канікул.

Використання педагогічними працівниками загальноосвітніх навчальних закладів цих Методичних матеріалів під час проведення інструктажів з урахуванням вікових особливостей учнів дозволить ознайомити їх з ризиками та  небезпекою, що можуть очікувати під час канікул, та запобігти виникненню нещасних випадків.

Інструктаж з безпеки життєдіяльності (первинний), який знайомить учнів з правилами поведінки під час канікул, проводить класний керівник перед початком канікул на виховній годині з реєстрацією у журналі реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності.

Питання безпеки, які мають висвітлити педагогічні працівники під час проведення інструктажу перед початком канікул, можна розділити на такі теми.

 

2. Вимоги безпеки дорожнього руху, правила поведінки на автодорогах, залізниці, у транспортних засобах

 

Безпека учнів під час перебування на вулиці починається з безпеки дорожнього руху, оскільки вони є учасниками дорожнього руху і повинні виконувати основні правила і положення згідно з Правилами дорожнього руху України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (зі змінами), які встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України:

  • рух тротуарами та пішохідними доріжками та рух за відсутності пішохідних доріжок чи тротуарів або за межами населеного пункту;
  • перехід проїжджої частини вулиць;
  • правила руху дорогою (вулицею) на велосипеді, мопеді.
  • правила поведінки у залізничному транспорті та поблизу залізничних колій;
  • правила безпеки під час перебування в транспортних засобах (річковий, автомобільний, міський електротранспорт, метро).

 

3. Правила пожежної безпеки під час канікул:

 

  • використання електроприладів у побуті;
  • пожежі в приміщенні, лісі, правила поведінки під час пожежі.

 

4. Правила поведінки в громадських місцях:

 

  • перебування в громадських місцях, участь у масових заходах;
  • перебування на дитячих майданчиках, гойдалках.

 

5. Вимоги безпеки у побуті:

 
  • користування газовими приладами;
  • правила електробезпеки та безпечного користування електроспоживачами;
  • під час роботи на присадибній ділянці;
  • поведінка при виявленні незнайомих предметів та небезпечних речовин;
  • правила поведінки з незнайомими людьми;
  • толерантність у стосунках.

 

6. Правила поведінки під час екскурсій до лісу:

 

  • одяг і взуття для проведення прогулянки (екскурсії) до лісу;
  • правила поводження у природному середовищі;
  • поведінка під час дощу, грози, у надзвичайних ситуаціях.

 

7.Правила поведінки на водних об’єктах:

 
  • правила купання дітей, які не вміють плавати;
  • правила безпеки під час плавання;
  • небезпечність ігор, пов’язаних з обмеженням руху рук і ніг, хватанням і штовханням;
  • тривалість купання та перебування на сонці;
  • користування надувними матрацами та кругами;
  • правила надання допомоги потопаючому.

 

8. Вимоги безпеки у разі виникнення екстремальних ситуацій, стихійних лих тощо:

 

  • у разі виникнення аварійних ситуацій;
  • при виникненні пожеж;
  • у разі виникнення надзвичайних ситуацій природного характеру (землетруси, виверження вулканів, повені, зсуви ґрунту, урагани тощо).
  • Про всі випадки аварійних ситуацій, аварій, нещасних випадків природного чи техногенного характеру необхідно повідомити органи місцевого самоврядування, міліцію, місцевий штаб цивільного захисту.

 

9. Профілактика шкідливих звичок (тютюнопаління, алкоголізм, наркоманія, токсикоманія, ігроманія):

 

  • шкідливість для здоров’я вживання алкоголю, тютюнопаління;
  • вплив постійного перебування за комп’ютером на здоров’я дітей.

 

10. Правила надання першої допомоги у разі настання нещасного випадку:

 

У разі нещасного випадку, що трапився за відсутності дорослих:

  • повідомити батьків телефоном;
  • викликати швидку допомогу при необхідності;
  • вжити заходів надання першої медичної допомоги, з якими необхідно ознайомити під час проведення інструктажу перед початком канікул.

 

Ці вимоги безпеки не передбачають усіх можливих небезпечних ситуацій, що призводять до нещасних випадків з учнями під час канікул. У кожному конкретному випадку учням необхідно враховувати небезпеку і діяти з метою збереження особистого життя і здоров’я. Профілактика дитячого травматизму, навчання дітей безпеці життя і діяльності під час проведення інструктажів перед початком канікул - це запорука того, що діти добре відпочинуть і повернуться до навчання здоровими.

 

(лист Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 р. № 1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів  «Вимоги безпеки для учнів під час канікул»).

Маршрутний лист https://yadi.sk/d/85x1TuAUiip8u
 

Як навчити дитину бути обережною

Кожний з нас неодмінно застерігає свою дитину, щоб та трималась подалі від незнайомих людей, та чи розтлумачуємо ми дітям, що стоїть за цими словами? Напевно, ні. Тож на що звернути увагу і як навчити дитину бути обережною?

Діти часто оцінюють людей за їх зовнішнім виглядом. Той, хто виглядає красиво, сприймається ними як «гарний», неохайна ж людина здається «поганою». Проведіть невеликий експеримент: попросіть дитину уявити собі когось непривабливого, брудного, розпатланого, і нехай малюк розповість вам про те, що він думає про цю людину, а потім попросіть, щоб дитина уявила собі людину симпатичну, добре одягнену, причесану, і поспостерігайте, як зміниться сприйняття цього незнайомця в очах вашого малюка.

Після цього поясніть дитині, що брудна людина може бути бездомною і просто не має можливості виглядати інакше. Вона може бути доброю й навіть шляхетною людиною, яка за певних причин опинилась у біді, але її зовнішність лякає нас і змушує триматись подалі від неї. Тим часом люди, які по-справжньому небезпечні, часто привітні й доброзичливі, а їх вік не має жодного значення – це може бути товариський підліток або літній чоловік із зовнішністю доброго і щирого дідуся.

Ваша дитина повинна знати, що таких людей можна зустріти скрізь: на вулиці, у парку чи в торговому центрі. Тому важливо, щоб дитина завжди намагалась перебувати в товаристві інших людей. Адже людина з поганими намірами не захоче мати свідків. Батьківська мудрість полягає в тому, щоб обговорити з дітьми те, як діють такі «підозрілі» люди, розповісти їм про «підводні камені», що приховують у різній поведінці незнайомці. Завдяки цьому (у разі небезпеки) дитина зможе розпізнати проблему і швидко відреагувати.

Як ми можемо навчити наших дітей бути пильними?

Правила, дотримання яких допоможе дитині уникнути небезпеки:

  • завжди перебувай у компанії інших дітей, не ходи один, якщо це можливо;
  • дотримуйся безпечної дистанції з незнайомими людьми – не менше ніж на відстань витягнутої руки – це дасть час на реакцію;
  • не бери в незнайомців цукерки, подарунки, гроші і т. п.;
  • будь обережним, якщо хтось просить тебе про допомогу і вмовляє підійти до машини. Не підходь;
  • не вір, якщо хтось каже, що знає твоїх батьків;
  • ніколи не повідомляй своє ім'я та прізвище, адресу, номер телефону або будь-яку інформацію про себе тому, кого ти не знаєш;
  • якщо ти знаходишся вдома один, не відкривай двері нікому, кого не знаєш;
  • по телефону не розповідай незнайомим людям про те, що ти вдома один. Скажи, що мама й тато зараз зайняті, зателефонують пізніше.

Про що ще варто знати батькам?

  • не підписуйте речі дитини, тому що це дозволяє покликати її, звертаючись до неї на ім’я та прізвище, що відразу ж викликає довіру;
  • семирічна дитина все-таки ще занадто мала, щоб самостійно ходити на дитячий майданчик;
  • просіть дитину, щоб вона завжди йшла додому по одній і тій самій дорозі й не скорочувала шлях;
  • налаштуйте в її телефоні швидкий набір номера 102 і покажіть, що необхідно натиснути для виклику;
  • придумайте секретний пароль. Ним може бути будь-яке слово або фраза, відома тільки вам і вашій дитині. Якщо раптом хтось до неї звернеться і скаже, що прийшов нібито на ваше прохання, дитина повинна буде попросити цю людину сказати їй пароль.

У спілкуванні з підозрілими людьми навчіть дитину правила «трьох кроків»

Розкажіть і поясніть дитині, що кожний з нас має таку дуже важливу властивість, як інстинкт, а тому, якщо він відчує, що щось не так, то повинен довіритися своєму внутрішньому відчуттю. Правило «трьох кроків» передбачає наступне. Якщо хтось зупинить дитину, вона повинна:

  • 1. Сказати «ні» або, якщо знадобиться, почати кричати.
  • 2. Швидко піти або втекти від цієї людини.
  • 3. Попросити про допомогу інших дорослих.

Це просте, але дуже важливе правило безпеки, яке не дозволяє втягнути дитину в небезпечну розмову. Постарайтесь відпрацювати різні ситуації, у кожній з яких дитина буде проробляти ці «три кроки». Повторюйте стільки разів, скільки буде потрібно для вироблення потрібної звички. Пам'ятайте: дитині важко протистояти дорослій людині. Тому вона повинна знати, що відповідати дорослому «ні» абсолютно нормально й дозволено!

Місія батьків полягає в тому, щоби зміцнити в дітях упевненість у собі і виховати самостійність. Діти мають право знати те, що може загрожувати їх безпеці, а також те, що робити в небезпечній ситуації, яка вже виникла. Спілкування тут відіграє величезну роль. Розмовляйте з ними про це!

Джерело: 

http://childdevelop.com.ua/articles/upbring/244/

 

 

 
 
 
 
 
 

Пам’ятка з профілактики грипу та інших респіраторних захворювань

ГРВІ – це велика група гострих вірусних захворювань, які характеризуються повітряно-крапельним шляхом передачі та переважним ураженням верхніх дихальних шляхів. Грип є найбільш поширеним гострим респіраторним вірусним захворюванням, особливість якого у надзвичайно швидкому поширенні і вираженій інтоксикації. Механізм передачі вірусу грипу – повітряно-крапельний. Грип може призвести до тяжких ускладнень з боку легеневої, серцево-судинної, нервової, ендокринної систем.
Профілактика захворювань.
Профілактичні заходи спрямовані насамперед для підвищення резистентності організму до дії збудників грипу, а також інших ГРВІ та ГРЗ.
Ефективними, особливо у період підвищення захворюваності, фахівці відзначають наступні методи профілактики:
- повноцінне харчування з включенням вітамінів у природному вигляді;
- загартовування та часте провітрювання приміщень, вологе прибирання приміщень з дезинфікуючими засобами;
- вживання загальнозміцнюючих та тонізуючо-імуномодулюючих препаратів та препаратів цілеспрямованої імуностимулюючої дії.
Високоефективними є рекомендації загального санітарно-гігієнічного спрямування, зокрема:
- часто мити руки з милом, особливо після відвідування закладів загального користування;
- прикривати ніс та рот хустинкою (або одноразовими серветками), особливо при кашлі та чханні;
- для профілактики широко застосовувати засоби нетрадиційної (народної) медицини, гомеопатичні препарати, оксолінову мазь, овочі з фітонцидами (часник, цибулю).
На що необхідно звернути увагу:
- Існують деякі особливості клінічного перебігу грипу у різних вікових группах. У дітей молодшого віку передусім можуть з’явитися симптоми нейротоксикозу (блювання, судоми) навіть на тлі субфебрильної температури тіла. У осіб похилого віку на тлі ГРВІ загострюються серцево-судинні захворювання, активуються хронічні вогнища інфекції, що суттєво впливає на клінічні прояви грипу.
- Захворювання здебільшого починається гостро, з проявів загальної інтоксикації (озноб, відчуття жару, сильний головний біль, біль в очах). Хворого турбують загальна слабкість, ломота в попереку, крижах, суглобах, м’язовий біль, порушується сон. Привертає увагу вигляд обличчя хворого: гіперемія, одутлість, блискучі очі — загалом воно нагадує обличчя заплаканої дитини. Інкубаційний період при грипі коливається від декількох годин до 3 діб.
- Здебільшого на другу добу хвороби з’являється сухий кашель, починає турбувати біль у грудях. На 3-5 добу кашель м’якшає, з’являється незначна кількість слизового мокротиння. Носове дихання порушене через набряк слизової оболонки.
- Вже в перші години температура тіла може сягати 39-40°С, утримуватись на такому рівні 2-3 доби. Проте, якщо в подальшому гарячка продовжується, або розвивається її друга хвиля (загалом триває довше 5-7 діб), це свідчить про розвиток бактеріальних ускладнень.
- Лікування ГРВІ та грипу є складною проблемою, тому його має визначати лікар. Не потрібно займатись самолікуванням, це небезпечно! При своєчасному і правильному лікуванні хвороба закінчується повним одужанням.


Прес-служба МОЗ України

 
 
 
 
  
                                                                                                   
 
 
 
Форма входу
Міні-профіль
Неділя
2017-12-17
19:38


2017 рік
Полезные онлайн сервисы
Корисні посилання
ОСВІТА.UA
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутська ЗОШ №18
Виховна робота школи
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання