Неділя, 2020-10-25, 19:23
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Перший урок [2]
Математика [14]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [27]
Природознавство [21]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [11]
Образотворче мистецтво [3]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Читання

Урок-проект_Подорожуємо Україною
2015-09-13, 10:01
Новостепанівський НВК

ПРОЕКТ
«Подорожуємо Україною»



Учасники проекту:
Вчитель, учні 1 класу, батьки
Керівник проекту:
вчитель 1 класу Рижонко С. Д.


2014-2015 навчальний рік

Паспорт проекту
Тема: Подорожуємо Україною.
Мета: збагачувати знання учнів про Україну, а також активний словни-ковий запас учнів; пробудити інтерес до вивчення рідного краю; розширити знання про народні, історичні та культурні символи українського народу; сприяти формуванню національної свідомо-сті, осмисленню себе як частини великого українського народу;
розвивати пізнавальний інтерес; спонукати до творчої та пошуко-вої діяльності;
виховувати почуття патріотизму, гордість за великих українців.
Тип проекту: індивідуальний, інтегрований.
Предмети, що інтегруються: українське читання, громадянська освіта, образотворче мистецтво.
Вид проекту: інформаційно-дослідницький.
Провідна проблема: дослідження рідного краю, його багатств, традицій українського народу, його історичного минулого.
Спосіб розв`язання проблеми: пошук літературного матеріалу; дидак-тичний матеріал з народознавства; освоєння різних практичних технологій.
Тривалість проекту: 4 тижня.
Кінцевий продукт: урок-проект, книга «Моя Україна»
Керівник проекту: вчитель.
Учасники проекту: вчитель,бібліотекар, учні 1 класу, батьки.

План виконання проекту
I. Організація проекту
Формування основної проблеми і дидактичної мети.
II. Планування проектної діяльності:
1. Обирання учнями запропонованих учителем проектів.
2. Обміркування шляхів розв’язання проблеми.
3. Пошук матеріалів: бібліотека, мережа Інтернет.
III. Робота на уроках
Громадянська освіта
1. Знайти матеріали про Київ.
Читання. Українська мова
1. Дібрати художню літературу: вірші, оповідання про Україну.
2. Зібрати загадки, прислів`я та приказки про Україну, рідний край.
Образотворче мистецтво
1. Намалювати малюнки на тему: «Україна – моя батьківщина», «Донеч-чина – мій рідний край», «Моє село», «Моя вулиця».

Презентація проекту
Інтегрований урок-подорож.
Тема: Подорожуємо Україною.
Мета: збагачувати знання учнів про Україну, історичні та культурні символи українського народу; сприяти формуванню національної свідомості, осмислення себе як частини великого українського народу; розвивати інтерес до історії рідного краю; виховувати любов до рідної Землі, бажання вивчати культуру рідного краю та берегти її.
Обладнання: святково прикрашена класна кімната, комп’ютер, карта України, відеофрагменти, українські народні костюми, іграшкові літаки.

Хід уроку:
І. Організація класу.
1. Привітання
Всі почули ми … (дзвінок)
Він покликав … ( на урок).
Кожен з нас … (приготувався),
На перерві … (постарався).
Побажаєм нам … (удачі)
За роботу … (в добрий час).
2. Реклама уроку
Учитель: Діти, розпочинаємо наш урок. А що ви очікуєте від уроку? Яким він повинен бути?
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Діти: Урок має бути…
• цікавим;
• незвичним;
• навчальним.
Учитель: А як ви будете працювати на уроці?
Діти: Ми будемо…
• уважними;
• активними;
• кмітливими.
Учитель:
Любі діти, у наш клас завітали люди щирі,
Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.
Хлопчик (у національному костюмі)
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
Дівчинка (у національному костюмі) – підносить гостям хліб-сіль –
Гості наші дорогенькі!
Добра Вам бажаєм.
А за звичаєм вкраїнським
Хлібом-сіллю пригощаєм.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Учитель: (під супровід відеофрагменту «Відеоролик про Україну»)
Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і поля,
Бо це Вітчизна наша – Україна.
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».
- Діти, а що для вас Україна?
(Для мене Україна – це рідний край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки; це земля, на якій народився видатний український поет і художник Т.Г.Шевченко; це ліси та парки, гори, ріки і степи; це вулиця, на якій я живу, школа, мої друзі; це моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка).
- Які слова спадають вам на думку, коли ви промовляєте слово Україна?
(Діти говорять: рідна, найдорожча, квітуча, прекрасна, привітна, щедра, хлібосольна).
Рідний край
Квітуча Щедра

Т. Г. Шевченко Рідна мова
УКРАЇНА

Ліси, парки Родина

Хлібна Гори, ріки Пісня Найдорожча

ІІI. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
Учитель: Шановні гості! Сьогодні нам хотілося б поділитися нашими спільними наробками з чудової теми: "Подорожуємо Україною", підвести підсумки зробленого. Сподіваємося, що в ході творчих пошуків, опрацюванні різноманітного матеріалу кожен учень нашого класу поповнив скарбницю знань про нашу країну, її народ, його перлини, що збагачують наш внутрішній світ, розвивають мову, розширюють світогляд та відкривають широку дорогу у світ знань.
Результати нашої творчої роботи ми розмістили на сторінках книги «Моя Україна», яку презентуємо наприкінці уроку.
В кожнім домі, в кожній хаті -
У містах і на селі,-
Хто навчився вже читати,
Має книжку на столі.
Традиційно в класі нашім
Книгу цю створили й ми.
Скарбничку знань у неї вложили,
Що в творчім пошуці знайшли.
Пропоную епіграфом нашого уроку взяти рядки чудового вірша Дмитра Павличка:
Виростай, дитино, й пам’ятай:
Батьківщина то найкращий край!

ІV. Основна частина
Учитель: Діти, щоб подорожувати, потрібно вибрати вид транспорту. Часу у нас мало, а країна наша – мала чи велика?
Діти (разом): Велика.
Учитель: А яка вона велика, покажіть? (Діти розводять руки). Отже, нам потрібен дуже швидкий транспортний засіб. Відгадайте загадку:
В синім небі путь моя.
Швидше всіх літаю я.
Маю крила, хоч не птах.
Люди звуть мене … (літак)
Діти, оскільки наша подорож уявна, ми будемо подорожувати на іграшкових літаках, які виготовили на уроках праці. Тож мотори завели! Полетіли!
Перша зупинка: Поетичні перлини.
Учитель.
Пізнайки сумлінно працювали,
Свої вірші у книгу записали.
Учитель: (Під супровід музики).
В усьому світі кожен зна
Є Батьківщина лиш одна
І в нас вона одна єдина
Це наша славна Україна.
Не забувай Шевченка слів
Про горду славу козаків.
Не забувай, що ти дитина –
землі, що зветься Україна.
Славиться Україна видатними письменниками й поетами. Т. Шевченко, І. Франко, Л. Українка, П. Тичина, В. Сухомлинський та інші. Але всі відомі видатні люди колись також були маленькими. Ось такими ще малими зараз, але сподіваюсь в майбутньому видатними в нашому класі є Акопян Настя та Федан Стас.
Учень 1: 1. Моїм селом чудовим
Крокую сьомий рік.
Бачив всі місця казкові;
Наш ставок, зелений ліс.
2. Рідна Україна – червона калина.
Як мати любить дитину,
Так люблю я Україну.
Учень 2: 1. Багато різних сіл на світі,
Але мені миліш за все
Новостепанівка привітна
Тут все для мене рідне й дороге.
2. Україна – це моя родина,
Моя рідна хата,
Мої мама й тато,
Моя рідна школа –
І все, що навколо.
Мені дуже подобається складати вірші і я хочу бути схожою на свого дядю Латникова Олексія. Він уже дорослий, а вірші пише, починаючи з першого класу, і він також навчався у нашої вчительки Рижонко С. Д.
(Вірш про Україну в авторському виконанні - відеофрагмент)
Учитель: Подорожуємо далі. Завели мотори. Полетіли. Наступна зупинка – Моє село – маленька Батьківщина. Діти, чи знаєте ви, де наймиліше місце на Землі, і яка стежка найкраща?
Облітав журавель сто морів, сто земель,
Облітав, обходив, крила, ноги натрудив.
Ми спитали в журавля:
- Де найкращая земля?
Журавель відповідає: ___________________
- Як ви думаєте, що ж відповів журавель?
Діти: - Краще рідної – немає!
Інсценізація.
Учитель: Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
Діти: – До магазину, – там є цукерки.
– Ні, до школи, – там є діти.
– Ні, до річки, – там можна купатись.
– Ні, в садок, – там повно яблук та груш.
– Ні, у поле, – там простір широкий.
Учитель: Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором)
Діти: «Яка стежка найкраща?»
Учитель: Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:
Мати: – Додому, діти! До рідного дому!
Учитель: Кожна людина має свою сім’ю, родину. Це її маленька батьківщина. Коли скласти ці маленькі батьківщини, то вийде одна велика батьківщина-родина. І наш рідний дім, і наша прекрасна школа, і наше чудове село, і наша вулиця, і навіть та стежинка, якою ми поспішаємо до школи – це наша Батьківщина. Зараз ми спробуємо створити картину рідного села. Допоможе нам у цьому фотокореспондент Маменко Софія.
Учень: Мені було цікаво зі своїм татом фотографувати найчарівніші місця мого рідного краю (демонструє фото і коментує).
Моя Батьківщина – це наша сім’я.
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, бабця, дідусь ну і я,
Всі рідні і друзів багато.
Учитель: Подорожуємо далі. Завели мотори. Полетіли. Наступна зупинка – Зерна народної мудрості.
Чомусики – цікаві дітки,
Часу марно не втрачали,
Прислів’я і загадки
Про рідний край підготували.
Учні: Разом зі своїми батьками ми провели пошукову роботу і віднайшли багато загадок про Україну. Також дізналися, що мудрий український народ склав багато прислів'їв, в яких передав шану і любов до рідного краю. Деякі з них ми хотіли б запропонувати вам.
Загадки
І не дівка, а червоні стрічки носить. (Калина)
Сімсот соколят на одній подушці сплять. (Соняшник)
Прислів’я і приказки
 Без верби і калини немає України.
 За морем тепліше, та дома миліше.
 Язик до Києва доведе.
 Рідна земля і в жмені мила.
 Україна рідненька, як батько і ненька.
1 учень:
Моя Батьківщина – це злагода й мир
То небо бездонне й чудове.
Це пісня чарівна, що лине до зір.
Що кожного з нас народила.
2 учень:
Моя Батьківщина – це вишневий цвіт,
І верби над ставом й калина.
Моя Батьківщина – це мрії політ.
Це рідна моя Україна!
Слово української дитини.
Учитель: Хто ти, дівчинка маленька?
Дівчинка:
Донька України-Неньки!
Українкою я звуся
Й тою назвою горджуся!
Учитель: А по чім тебе пізнаю?
Дівчинка:
По вкраїнському звичаю,
В мене вдача щира й сміла,
І відвага духа й тіла,
І душа моя здорова,
Українська в мене мова.
Учитель: А скажи, де край твій рідний?
Дівчинка:
Там, де неба круг погідний,
Там, де сонце сяє ясне
На вкраїнські діти красні;
Де лани, степи безкраї,
Де орел буйний літає,
Де Дністер і хвилі Прута,
Де Дніпро, старий Славута.
Учитель: Як поможеш свому люду?

Дівчинка:
Пильно все учитись буду,
Щоб свої мене любили,
А чужі щоби цінили,
Щоб про мій народ питали,
Україну шанували.
Учитель. Що ти справжня українка,
Зможеш нас переконати,
Якщо український танець,
Спробуєш затанцювати.
А ми, діти, теж до танцю
Дружно всі вставаймо!
За українським звичаєм
Весело відпочиваймо.
Фізхвилинка «Україно, ми твоя надія»
Учитель. Отже, відпочили. Мотори завели – полетіли. Наступна зупинка - Скарбниця ерудита.
Учитель. На цій зупинці нам треба об’єднатися в 2 групи за таким порядком: із віночка кожен учень витягне стрічечку певного кольору – синю або жовту. 1 група з набору фотознімків повинна буде відібрати народні символи України, 2 група – державні символи України.
Робота в групах.
Учитель. Всезнайки довго працювали,
Про «Символи України» розповідь підготували.
(Учні доповідають про результати своєї роботи).
І група. Державні символи України.
Знак країни головний – це тризубець золотий.
Синє небо, жовте жито – цю святиню знають діти.
Слова палкі, мелодія врочиста…
ІІ група. Народні символи України.
Калина – символ дівочої вроди.
Верба – символ невмирущого роду.
Соняшник – круглолицій та пригожий, і до сонця дуже схожий.
Учитель: Подорожуємо далі. Завели мотори. Полетіли. Наступна зупинка – Мальовнича Україна.
Фарби я візьму у руки ,
Намалюю рідні луки.
Намалюю рідний край –
Дім в селі, ставок і гай,
Синє небо, жовте сонце
Загляда до нас в віконце,
Чорнобривці тут на гряді,
Полуниці в палісаді,
І хліба вже чималі,
В небі линуть журавлі.
Запрошую на виставку малюнків.
Учень 1:
Намалюю небо.
Намалюю крила.
Полечу до тебе,
Україно мила.
Учень 2:
Намалюю сонечко,
Намалюю хмарки.
Намалюю маму я,
Біля неї татка.
Ну, а я – посередині
Й посміхаюся до них.
Намалюю небо синє
І травичку біля ніг.
Я малюю, я малюю
Рідний край, мою сім'ю.
Нехай кожен знає, чує:
Україну я люблю.
Хвилина релаксації.
Учитель: Діти.
Вас чекає релакс-пауза в салоні літака.
Сядьте зручно.
Заплющте очі.
Наш літак відривається від землі…
Ми летимо в небесах…
Поруч пропливають хмарки…
Як чудово парити в небесній висі!
Тільки ми і синє небо…
Літак поступово знижується…
Розплющте очі.
Вас чекає остання зупинка.
Остання зупинка – « Столиця України»
Учитель:
Воно відоме в світі,
Каштани в ньому квітнуть,
Будинки тут високі,
Дніпро тече широкий.
Ворота золоті
Стоять, мов чародії.
Віддавна - це столиця,
Столиця білолиця.
Ну, хто з вас здогадається,
Як місто називається ? (Київ)
Пропоную вам уявно побувати в Києві.
(Перегляд відеоролика про Київ).

V. Закріплення вивченого матеріалу
Учитель: Гадаю, ми з вами багато чого дізналися про Україну. Тож, дайте ві-дповіді на мої запитання:
1. Урочиста пісня, що є символом держави. (Гімн)
2. Найбільша річка України. (Дніпро)
3. Як інакше можна назвати головне місто держави? (Столиця)
4. Як називається народ, який живе в нашій країні? (Українці)
5. Найвідоміший український поет. (Шевченко)
6. Скільки кольорів має прапор України? (Два)
7. Закінчить прислів’я: «Нема без кореня рослини, а нас людей без … (Батьківщини).
Учитель:
Усю інформацію ми впорядкували,
Сторінку до сторінки старанно складали.
Наче в книгарні, відбулись дива,
Книга з’явилася у класі нова.
(Вчитель демонструє книгу)

VІ. Підсумок уроку
Практична робота «Мої побажання рідному краю».
Учитель: На ваших партах є сердечка. Напишіть на них свої імена. Давайте розмістимо їх на карті України, щоб наша Батьківщина була захищена теплом наших сердець.
(Дії учні супроводжують побажаннями для рідної Вітчизни, наприклад: «Я бажаю любій Україні добра, радості, миру, безпеки, процвітання, щастя, мудрих людей, щирості, доброзичливості, краси, спокою, здобутків тощо»).
Учитель: Любіть прекрасну Україну,
Цінуйте мову солов'їну
Шануйте маму завжди, тата
Працюйте, щоб жилось багато.
Ще посадіть вербу й калину
Оберігайте Україну!
(Відеоролик)
Категорія: Читання | Додав: dada
Переглядів: 2008 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Неділя
2020-10-25
19:23


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання