Субота, 2020-08-15, 22:37
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Перший урок [2]
Математика [14]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [27]
Природознавство [21]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [11]
Образотворче мистецтво [3]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 206
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Математика

Урок математики в 2 класі з використанням інноваційних технологій
2017-01-08, 09:06
Урок математики в 2 класі з використанням інноваційних технологій 
Тема. Повторення усного додавання та віднімання. Знаходження значень 
виразів з дужками. Творча робота над задачею, геометричним матеріалом. 
Мета: закріпити вміння учнів додавати і віднімати числа з переходом через десяток; 
вправляти учнів у застосуванні знань таблиць множення і ділення для знахо- 
дження значень виразів; створити комфортні умови навчання та виховання 
шляхом впровадження новітніх технологій; розвивати логічне та творче 
мислення, кмітливість; виховувати любов до природи та бережливе ставлення 
до неї, а також інтерес до науки математики. 
Методичне забезпечення: схеми задач та логічних вправ, картки для групової та індивідуальної роботи, таблиці «Цікавий годинник», «Геометричний конструктор». 
Тип уроку. Комбінований. 
Очікувані результати. Формувати навички усного додавання та віднімання двуцифрових чисел з переходом через розряд; правильно заходити значення виразів з душками; логічно та творчо мислити під час розв’язування задачі. 
Методи. Словесні: пояснення, розповідь. 
Форми роботи. Гра «Цікавий годинник», «Наведу порядок», «Правильні та хобні твердження», «Хто прийшов разом з весною ?», робота у парах, робота в группах, асоціативний кущ, «Мозкова атака», «Розвивальні вправи». 

Хід уроку 

І. Організаційна частина (1 хв.) 
Стали, дітки, підтягнулись, 
Одне одному всміхнулись. 
На урок старання не забудьте взяти, 
Сіли всі рівненько – 
Всім час працювати. 
Девіз уроку: Міркуємо – швидко! 
Відповідаємо – точно! 
Лічимо – правильно! 
Пишемо – гарно! 
ІІ. Актуалізація опорних знань (6 хв.) 
1. «Мозкова атака»: відповідаємо точно! 
- Результат дії додавання? (Сума) 
- Найменше трицифрове число? ( 100) 
- У результаті якої дії отримуємо різницю? (Віднімання) 
- Найменша міра довжини? (Міліметр) 
- Що отримуємо, коли від суми віднімаємо доданок? (Другий доданок) 
- 10 см – це…? (Дециметр) 
- Якщо лінійка дорожча олівця, тоді олівець …? 
- Якщо Сашко молодший за Дмитра, тоді Дмитро …? 
- Що зайве: трикутник, квадрат, м’яч? 
розв’язання, розмова, питання, відповідь? 
зменшуване, від’ємник, доданок? 

2. Робота у парах: лічимо правильно! Гра «Морський бій». 
Створюємо екіпажі. 
А В С D 
1 47 6 92 14 
2 8 57 75 15 
3 90 9 7 74 
4 18 1 13 42 

І варіант ІІ варіант 
2А збільш на 5 1D збільш на 9 
2D зменш на 8 3Б знайди третину 
1В збільш на 6 1В збільш на 100 
4А знайди половину 4С зменш на 9 
3С збільш у 2 рази 2А збільш на 8 

ІІІ. Повідомлення теми. Узагальнення і систематизація знань (25 хв.) 
1. Гра «Цікавий годинник» 
Несподівано до нас надійшла посилка з підписом «Прийшов мій час!» Від кого? 
Якщо впораємося з прикладами, то, склавши літери, отримаємо відповіді. 

е 45= + 40 
У А 
22 - = 10 
С Б 
= 100 - 90 

Н И 90 = 99 - 

= 64 - 60 

О К 


П В 
Р 
5 12 10 9 4 
В Е С Н А 


2. Робота у ком пакт-зошитах. 
Йди, Весно, Весняночко, 
До нас, наша панночко! 
Давайте мобілізуємо всі наші знання й уміння додавати й віднімати двозначні числа й допоможемо швидше з’явитися Весні у нашому віконечку. 

+32 - 27 + 36 - 56 


- 17 
+3 - 7 + 28 
42 


50 82 55 91 35 18 46 39 42 

3. Мотивація. Очікування. 
Привітання журавля 
Я пробуджую поля, 
Лани рідної землі, 
Та заквітчую гаї. 
І усякий мене зна. 
Відгадали? Я – Весна! 
Отже, ми впоралися із завданням! 
- Чи необхідні нам у житті ці знання? 
- Де вони застосовуються? 
- Чого ви очікуєте від цього уроку математики? 
4. Каліграфічна хвилинка: пишемо гарно. 
Зустрічаємо Весну традиційною українською стравою. Для цього нам потрібно взяти: 
7 столових ложок борошна Що це за страва? 
1 яйце 
1 склянку молока Складіть усі цифри – 
1 ложку олії яке вийшло число? 

Зошит правильно кладу, 
Ручку правильно тримаю, 
Сиджу рівно, не схиляюсь 
І писати я стараюсь! 
- Запишемо число 10 каліграфічно. 
- Склад числа 10? 
- Яка математична іменована одиниця пов’язана з цим числом? 
метр = 10 дм 
дециметр = 10 см 
сантиметр = 10 мм 
- Складіть приклад з числом 10; 
із результатом 10. 

5. Самостійна робота. 
Гра «Наведу порядок» 
Весна прийшла, розтанули сніги, побігли весело струмочки, загралися й переплутали всі числа, а деякі зовсім загубили. Нелад! Треба навести порядок: знайти загублені та правильні відповіді. 
87 – 45 = 28 79 + 16 = 77 
63 – 19 = 55 – 27 = 95 
49 + 28 = 36 28 + 32 = 

6. Розв’язання прикладів з дужками. 
Робота в групах. 
- Повторення правил роботи в групах. 
- Завдання для груп: 


(13+34)+53 (73-73) + 25 

(97-35)-62 

100 
25 



31+ ( 35+24) 

(58+0)- 34 
(85+15)- 
(22+68) 
90 

24 

10 



- Презентація робіт учнів. 
- Бесіда про бережливе ставлення до природи. 
Просимо усіх запам’ятати: 
Із корінням їх не виривати. 
Стане дуже сумно нам на світі, 
Якщо загинуть весняні квіти. 
7. Фізкультхвилинка. 
Сонечко прокинулось, посміхнулось, 
На всі боки повернулось, 
Кругом себе обернулось. 
Стали квіти оживати, 
Стали пташечки співати, 
Діти стали танцювати, 
Панночку Весну вітати! 
Рухлива гра «Правильні та хибні твердження» 
( Правильно – діти присідають, ні – підводять руки вгору). 
1. Сьогодні неділя? 
2. На вулиці літо? 
3. Зараз урок математики? 
4. 40 менше від 20? 
5. Рік складається з 24 місяців? 
6. Сніг теплий? 
7. 25+75=100? 
8. Після весни приходить зима? 
9. У квадрата три сторони? 
10. Діти не старші за батьків? 

8. Усна лічба: задачі. Бліц-турнір. 
1. На березі 7 гнізд було. 
По двоє птахів у них жило. 
Не полохайте ви їх, 
А рахуйте, скільки їх. 
2. На дроті сиділо 5 ластівок. Третя ластівка полетіла. Скільки ластівок 
залишилося? 
3. Дятел 6 годин літав, 
Короїдів поїдав. 
Щогодини по двоє їв. 
Скільки знищив шкідників? 
4. Індик, стоячи на одній нозі, важить 6 кг. Скільки він буде важити, якщо стоятиме 
на двох ногах? 
5. Скільки ніг у 5 курей і одного кроля? 
6. На подвір’ї 6 курей і 2 кози. Скільки ніг у всіх тварин? 
7. У двох носорогів було два роги. 
А скільки рогів у 20 носорогів? 

9. Творча робота над задачею. 
Пригріло сонечко, пробудилися поля, луки. А на галявині у лісі з’явились перші 
весняні квіти – проліски! 
- Прочитайте задачу і скажіть, чи все в ній гаразд? (Не вистачає запитання) 

«Асоціативний кущ» 

Умова Питання 

Задача 

Розв’язання Відповідь 

- Складіть запитання до задачі. 
Задача. Першого дня на галявині розквітли 42 проліски, а другого дня на 27 
пролісків менше. 
( Скільки всього пролісків розквітло за два дні?) 
І день – 42 пр. 
? пр. 
ІІ день -?, на 27 пр. менше 
- Запишіть самостійно. Яка зі схем підходить до задачі? 

І – І- 

ІІ - ІІ -? 

І – І - 

ІІ – на ІІ - ˂? 

- Змініть запитання задачі так, щоб вона розв’язувалась однією дією. 
- Перебудуйте умову задачі так, щоб першою дією у розв’язанні була дія додавання. 
- Складіть подібну задачу. 
- Складіть обернену задачу. 

10. Робота з геометричним матеріалом. 
Гра «Хто прийшов разом з весною?» 


- Полічіть, скільки фігур використали, щоб скласти гусака? Які? 
- А тепер для 2 метеликів? 
- Для кого потрібно більше трикутників? 
У гусака веселий весняний настрій і він хоче з вами поспілкуватися: 
- Сума довжини сторін багатокутника? (Периметр) 
- Яка геометрична фігура схожа на блискавку? (Ламана) 
- Частина прямої, обмежена точками? (Відрізок) 
- Чотирикутник, у якого всі кути прямі? (Прямокутник) 
- Назва якої фігури в перекладі з грецької означає «льняна нитка» (Лінія) 

11. Розвивальні вправи. «Логічна мандрівка»: міркуємо швидко! 
Багато таємниць залишила для Весни її крижана подруга в надїї, що вона з ними не впорається. Але у Весни є надійні друзі! Знайдемо ключа та відкриємо двері у захоплюючу подорож… 



− = ? 

? − = : 

+ ? = 

IV. Домашнє завдання (5 хв.) 

№ 232, № 233 – стр. 87 

V. Підсумок уроку. Рефлексія (3 хв.) 
- Чи справдилося ваше очікування? 
- Якщо урок сподобався, намалюйте на полях зошита сонечко з посмішкою. 

« Не можна бути справжнім математиком, не будучи трішки поетом» 
Т. Вейерштрасс 
- Ви згодні? 

Література: 
1. Богданович М.В. Математическая радуга.- К.:Рад.школа,1987. 
2. Маркова А.К. Формирование мотивации учения в школьном воздасте.-М.:1983. 
3. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології.-К.,2003. 
4. Суворова Н.Л.Интерактивное обучение. Новые подходы. Дайджест «Школа – парк»-2002,№1. 
5. Сухарева Л.С. Математика.Практичні роботи. 2 клас.-Х.:ВГ «Основа», 2009. 
6. Детская математическая смекалка.-Х.:Глобус,1996. 
7. Журнали «Початкова школа».-2007,№8, «Початкова школа».-2010,№2.
Категорія: Математика | Додав: azukova68
Переглядів: 635 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Субота
2020-08-15
22:37


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання