Понеділок, 2017-11-20, 03:50
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 імені Дмитра Чернявського Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Математика [14]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [25]
Природознавство [15]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [9]
Образотворче мистецтво [3]
Для учнів, батьків
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 193
Гості сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Основи здоров'я

"Вогонь — і друг, і ворог"
2017-03-09, 19:25

Хід заняття

Учень. І дорослі, і діти це знають:
Наші предки в печерах жили.
Скільки люди себе пам'ятають,
Із вогнем вони дружбу вели.
Із вогнем, що у люту негоду
Біля вогнища всіх зігрівав,
Що людському великому роду
В холоднечу загинуть не дав.
Тож його берегли, як уміли, —
Усесильний, гарячий вогонь,
І хоч тисячі літ відшуміли,
Люди й досі шанують його.
Бо вогонь з давнини і донині
Помагає і служить людині.


Вчитель.
- Так, малята, без вогню ми не змогли б прожити. Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його. А хто мені скаже, де ховається вогонь, для чого нам потрібен він?
Діти.
1. Кожного ранку, вдень і ввечері ставимо їжу на плитці варити.

2. А в печі велетенській — у домні плавлять сталь сталевари невтомні.

3. Ще вогонь свіжий хліб випікає і від холоду нас захищає.

4. Його силу ні з чим не зрівняти, зореліт може в космос підняти.

Вчитель.
- Але вогонь може бути і небезпечним. Іноді він виходить з- під контролю. Вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися.

Діти.
Стала, діти, людина стосила,
Відтоді, як вогонь приручила.
Але й іншим буває вогонь —
Не зігріє він ваших долонь.
Злий, як змій, і жорстокий, як ворог,
Може все спопелити на порох.
Будьте ж, діти, з вогнем обережні,
Вивчіть правила протипожежні.
Вчитель.
О, а це ще хто? (Заходять "Злий вогонь" і "Добрий вогонь").
Злий вогонь. Я — Злий вогонь! Малята, бавтеся з моїми друзями — сірниками щодня!
Добрий вогонь. Ні, з сірниками бавитися не можна, це небезпечно.
Злий вогонь. Ввімкни телевізор, а сам засни.
Добрий вогонь. Електроприлади потрібно вчасно вимикати.
Злий вогонь. Запаліть газ, поставте чайник і вирушайте до школи.
Добрий вогонь. Не можна без догляду запалювати вогонь на газових плитах.
Вчитель.
- Вогонь, який же ти можеш бути злий. Ми тебе не будемо слухати. А щоб ти зник, наші учні розкажуть усім правила протипожежної безпеки.

1 учень.
Для розваги і для гри сірників ти не бери,
Бо з вогнем погані жарти — жартувати з ним не варто.

2 учень.
Не розпалюй сам багаття ані в лісі, ані в хаті.
Легко вогник запалити — та не просто погасити.

3 учень.
3 грубки жару не беріть — жар в собі вогонь таїть.
Хоч маленькая жарина — для пожежі все ж причина.

4 учень.
Телевізор, плитку, праску умикати нам не слід!
Пам'ятайте це, будь ласка, бо від цього стільки бід.



5 учень.
Пам'ятайте кожен з вас: де бензин, мастило, гас —
Там вогонь не підпускай! Спалахне усе — і край!


Вчитель.
- Бачу, всі ви молодці, хлопчики й дівчата, все ж, як трапиться біда, що тоді робити?

1 учень.
Не ховатись у куток, а вогонь гасити.

2 учень.
Як вогонь іще малий, чашкою води залий.
3 учень.
Чи піском засип, накрий, щоб не міг ожити.

4 учень.
Ти виходь з вогнем на бій, подолать його зумій.




Вчитель. - Вам тепер усе зрозуміло?
А щоб краще запам'яталось, складемо і вивчимо лічилку:


Пам'ятайте, любі друзі, що коли прийшла біда, 01 вам допоможе — найцінніше — це ЖИТТЯ!!!
Вчитель.
- А зараз перевіримо, чи добре ви знаєте від чого виникає пожежа. За поданим віршем встановіть причину.

а) На роботі мама й тато.
Сірники знайшли малята.
І не знає дітвора,
Чим скінчитись може гра.
(Недбале поводження з сірниками).


б) Електропраска – кожен знає –
У побуті допомагає.
Та пам’ятати має кожний:
Лишать без нагляду її не можна.
(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).


в) Наказали мама й тато
Всі електроприлади разом не вмикати,
Бо нагріється розетка,
Спалахне вогнем умить,
І від того дім згорить.
(Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).



г) Калорифер не вмикати
При фіранці, - каже мати.
Мама вийшла і не знає,
Що вікно уже палає.
(Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини).


r) Новий рік! Зійшлись малята,
Щоб ялинку прикрашати.
Та свічкам – прикрасам – зась!
Глиця щоб не зайнялась.
(Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).

Вчитель.
- А ось іще одне завдання: утвори речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.
Для розваги і для гри а не в лісі, а ні в хаті.
Не розпалюй сам багаття, умикати нам не слід.
З грубки жару не беріть то вимкни всі електроприлади.
Плитку, праску це небезпечно.
Коли йдеш з квартири, користуйся ліхтариком.
Не грайся з вогнем - жар в собі вогонь таїть.
Не грайся запальничкою, сірників ти не бери.
Вчитель.
Завдання для 1-ї команди:
Запишіть слова-назви основних причин виникнення пожеж. (сірники, бенгальські вогні, саморобні обігрівальні прилади, одяг, що сушиться біля ввімкнених електричних і газових приладів, несправна штепсельна розетка, залишені без нагляду електричні та газові прилади, вилка на електричному шнурі).
Завдання для 2-ї команди:
Запишіть слова-назви основних засобів гасіння пожеж. (вогнегасник, вода, пісок, мокра ганчірка, гілка з дерева,
ВІДГАДАЙТЕ ЗАГАДКИ
1.Люди, які першими поспішають на пожежу? (пожежники)
2. Газ, що виділяється під час горіння і є дуже шкідливим для людини? (чадний)
3. Основний засіб гасіння пожеж? (вода)
4. Прилад за допомогою якого викликають червону машину? (телефон)
5. Рана завдана пожежею? (опік)
6. Один із засобів гасіння пожежі. Він буває порошковим, повітряно-пінним або вуглекислотним? (вогнегасник)

Вчитель.
- Щорічно внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей. В дим та попіл перетворюються цінності на мільярди гривень.
- Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. Не панікуйте та остерігайтеся: високої температури, задимленості та загазованості, обвалу конструкцій будинків і споруд, вибухів технологічного обладнання і приладів, падіння обгорілих дерев і провалів. Знайте де знаходяться засоби пожежогасіння та вмійте ними користуватися.
- У житті трапляються різні ситуації. Але запам’ятай! Ніколи не панікуй. Перший вогонь можна залити склянкою води. Другий – відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся. Якщо трапилося таке лихо, то не біжи і не ховайся, а заливай пожежу водою, доки вона ще маленька. Якщо пожежа почалася на підлозі, то можна кинути мокрого рушника, щоб накрити полум’я і не дати йому поширитися. Однак трапляється, що вогонь розгоряється і починає перекидатися з одного предмета на інший. Тоді обов’язково телефонуйте за номером…..? 01!!!
Дівчинка:
-Звичайно, вогонь приносить шкоду, але, в першу чергу, в цьому винні ми самі.
Хлопчик:
-І не треба забувати, що крім цього, вогонь є символом одвічних людських цінностей, які роблять наше життя і нас кращими.
Дівчинка: - Вогонь — віра!
Вогонь є одним із символів нашої християнської віри.
Нас Творець благословляє
На праведне земне життя
Й вогнем небесним Вифлеємським
Він нам запалює серця.



Хлопчик: - Вогонь — надія!
Вогонь є символом надії, і в першу чергу надії на те, що не буде катастроф, які забирають тисячі людських душ, людських сердець, надії, що не буде більше Чорнобиля!
Що трави, колоски і віття
Вогнем не перетліють в прах,
Що грізне ядерне жахіття
Не спалахне вже по світах!


Дівчинка: -Вогонь—любов!
Нехай від кохання серця лиш палають,
Жаринки любові щораз зігрівають.

Хлопчик:
-Хай свічка кохання горить—не згорає
І чистий цей вогник хай душі єднає!



IV. Обговорення малюнків та ілюстрацій про вогонь.

V. Підсумок.
1. Гра «Так чи ні!»
- Можна гратися із сірниками? (НІ)
- Вимкни телевізор і вкладайся спати. (ТАК)
- Рятувальну службу викликай за номером 02! (НІ)
- Не можна сушити білизну над газом. (ТАК)
- Увімкни електроприлади і йди до школи. (НІ)
- Сірники дітям – не іграшка. (ТАК)
- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями? (НІ)
- Під час пожежі заховаюсь під ліжко. (НІ)
Вчитель. На цьому наше свято закінчується. Дякуємо всім за увагу.

Категорія: Основи здоров'я | Додав: олька
Переглядів: 162 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Понеділок
2017-11-20
03:50


2017 рік
Полезные онлайн сервисы
Корисні посилання
ОСВІТА.UA
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутська ЗОШ №18
Виховна робота школи
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання