Субота, 2020-08-15, 22:44
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Перший урок [2]
Математика [14]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [27]
Природознавство [21]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [11]
Образотворче мистецтво [3]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 206
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Природознавство

На гостини до золотої рибки та її друзів
2016-12-10, 17:14
Конспект заняття на тему : «На гостини до золотої рибки та її друзів» (пошуково-дослідницька діяльність)
Мета:уточнити та розширити знання дітей про воду;про значення води для життя людини,тварин,рослин;про дотримання правил при користуванню водою;стимулювати мовленнєвий розвиток дитини;розвивати увагу,пам'ять,увагу;спонукати дітей самостійно робити висновки;виховувати бережливе ставлення до води,допитливість,наполегливість. 

Хід заняття: 
1.Привітання. 
Діти,подивіться скільки сьогодні до нас прийшло гостей. Привітайтеся,будь ласка. 
А тепер давайте привітаємось один з одним. Дивіться,у мене в руках сердечко. В серці людини є тепло,любов,дружба,тому ми будемо обережно передавати його по колу,називаючи один одного ласкавим ім'ям і даруючи при цьому посмішку. Ось так:»Добрий день,Костику!».(потрібно передати іграшку та посміхнутися). 
Дивіться,сердечко повернулося до мене,а кожен з нас отримав гарний настрій та щиру посмішку. 
2.Ігровий момент. 
Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми відправимося в гості до золотої рибки та її друзів. Давайте станемо в гурт,закриємо очі і скажемо чарівні слова: 
»Місяць з сонцем зустрічаються. 
Чарівна казка починається». 
На дошці з'являється малюнок золотої рибки. 
Звучить запис: 
Добрий день,мої маленькі друзі. Я дуже рада ,що ви до мене завітали. Я запрошую вас відвідати моїх друзів(медузи,морського коника,риби-їжака, восьминіга )і виконати їх завдання. І в кінці вас чекає сюрприз. Ви згодні? 
Для цього одягніть бейджики ,пілотки,нарукавники. Ви будете сьогодні справжніми дослідниками. А досліджувати ми сьогодні будемо середу існування золотої рибки та її друзів. Що це,відгадайте: 
Загадка: 
Я гаряча,я холодна, 
Тверда і ріденька. 
Стою,біжу та падаю. 
Мию і купаю. 
А краплинок скільки маю! 
Так,діти – це вода. 
Вода-це справжнє диво природи. Без неї неможливе життя на землі. 
А хто з вас знає прислів'я про воду: 
Без води і борщу не звариш. 
Де вода,там і верба. 
Пролиту воду назад не збереш. 
Щоб спрагу вгасити,треба води попити. 
Куди водиця тече,там травиця росте. 
Вода - джерело здоров'я. 
3.Основна частина. 
Відправляємось до першого друга золотої рибки. 
Це хто такий діти?Так це. Морський коник. 
Діти,морський коник,хоч і живе у воді,але він не вірить ,що вода штовхається. Давайте разом це явище перевіримо. У цьому дуже легко переконатити коника. 
Досліди: 
1.(Набрати у ванночку води. Взяти повітряну кульку,м'яч та занурити її у воду). 
Чому кулька знову на поверхні?Що її виштовхує? 
Висновок:усі предмети,які легші за воду,вона виштовхує. 
2.»Чи віє вода співати?» 
(Приготувати 4 склянки. Кожну з них наповнити різною кількістю води. Постукати паличкою по першій склянці. Який звук?Постукати по другій,третій,четвертій. Чи однакові «голоси» вони мають?) 
Висновок: Звуки різняться в залежності від налитої води в стаканах. Голосніше звучить стакан,в якому менше води та більше повітряного простору. 
Тобі,конику сподобалися наші досліди? 
Дякуємо тобі,до побачення. Вирушаємо далі. 
Хто це така?Так. Діти ,це – медуза. 
Медуза невпевнена,що легкі предмети плавають,а важкі тонуть. 
1.Давайте,це явище перевіримо. 
У прозору посудину,опустити предмети з різного матеріалу(дерева,скла,пластмаси,воску,металу, пенопласту ). Як себе поводять дані предмети?Чому деякі з них плавають,інші тонуть. 
Висновок:важку предмети тонуть,легкі предмети залишаються на поверхні. 
2.Задачі. 
1)Хлопчик та дівчинка вирішили наповнити акваріум водою. У хлопчика відерце на 6 літрів ,а у дівчинки на 1 літр. Нарешті акваріум повний. Скільки літрів води налили в нього діти? 
2)Хлопчик наповнив акваріум 8 літрами води. Дівчинка вирішила,що це багато і забрала з акваріуму 1 літр води. Скільки літрів води залишилося в акваріумі. 
Молодці,виконали завдання і вирушаємо долі. 
Діти,що це тваринка?Так. Це риба-їжак. 
Риба-їжак не вірить,що солона вода важче яйця. Давайте перевіримо. 
1.(Взяти дві склянки. В першу склянку налити води по вінця і опустити яйце(воно тоне).В іншу склянку налити води до половини і покласти 4 ложки солі. Коли основна частина солі розчинеться , розмішати і пустити в суміш яйце. Що відбулося?(Яйце плаває на поверхні)) 
Висновок:Солона вода важча за яйце. Яйце легше солоної води. 
2.А давайте порадуєм нашу рибку та посадимо на водичку квіти.(«Вальс квітів»-музика). 
Покладемо паперову квітку у воду. Загнуті пелюстки почнуть повільно підніматися та розправлятися. Здогадайтеся чому? 
Висновок:Вода починає просочуватись у папір ,нижні краї пелюсток стають важкими і розгинаються. Тож квіточка» розцвітає». 
Вирушаємо далі. 
Психогімнастика »Водичка».(музика) 
А хто нас тут чекає подивіться. 
Так,це краб. 
1.Давайте пофантазуємо. Подивіться на малюнок. Що на ньому намальовано?Так ,хмаринки. Хмаринки – це маленькі краплинки води в повітрі. Вони можуть змінювати свою форму. Пофантазуйте,на кого схожі хмаринки на цьому малюнку. Давйте подаруємо хмаринкам красиві слова(пушинки,веселики,танцівниці,казкові). 
2.Діти,а ви знаєте,що воду називають колискою життя. Подумайте,що було б на землі без води?(на Землі не було б життя). 
Якщо подивитися на глобус-модель нашої Землі,яким кольором позначений водяний простір?Так водою вкрита більша частина нашої Землі. З кожним роком на Землі стає менше чистої води;в річки,ставки,озера потрапляє брудна вода з заводів,полів. Така вода шкодить тому,хто її вживає. 
Подивіться уважно на ось цю склянку води. Яка у ній вода?(брудна). Давайте очистимо її. 
Візьмемо прості фільтри(пісок,ганчірочки,паперові серветки,ватні диски),розміщуємо їх у різних лійках,які вставляємо у різні ємкості. Пропускаємо через фільтри. 
Висновок:Очистити воду дуже важко. 
Читаю вірш: 
Без води життя немає, 
Переконані ми в тім. 
І тому,водичку,діти, 
Берегти потрібно всім. 
А навіщо нам з вами вода?(Діти розповідають за картинами:пити,готувати їжу,прати білизну,мити посуд,тримати в чистоті свою оселю). 
Давайте скажемо крабові до побачення. 
4.Фізхвилинка про воду. 
5.Практична лабораторія. 
А кому ще потрібна вода ви відгадаєте,коли розчаклуєте чарівні картинки,а роз чаклувати потрібно кольоровими фарбами(картинки намальовані свічкою,коли діти зафарбують,то з'являються різні малюнки:квітка,дерево,пташка,кішка,рибка, комаха). 
Як ваші диво-малюнки пов'язані з водою? 
Так. Тому що тваринам,птахам,рибам,людям,рослинам потрібна вода. 
Що ми ,маленькі діти,можемо зробити,щоб зберегти воду? 
Повертаємось до золотої рибки. Рибка каже » Чи виконали ви завдання моїх друзів?» А ось і сюрприз. Діти подивіться,а що це за скринька стоїть?Мабуть у ній лежить скарб.(Діти відкривають,дістають звідти чашечки з фруктовим соком. 
Фруктовий сік це і є вода,але з вітамінами та мікроелементами. Давайте скуштуємо. 
6.Підсумок заняття. 
Ви молодці. Я сподіваюсь,що ви будете дбайливо ставитися до води. Наша зустріч підійшла до кінця. Чи сподобалося вам?чи було важко? 
Скажемо всі разом : 
Місяць з сонцем зустрічаються 
Казка з нами прощається. 
Заняття закінчилося . До побачення.
Категорія: Природознавство | Додав: dibrova751
Переглядів: 313 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Субота
2020-08-15
22:44


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання