Конспект заняття на тему : «На гостини до золотої рибки та її друзів» (пошуково-дослідницька діяльність) Мета:уточнити та розширити знання дітей про воду;про значення води для життя людини,тварин,рослин;про дотримання правил при користуванню водою;стимулювати мовленнєвий розвиток дитини;розвивати увагу,пам'ять,увагу;спонукати дітей самостійно робити висновки;виховувати бережливе ставлення до води,допитливість,наполегливість.
Хід заняття: 1.Привітання. Діти,подивіться скільки сьогодні до нас прийшло гостей. Привітайтеся,будь ласка. А тепер давайте привітаємось один з одним. Дивіться,у мене в руках сердечко. В серці людини є тепло,любов,дружба,тому ми будемо обережно передавати його по колу,називаючи один одного ласкавим ім'ям і даруючи при цьому посмішку. Ось так:»Добрий день,Костику!».(потрібно передати іграшку та посміхнутися). Дивіться,сердечко повернулося до мене,а кожен з нас отримав гарний настрій та щиру посмішку. 2.Ігровий момент. Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми відправимося в гості до золотої рибки та її друзів. Давайте станемо в гурт,закриємо очі і скажемо чарівні слова: »Місяць з сонцем зустрічаються. Чарівна казка починається». На дошці з'являється малюнок золотої рибки. Звучить запис: Добрий день,мої маленькі друзі. Я дуже рада ,що ви до мене завітали. Я запрошую вас відвідати моїх друзів(медузи,морського коника,риби-їжака, восьминіга )і виконати їх завдання. І в кінці вас чекає сюрприз. Ви згодні? Для цього одягніть бейджики ,пілотки,нарукавники. Ви будете сьогодні справжніми дослідниками. А досліджувати ми сьогодні будемо середу існування золотої рибки та її друзів. Що це,відгадайте: Загадка: Я гаряча,я холодна, Тверда і ріденька. Стою,біжу та падаю. Мию і купаю. А краплинок скільки маю! Так,діти – це вода. Вода-це справжнє диво природи. Без неї неможливе життя на землі. А хто з вас знає прислів'я про воду: Без води і борщу не звариш. Де вода,там і верба. Пролиту воду назад не збереш. Щоб спрагу вгасити,треба води попити. Куди водиця тече,там травиця росте. Вода - джерело здоров'я. 3.Основна частина. Відправляємось до першого друга золотої рибки. Це хто такий діти?Так це. Морський коник. Діти,морський коник,хоч і живе у воді,але він не вірить ,що вода штовхається. Давайте разом це явище перевіримо. У цьому дуже легко переконатити коника. Досліди: 1.(Набрати у ванночку води. Взяти повітряну кульку,м'яч та занурити її у воду). Чому кулька знову на поверхні?Що її виштовхує? Висновок:усі предмети,які легші за воду,вона виштовхує. 2.»Чи віє вода співати?» (Приготувати 4 склянки. Кожну з них наповнити різною кількістю води. Постукати паличкою по першій склянці. Який звук?Постукати по другій,третій,четвертій. Чи однакові «голоси» вони мають?) Висновок: Звуки різняться в залежності від налитої води в стаканах. Голосніше звучить стакан,в якому менше води та більше повітряного простору. Тобі,конику сподобалися наші досліди? Дякуємо тобі,до побачення. Вирушаємо далі. Хто це така?Так. Діти ,це – медуза. Медуза невпевнена,що легкі предмети плавають,а важкі тонуть. 1.Давайте,це явище перевіримо. У прозору посудину,опустити предмети з різного матеріалу(дерева,скла,пластмаси,воску,металу, пенопласту ). Як себе поводять дані предмети?Чому деякі з них плавають,інші тонуть. Висновок:важку предмети тонуть,легкі предмети залишаються на поверхні. 2.Задачі. 1)Хлопчик та дівчинка вирішили наповнити акваріум водою. У хлопчика відерце на 6 літрів ,а у дівчинки на 1 літр. Нарешті акваріум повний. Скільки літрів води налили в нього діти? 2)Хлопчик наповнив акваріум 8 літрами води. Дівчинка вирішила,що це багато і забрала з акваріуму 1 літр води. Скільки літрів води залишилося в акваріумі. Молодці,виконали завдання і вирушаємо долі. Діти,що це тваринка?Так. Це риба-їжак. Риба-їжак не вірить,що солона вода важче яйця. Давайте перевіримо. 1.(Взяти дві склянки. В першу склянку налити води по вінця і опустити яйце(воно тоне).В іншу склянку налити води до половини і покласти 4 ложки солі. Коли основна частина солі розчинеться , розмішати і пустити в суміш яйце. Що відбулося?(Яйце плаває на поверхні)) Висновок:Солона вода важча за яйце. Яйце легше солоної води. 2.А давайте порадуєм нашу рибку та посадимо на водичку квіти.(«Вальс квітів»-музика). Покладемо паперову квітку у воду. Загнуті пелюстки почнуть повільно підніматися та розправлятися. Здогадайтеся чому? Висновок:Вода починає просочуватись у папір ,нижні краї пелюсток стають важкими і розгинаються. Тож квіточка» розцвітає». Вирушаємо далі. Психогімнастика »Водичка».(музика) А хто нас тут чекає подивіться. Так,це краб. 1.Давайте пофантазуємо. Подивіться на малюнок. Що на ньому намальовано?Так ,хмаринки. Хмаринки – це маленькі краплинки води в повітрі. Вони можуть змінювати свою форму. Пофантазуйте,на кого схожі хмаринки на цьому малюнку. Давйте подаруємо хмаринкам красиві слова(пушинки,веселики,танцівниці,казкові). 2.Діти,а ви знаєте,що воду називають колискою життя. Подумайте,що було б на землі без води?(на Землі не було б життя). Якщо подивитися на глобус-модель нашої Землі,яким кольором позначений водяний простір?Так водою вкрита більша частина нашої Землі. З кожним роком на Землі стає менше чистої води;в річки,ставки,озера потрапляє брудна вода з заводів,полів. Така вода шкодить тому,хто її вживає. Подивіться уважно на ось цю склянку води. Яка у ній вода?(брудна). Давайте очистимо її. Візьмемо прості фільтри(пісок,ганчірочки,паперові серветки,ватні диски),розміщуємо їх у різних лійках,які вставляємо у різні ємкості. Пропускаємо через фільтри. Висновок:Очистити воду дуже важко. Читаю вірш: Без води життя немає, Переконані ми в тім. І тому,водичку,діти, Берегти потрібно всім. А навіщо нам з вами вода?(Діти розповідають за картинами:пити,готувати їжу,прати білизну,мити посуд,тримати в чистоті свою оселю). Давайте скажемо крабові до побачення. 4.Фізхвилинка про воду. 5.Практична лабораторія. А кому ще потрібна вода ви відгадаєте,коли розчаклуєте чарівні картинки,а роз чаклувати потрібно кольоровими фарбами(картинки намальовані свічкою,коли діти зафарбують,то з'являються різні малюнки:квітка,дерево,пташка,кішка,рибка, комаха). Як ваші диво-малюнки пов'язані з водою? Так. Тому що тваринам,птахам,рибам,людям,рослинам потрібна вода. Що ми ,маленькі діти,можемо зробити,щоб зберегти воду? Повертаємось до золотої рибки. Рибка каже » Чи виконали ви завдання моїх друзів?» А ось і сюрприз. Діти подивіться,а що це за скринька стоїть?Мабуть у ній лежить скарб.(Діти відкривають,дістають звідти чашечки з фруктовим соком. Фруктовий сік це і є вода,але з вітамінами та мікроелементами. Давайте скуштуємо. 6.Підсумок заняття. Ви молодці. Я сподіваюсь,що ви будете дбайливо ставитися до води. Наша зустріч підійшла до кінця. Чи сподобалося вам?чи було важко? Скажемо всі разом : Місяць з сонцем зустрічаються Казка з нами прощається. Заняття закінчилося . До побачення. |