Неділя, 2017-12-17, 19:45
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 імені Дмитра Чернявського Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Математика [14]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [25]
Природознавство [17]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [9]
Образотворче мистецтво [3]
Для учнів, батьків
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 194
Гості сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Українська мова

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 7 КЛАСІ "Коми при дієприслівниковому звороті"
2017-03-12, 12:53
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 7-А КЛАСІ

Дієприслівниковий зворот

МЕТА: формувати вміння та навички аналізу речень з дієприслівниковими зворотами та одиничними дієприслівниками, постановки розділових знаків; розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці, мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови.

ОБЛАДНАННЯ: підручник, таблиця, аркуші з прикладами, картки з тестами.

ТИП УРОКУ: подання нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (деякі учні, за бажанням, читають свої твори. Учитель разом з учнями аналізують та оцінюють роботу за дванадцяти бальною системою)
2. Тестування
1. Дієприслівниковий зворот – це …
2. У реченні дієприслівниковий зворот завжди є … Навести приклади та підкреслити дієприслівниковий зворот як член речення.
3. На письмі дієприслівниковий зворот завжди виділяється … Навести приклади.
4. В усному мовленні дієприслівниковий зворот виділяють …
5. Наведіть приклади фразеологізмів, які містять дієприслівникові звороти.

II. Оголошення теми та мети уроку

III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Спостереження над мовним матеріалом.
а) Прочитати текст. Визначити тип і стиль мовлення. Довести правильність свого твердження. Що відбиває заголовок: тему чи основну думку тексту? Аргументувати.
Ця вулиця… Вона чомусь стала перед ним сліпучо-сонячною, дзвінкою. Великі берести й ясени, тополі й верби стоять обабіч вулиці, підпираючи високу синю баню неба. А над ними пливуть сніжно-білі фантастичні хмари. І все те віддзеркалюється в канавах і калюжах. А над хмарами і попід хмарами, пишучи на їхній білизні чорні риски, літають стрижі й ластівки. Шугаючи з-під хмар до землі, летять вони низько над свічадами калюж і канав. А по вулицях, підкативши драні штанці, бреде-біжить золотоголове дитинство і сміється, дзвенить, заливається срібноголосо. Гасає по зелених, квітучих левадах, зриває щавель і лопуцьки, кладучи їх на перли зубів, сміється від наміру щастя. Хлюпає водою, бризкає нею в сонце й робить з дрібних краплинок сліпучу райдугу. Галасливе золоте дитинство! (За І.Багряним)
б) Виписати дієприслівники разом із залежними словами. Поставити запитання до кожного дієприслівника. Звернути увагу на розділові знаки. Що вони відокремлюють.
2. Розглянути таблицю «КОМИ ПРИ ОДИНИЧНОМУ ДІЄПРИСЛІВНИКУ» (Додаток1)
3. Бесіда учнями.
1) Про що дізналися ми , розглянувши цю таблицю?
2) Назвіть випадки, коли одиничний дієприслівник виділяють комами, і навпаки.
3) Учитель разом з учнями роблять висновок.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прочитати фразеологічні звороти. З’ясувати їх значення.
Бігти не чуючи ніг. Говорити не переводячи подиху. Працювати не покладаючи рук. Сидіти згорнувши руки. Розповідати не кажучи лихого слова.
2. Скласти речення з кожним фразеологічним зворотом та пояснити чому дієприслівники не виділяються комами.
3. Розставити розділові знаки у поданих реченнях та пояснити їх виживання.
Я пишу забавні вірші, зітхаючи.
Я живу плачучи, і я плачу сміючись.
Я відчув раптом таку втому, розігрівшись.
Жалобні звуки Шопена рояль розливає ридаючи.
Андрій сидів прижмурившись.
Він крадькома витер очі, нагнувшись.
Зоставшись сам, старшина стояв задумавшись.
4. Написати невеличку розповідь про свою вулицю, використовуючи одиничні дієприслівники. Пояснити розділові знаки.
5. Виконати за підручником вправу 311, 312.

IV. Узагальнення й систематизація вивченого на уроці

1. Запитання до учнів:
1) Що ви дізналися нового сьогодні на уроці?
2) Що називається дієприслівниковим зворотом?
3) Коли дієприслівниковий зворот виділяється комами? Навести приклади.
4) Який дієприслівник називається одиничним?
5) Коли ставляться коми про одиничному дієприслівнику?
6) Яку синтаксичну роль виконує дієприслівниковий зворот у реченні?
7) Коли не ставляться коми в реченнях з дієприслівниками?

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання
1. Прочитати початок тексту. Дібрати заголовок. Прокоментувати пропущені розділові знаки.

Найкращий будинок на нашій вулиці – краєзнавчий музей. Побачивши цю невелику споруду з високим ганком і старовинними дубовими сходами ви одразу зацікавитесь і захочете завітати до музею.
На розі нашої вулиці й верхнього провулка вимощеного бруківкою височить щойно відреставрований собор. (За Ю.Усиченко)

2. Написати продовження тексту, уявивши містечко, описане в ньому. Ужити дієприкметникові, дієприслівникові звороти та одиничні дієприслівники.
Категорія: Українська мова | Додав: zhenya
Переглядів: 125 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Неділя
2017-12-17
19:45


2017 рік
Полезные онлайн сервисы
Корисні посилання
ОСВІТА.UA
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутська ЗОШ №18
Виховна робота школи
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання