Неділя, 2017-12-17, 19:32
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 імені Дмитра Чернявського Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Презентації [13]
Розробки [53]
Для учнів, батьків
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 194
Гості сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Виховні заходи » Розробки

Кооперативне навчання – одна зі складових акметехнологій.
2017-03-26, 11:52

Кооперативне навчання – одна зі складових акметехнологій.

Є успіх – є бажання навчатися.
Це особливо важливо на першому етапі навчання –
у початковій школі, коли дитина ще не вміє долати труднощі, де невдача стає справжнім горем.
В.Сухомлинський
До першого класу приходить учень. Він не вміє співпрацювати з учителем, із іншими учнями, навіть тоді, коли знаходиться поруч із ними. Я розумію, важко йому буде самотужки досягти успіху в школі. Процес навчання – це співпраця. Тому з першого класу впроваджую інтерактивні технології, частиною яких є кооперативне навчання.
Кооперативна (групова) навчальна діяльність—це форма (модель) організації навчання в малих групах учнів, об'єднаних спільною навчальною метою.
Групова форма навчальної діяльності виникла як альтернативна існуючим традиційним формам навчання. В їх основу покладено ідеї Ж.- Ж. Руссо, Й.Г.Песталоцці, Дж. Дьюї про вільний розвиток і виховання дитини. Й.Г.Песталоцці стверджував, що вміле поєднання індивідуальної і групової діяльності допомагає успішному навчанню дітей, а їх активність і самодіяльність підвищує ефективність уроку.
Як вид навчальної діяльності школярів, групова діяльність багатофункціональна.Функції групової навчальної діяльності: мотиваційна, навчальна, розвивальна, виховна, організаційна. При такій технології навчання формується колективізм, моральні, гуманні якості особистості.
Форми групової навчальної діяльності на різних етапах уроку
Етап уроку Форма діяльності
Перевірка домашнього завдання Парна, ланкова
Вивчення нового матеріалу Диференційовано-групова
Закріплення і вдосконалення Ланкова, парна, диференційовано-групова, індивідуально-групова
Повторення і застосування знань Парна, ланкова, кооперативно-групова

Ефективною формою організації навчального процесу є створення групової взаємодії, тобто робота в групах, у парах. По-перше, на уроці створюється певний емоційний настрій, завдяки якому дитина не боїться висловлювати свої думки про щось незнайоме, невідоме. По-друге, не секрет, що діти успішніше опановують малознайомими діями й знаннями саме працюючи з однолітками. По-третє, до дітей приходить розуміння своєї значущості: "Мої знання й уміння необхідні групі для успішного виконання завдання". При цьому в дитини виробляються навички спілкування та співробітництва, що, безперечно, є запорукою подальшого успішного навчання. По-четверте,тільки співпрацюючи в групі, дитина вчиться оцінювати об’єктивно власну роботу й роботу своїх однолітків, що сприяє досягненню успіху.
Починаю впроваджувати ці технології з першого класу з такої форми, як робота в парах. Ії можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети: засвоєння, закріплення, перевірки знань тощо. За умов парної роботи всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватись. Робота в парах дає учням час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучити свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, уміння переконувати й вести дискусію. Під час роботи в парах можна швидко виконати вправи, які за інших умов потребують значної витрати часу.
Найчастіше використовую цю форму роботи на уроках математики (під час вивчення складу числа), навчання грамоти (скласти склад,слово,звукову модель слова,схему речення), на уроках природознавства, трудового навчання. Вважаю доцільно проводити групову роботу на наступних етапах уроку: при закріпленні вивченого матеріалу (робота в групі допомагає учню мобілізувати свої знання з даної теми, навчає володіти методом взаємоперевірки), при поясненні нового матеріалу (ставиться завдання, яке діти в групі повинні вирішити), при повторенні пройденого (діти працюють за схемою - "вчуся сам-вчу іншого").
Групові форми роботи застосовую не тільки на уроках у класі, а й на природі, у виховній роботі, на уроках ЦЗ.
Спільні зусилля сприяють досягненню всіма членами групи взаємної користі, і, зрештою, виграють усі («Твій успіх іде на користь мені, а мій — на користь тобі»). Учні усвідомлюють, що всі члени групи приречені на спільну долю («Або ми потонемо, або випливемо, але разом»).
Успіхи кожного визначаються не тільки ним самим, а й зусиллями його товаришів. Усі члени групи пишаються успіхами один одного і разом святкують перемогу.
Успіх члена команди під час презентації результатів дослідження групою певної теми залежить як від Його особистих зусиль, так і від внеску Інших членів групи, котрі допомагають йому знаннями, вміннями й практичними можливостями.
Використання на уроках групової роботи переконали мене в тому, що:
1) розширюються пізнавальні можливості учня;
2) зростає рівень засвоєння знань;
3) учитель без зусиль може проконтролювати рівень засвоєння знань учнями;
4) зростає мотивація до навчального процесу , підвищується пізнавальна активність учнів;
5) партнерство між учителем і учнями та в учнівському колективі стає щільнішим;
6) учні набувають навички, необхідні для життя в суспільстві: відвертість, такт, вміння будувати свою поведінку з урахуванням позицій інших людей, а значить навчаються бути успішним.
Результатами моєї роботи за даною технологією вважаю: високі результати навченості й якості знань у класах, а так само готовність дитини до взаємодії з навколишнім світом, здатність працювати з інформацією різного типу, бажання й уміння проявляти самостійність та ініціативу, здатність використовувати засоби мови для отримання та передачі інформації, уміння брати участь у діалозі, здатність здійснювати контроль і оцінку своєї діяльності, здатність переводити практичну задачу в навчальну, здатність вирішувати навчальну задачу творчо, бажання і вміння відмовитися від зразка, обґрунтоване бажання вчиться, для того, щоб досягти успіху в житті.
Я вважаю, що саме кооперативне навчання сприяє створенню ситуації успіху в навчальній діяльності й дозволяє кожному учню стати успішним.
Перебудувавши відомий афоризм: "Щасливу людину може виховати лише щаслива людина", можна сказати: "Успіх школяреві створює вчитель, який сам переживає радість успіху".

Категорія: Розробки | Додав: yakunina2108
Переглядів: 205 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
0
1  

Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Неділя
2017-12-17
19:32


2017 рік
Полезные онлайн сервисы
Корисні посилання
ОСВІТА.UA
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутська ЗОШ №18
Виховна робота школи
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання