Четвер, 2024-04-25, 22:05
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Презентації [13]
Розробки [68]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Виховні заходи » Розробки

Україна - це я, Україна - це ти
2017-02-11, 22:32

Україна – це я,
Україна – це ти…

Інтерактивна гра для учнів 3 – 4 класів

Творча робота
вчителя початкових класів
Рудь Н.І.

м. Дніпропетровськ
2016 р.
Україна – це я, Україна – це ти…
Інтерактивна гра для учнів3 – 4 класів
(Проводиться у вигляді мандрівки по станціях)

Мета: - розширити і закріпити знання учнів про Україну;
- прищеплювати інтерес до вивчення її географії, історії, звичаїв, культури;
- розвивати пізнавальні інтереси;
- виховувати почуття патріотизму.
Обладнання: назви станцій.
1. «Моя Батьківщина – рідна Україна».
2. «Історична».
3. «Символи України».
4. «Козацька». «Козацькому роду нема переводу».
5. «Пісенна». «Пісня – душа народу».
Музичне оформлення:
1. Пісня «Україна – це ми», сл. Ю.Рибчинський, муз. Н. Петраш
2. Пісня «Лише у нас на Україні», сл. М. Янченко, муз. М. Янченко
3. Пісня «Країно моя», сл. В. Іваницький, муз. Н. Петраш

Гра починається загальним збором (лінійкою) учасників заходу.
Звучить пісня про Україну.
Ведучі читають вірш:
1 учень. Облітав журавель
Сто морів, сто земель,
Облітав, обходив,
Крила, ноги натрудив.
Ми спитали журавля:
— Де найкраща є земля?
Журавель відповідає:
— Краще рідної — немає.

2 учень. Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини…
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.
Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має.
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у рідному краї.

3 учень. Є багато пташок голосних,
Любі, милі нам співи пташині,
Та завжди наймилішими з них
Будуть ті, що у рідній країні.
І тому найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна –
Дорога нам усім Україна!

4 учень. Земля моя, земля найкраща в світі!
Я твій маленький, тонкий пагінець.
Без тебе я ніде не зможу жити,
Для мене ти і ненька, і мудрець.
Земля моя, мій милий рідний краю,
Тебе я в щасті й горі пізнаю.
Твою красу всім серденьком вбираю
І хочу знать історію твою.
1 учень. Я хочу знати витоки-джерела
І рідну мову, щирості слова.
Бо ще жива культура, ще не вмерла,
Бо Україна — вічна і жива!
Земля моя, земля найкраща в світі,
Ось тут моє коріння і рідня.
Бо тут мого дитинства сонце світить,
Я тут росту і тут живу щодня.
2 учень. Ми, українці, нація прадавня,
На цій Землі — багато тисяч літ.
Культурою й традиціями славна,
І багатющий в нас духовний світ.

3 учень В нас звичаї свої, неписані закони,
По них пізнає українця вся земля.
Своє світосприймання й заборони,
Як і свої ліси, річки й поля...
Свої казки, легенди і повір’я,
Дотепні жарти і слова ясні,
Своя хатина біла і подвір’я,
І неповторні, трепетні пісні.

Звучить пісня про Україну.

Оголошується початок гри. Екіпажі (кожен клас) одержує маршрутний лист, у якому вказані станції. На кожній станції діти повинні відповісти на 5 запитань. Кожна правильна відповідь – 5 балів.
І. « Моя Батьківщина – рідна Україна».
1. Скільки років незалежній Україні?
(24 роки, у 2016 р. буде 25 років).
2. Коли ми відзначаємо День незалежності України? Чому саме в цей день?
(24 серпня. 24 серпня 1991 р. було прийнято Акт проголошення незалежності України, за яким Україна є самостійною, незалежною державою).

3. Скільки областей в Україні?
(24 області).

4. Назвіть обласні міста України.
(Київ, Дніпропетровськ, Львів, Одеса, Полтава, Запоріжжя, Херсон, Миколаїв, Кіровоград, Черкаси, Чернігів, Житомир, Вінниця, Луцьк, Рівне, Тернопіль, Хмельницький, Ужгород та ін.)

5. Назвіть найбільші річки України та озера.
(річки: Дніпро, Дністер, Сіверський Донець; озера: Ялпуг, Шацькі, Сиваш)

ІІ. «Історична».
Ми – українці всі, живемо в Україні,
В красі казковій, що земля несе.
Тож про Вітчизну-матір знати ми повинні
І про народ, його культуру - все!

1. Назвіть видатних українців минулого. Коротко розкажіть про них.

2. Де увіковічена пам’ять про видатних українців минулого? Хто зображений на гривнях?
( Гроші України. 1 грн. – Володимир Великий, великий князь Київський;
2 грн. – Ярослав Мудрий, великий князь Київський;
5 грн. – Богдан Хмельницький, гетьман війська Запорозького;
10 грн. – Іван Мазепа, гетьман війська Запорозького,;
20 грн. – Іван Франко, український поет, письменник;
50 грн. – Михайло Грушевський, перший Президент України;
100 грн. – Тарас Шевченко, великий український поет;
200 грн. – Леся Українка, велика українська поетеса;
500 грн. – Григорій Сковорода, мандрівник, філософ, учений, поет, педагог).

3. Назвати історичних діячів, зображених на гривнях, коротко розповісти про них.
(Князі: Володимир Великий, Ярослав Мудрий; гетьмани війська запорозького: Богдан Хмельницький, Іван Мазепа; перший Президент України Михайло Грушевський).

4. Назвіть літературних діячів, портрети яких зображені на гривнях.
(Іван Франко, Тарас Шевченко, Леся Українка, Григорій Сковорода).

5. Чому місто Київ має таку назву? Хто заснував місто Львів?
(Місто Київ названо на честь старшого з братів Кия (Кий, Щек, Хорив та Либідь); місто Львів заснував князь Данило Галицький, назвав місто на честь свого сина Лева).

ІІІ. «Символи України».
1. Які є символи України? Назвіть державні символи, рослинні символи. Про які символи України говориться у вірші:
Моя Батьківщина — це вишеньки цвіт
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина — це мрії політ,
Це рідна моя Україна!
(Є державні та рослинні символи України. Державні символи: Прапор, Герб, Гімн. Рослинні символи: верба, калина, тополя, барвінок, груша, вишня).

2. Назвіть рослинні символи України. Розкажіть про один з рослинних символів України.
(Верба — журливе дерево, що низько схиляється до води. Воно схоже на долю нашого народу, територію якого часто завойовували загарбники, а народ змушений був терпіти і схиляти голову, не маючи сили відразу вигнати завойовників. І хоч народ наш терплячий, але він гордий і завжди, рано чи пізно, знаходив силу, щоб випрямити спину і підняти голову, щоб стати вільним і незалежним.
Вербу люди застосовували з лікувальною метою. Для того щоб очищати воду у водоймах, її садили по берегах ставків, струмків і річок, а також біля криниць. І для чого тільки не використовував вербу наш талановитий народ! Навіть з вербовою гілочкою воду шукав і досить успішно! А навесні діти різні свищики робили. І хоча для опалення вона не годиться, бо погано горить, а більше тріщить, і тепла від неї мало, та вироби з верби сухі та міцні.
Дуже часто струнких дівчаток порівнювали з тополею. Опоетизував її народ у своїх легендах і піснях. У казках злі свекрухи перетворювали своїх невісток у тополю. Її садили переважно обабіч дороги, очевидно тому, щоб здалеку було видно село, бо росте дерево дуже швидко. А найголовніше, мабуть, це те, що на високих тополях мостили свої гнізда лелеки.
А по землі стелився вічнозелений барвінок з блакитними, як небо, квіточками. Його люди любили за красу і невибагливість. Це символ вічного життя, любові, розлуки і пам’яті. Тому обвивали барвіночком хліб і коровай, вплітали його дівчата у вінок, садили, чи, може, він і сам виростав на могилах дорогих людей, як символ вічної пам’яті.
Калину завжди любили, її порівнювали з гарною дівчиною. Калину садили скрізь: по берегах річок, на могилах, під вікнами біленьких хат та біля розмальованих криниць; кетягами червоних ягід прикрашали весільні короваї і вплітали їх у вінок, ними лікували застуду та варили варення. А навесні в калинових кущах співали, не втихаючи, солов’ї. Навесні калина приваблювала своїми квіточками-віночками, а восени — червоними ягодами, що палахкотіли ясним вогнем у променях осіннього сонечка.
А ще у кожному дворі росла груша, бо як же без неї? Там діточки гралися, там і старенькі відпочивали, під грушею стояв стіл і лавки біля нього, щоб і повечеряти можна було всією родиною. А які смачні грушки достигали восени!)
3. Скажіть прислів’я, пов’язані з рослинними символами України.
(Без верби й калини нема України, де верба – там і вода, який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина; милуйся калиною, як цвіте, й дитиною, як росте.)
4. Розкажіть про державні символи України.
(1. Герб – символ влади. В основу сучасного герба нашої держави покладено стародавній золотий тризуб на синьому тлі.
2. Національний прапор України – синьо-жовтий стяг. Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна. Це і колір золотого сонечка, без ласкавого його проміння не дозрів би хліб. Синій колір – це колір чистого мирного неба.
3. В основу сучасного Державного Гімну України покладено мелодію пісні композитора ХІХ століття Михайла Вербицького на вірш Павла Чубинського „Ще не вмерла Україна”.
Нагадати, як правильно слухати Гімн).

5. Назвіть народні обереги українців.
(Народний оберіг — це предмет, що має чудодійну силу й приносить його власникові щастя, удачу, оберігає від небезпеки. Вважалося, що річ, зроблена добрими руками і з добрими думками, мала магічну силу, яка захищала людину в найвідповідальніші хвилини и життя. Така річ оберігала від хвороб, ран, бід, від дурного погляду, від кулі на полі бою. А що ж було таким оберегом в українців? (Відповіді учнів). Оберегами були, як правило, вишиті рушники, вишиті сорочки, вишиті мішечки для тютюну — табакерки, розшиті пояси і т. ін. Вишиваючи будь-яку річ, мати, наречена або сестра з любов’ю та найкращими почуттями думала про свою найближчу людину, і та висока і світла енергетика передавалася на вишивану річ з кожним порухом голки. Тому і сорочка, і пояс, і рушник та й інші речі мали магічну силу).

ІV. «Козацька». «Козацькому роду нема переводу».
1. Хто з відомих українських істориків займався вивченням історії запорозького козацтва?
(Дмитро Яворницький, ім’ям якого названо історичний музей у нашому місті та центральну вулицю міста – проспект Дмитра Яворницького).

2. Хто такі козаки?
Був час, коли всю нашу землю загарбали й поділили між собою сусідні держави. Нестерпно було жити українському народу в неволі. І почав він утікати в пониззя Дніпра, за пороги, де були дикі степи. Втікачі називали себе козаками, тобто вільними людьми. На островах, що лежали посеред бистрої Дніпрової води, вони заснували Запорозьку Січ.

3. Яка зброя була у запорізьких козаків?
(Пістолі - вішались на поясі, по два та кожному боці. Там же коло пояса, на ланцюжку висіла й шабля в запорожця. Пістолі заряджались кулями. Кулі були олов’яні й чавунні. Олов’яні такі, як гороб’яче яйце, а чавунні – побільші. Гармат було мало.)

4. Які звичаї були у запорожців?
(Козацьке товариство обирало з – поміж себе кошового отамана. За звичаєм, запорожці голили собі бороди й голови, лишаючи тільки довгі вуса й оселедець. Оселедець звисав з маківки, й часто його намотували на вухо. Одяг теж був незвичайний: червоні, як жар, і широченні шаровари, жупан, барвистий пояс, із-за якого стирчало кілька пістолів, шапка з китицею, при боці шабля та ще люлька з мідним ланцюжком мало не до п'ят. Жодна жіноча нога ніколи не ступала на землю Січі. Такий тут був закон.)

5. Як воювали запорозькі козаки?
(На островах, що лежали посеред бистрої Дніпрової води, козаки заснували Запорозьку Січ.
Укріплення було грізним і навіювало страх непрошеним гостям. Його оперізували високі земляні вали, глибоченний рів та сторожові башти. З бійниць націлювалися жерла гармат і самопалів. Підступи до Січі пильно охороняли дозорці. Хто виявляв вороже військо, зараз запалював бочку із смолою — і стовп чорного диму сповіщав далеко навкруги про небезпеку.

Козаки обирали з-поміж себе кошового отамана. Очолюване ним військо було як одна сім'я. Витривалі й дужі, кмітливі й надзвичайно хоробрі, козаки чинили опір найзапеклішому ворогові. Захоплені зненацька в поході, вони притьмом ставили свої вози кружка, повертали голоблями в бік нападників і мужньо боронилися проти війська, набагато дужчого за себе.

Коли ж треба було перечекати неминучу загрозу де-небудь при березі чи в плавнях, запорожець брав у рот звичайнісіньку очеретину і тривалий час міг просидіти під водою.

V. «Пісенна». «Пісня – душа народу».
- Чим славляться українці на весь світ?
- Піснею!
- Справді, українська пісня – це диво, її люблять в усьому світі.
Діти класом виконують українські пісні (віночок українських пісень).

Підсумок гри.
Учні 3 - 4 класів шикуються на підсумкову лінійку.
Звучить пісня про Україну.

Підготовлені учні розповідають вірш:
1 учень. Моя Батьківщина — це вишеньки цвіт
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина — це мрії політ,
Це рідна моя Україна!
2 учень. Моя Батьківщина — це наша сім’я,
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, бабця, дідо і я,
Всі рідні і друзів багато.
3 учень. Моя Батьківщина — це злагода й мир
Та небо бездонне й чудове.
Це пісня чарівна, що лине до зір,
Й дитинство моє світанкове.
4 учень. Моя Батьківщина — ліси і поля.
Від них в нас і радість, і сила.
Це та найсвятіша і рідна земля,
Що кожного з нас народила.

Підведення підсумків.
Нагородження учасників.
Звучать українські пісні. Учні ідуть по класах.

Категорія: Розробки | Додав: zhenya
Переглядів: 606 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Четвер
2024-04-25
22:05


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання