Четвер, 2020-09-24, 18:55
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
З досвіду роботи Адміна [15]
Досвід роботи [39]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » З досвіду роботи » Досвід роботи

Альтернативна система комунікації PECS в робот із дітьми з аутизмом.
2018-12-22, 17:39
Розлад аутистичного спектру (РАС), це розлад розвитку нервової системи, який впливає на комунікацію, поведінку і соціалізацію. Багато дітей з РАС не можуть розмовляти, мають функціональні порушення комунікативних навичок, включаючи систему жестів , таких як вказівний жест, помахи рукою в знак прощання або вітання, поділ інтересу з іншими.
Для багатьох людей з аутизмом/ ЗПР сприйняття мови являє собою певну складність, прояви якої можуть бути сприйняті як порушення соціальних норм або зухвала поведінка, в той час як людина фактично демонструє фрустрацію або брак розуміння. Візуальна подача інформації допомагає при її обробці. Візуальна підтримка може бути представлена у формі реальних предметів, фотографій, схематична зображень або слів, в залежності від індивідуальних особливостей. Візуальна підтримка використовується для забезпечення структурованої середовища, нагадування учням про норми поведінки, передбачуваних в конкретній ситуації, надання поетапних інструкцій для завершення завдання і формування прохань за допомогою системи обміну картинками.
Що являє собою методика PECS.
Методика навчання за картками PECS (Picture Exchange Communication System) була розроблена англійськими фахівцями Фростом і Бонді у 2002 році, для навчання дітей з аутизмом, і вона добре себе зарекомендувала себе в світі. Так, у дітей, які не можуть говорити, поступово може з’явитися мова. А діти, порушення яких настільки серйозні, що не дозволяють навчитися говорити, за допомогою карток можуть висловити свої почуття. Дитина може взяти картку і скласти пропозицію, наприклад: «Я хочу гуляти», або «Я не хочу гуляти».
Застосування PECS починається з навчання того як комунікувати (Етап I) і далі проходить інші п’ять етапів, які включають в себе збільшення дистанції між комунікативними партнерами (Етап II), розрізнення картинок (Етап III), побудова речення (Етап IV), відповідь на питання : “Що ти хочеш?” (Етап V) і коментування (Етап VI).
Комунікація не зводиться до того, щоб просто щось назвати або попросити. Комунікативні порушення у людей з аутизмом заважають їм зрозуміти сам процес комунікації. Людина повинна знати, що саме треба повідомити, а також як привернути увагу іншої людини, передати повідомлення і наполягати на передачі повідомлення, поки він не досягне успіху або не потерпить явну невдачу. Що добре в системі PECS, так це те, що під час написання повідомлень дитина повинна знайти потрібне зображення, привернути увагу партнера по комунікації і зробити обмін зображення на предмет. Якщо партнер не візьме зображення, то комунікація не відбулася. Це робить акт комунікації наочним. Люди з РАС часто намагаються передати повідомлення за допомогою усного мовлення, але при цьому не привертають уваги співрозмовника, і їх повідомлення ігнорується. Або вони намагаються один раз і здаються, якщо їм ніхто не відповідає. Передача зображення з рук в руки означає, що не можна сказати щось з іншого кутка кімнати і очікувати, що тобі дадуть відповідь. Комунікація стає наочною і зрозумілішою.
В системі PECS не використовують фрази або інструкції на кшталт «Чого ти хочеш?» Замість цього створюються ситуації, коли дитина захоче щось попросити, а потім друга людина, не кажучи ні слова, починає підказувати йому фізично, стоячи позаду. Поступово ці підказки зменшуються, і дитина вчиться самостійно починати обмін зображеннями з партнером по комунікації, щоб отримати якесь заохочення. В результаті, дитина починає самостійно повідомляти, чого він хоче, і потім його вчать долати відстань до зображень і до партнера по комунікації, щоб передати йому повідомлення.
Обов'язковою умовою розвитку дитини за допомогою карток PECS є підключення сім'ї в процес. Для підвищення ефективності альтернативної системи комунікації батькам рекомендується опанувати базовими навичками навчання користування картками для розвитку дитини. Згодом батьки починають самостійно створювати наочні матеріали, різновиди альбомів для методики.
На заняттях діти самі складають картки з картинками, які зображують те, що вони бачать, що хочуть робити або сказати. Але спочатку вони довго вивчають картки і можливості їх застосування. Наприклад, педагог показує картинку з ложкою і каже: «їсти, їсти», і так безліч разів. Коли стає ясно, що дитина розуміє значення цієї картки, вводяться інші, що зображують все, що його оточує. Потім малюка вчать будувати речення. Наприклад, спочатку дитина вчиться розрізняти картки «хочу» і «не хочу», потім «є» або «пити». Після цього можна вчитися будувати речення «Я хочу їсти» або «Я хочу пити».
Дивлячись на ту чи іншу картку, дитина вже повинен зрозуміти, яке це відчуття. Наприклад, на картці «сміятися» намальований людина, яка сміється. Або може бути намальована пачка молока, і дитина складає фразу: «Я хочу молоко».
Навчання відбувається досить довго, але результат радує. Дитина, яка не може говорити, не повинен весь час мовчати. Він багато чого розуміє і потрібно дати можливість йому висловити себе. Під час занять дитина розмірковує, працює, вчиться, пізнає, і в результаті може спілкуватися практично на одному рівні з дорослими та іншими дітьми.
Категорія: Досвід роботи | Додав: shestopal-alena
Переглядів: 164 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Четвер
2020-09-24
18:55


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання