Четвер, 2024-04-25, 11:27
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
З досвіду роботи Адміна [19]
Досвід роботи [40]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » З досвіду роботи » Досвід роботи

Формування активної життєвої позиції школярів через учнівське самоврядування
2017-03-05, 18:42

«Діти – наше майбутнє» - не просто красивий вислів. Доля будь-якої спільноти, нації, держави в майбутньому залежить від того, якими будуть люди, що населятимуть її.
У сучасних умовах школа повинна забезпечити формування й розвиток інтелектуальної, творчої, ініціативної особистості, здатної жити у принципово нових умовах, реалізувати себе в житті, бути успішною і сприяти розвитку суспільства. Такий процес обумовлений змінами в суспільно-політичному житті країни й підтверджується нормативними документами в галузі освіти.
Основи громадського становлення та демократії закладаються ще з дитячих років. Досвід взаємостосунків, виявлення та захисту своїх інтересів, життя в шкільному середовищі, самореалізація стануть для дітей тим багажем, з яким вони підуть у доросле життя. Тому, своїм завданням я вважаю формування в учнів активної життєвої позиції.
Актуальність проблеми формування активної життєвої позиції школярів обумовлюється прийняттям «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів» та інших нормативних документів з питань виховання. Нині в педагогіці провідними є ті форми та методи навчання й виховання, які акцентують увагу на учневі з урахуванням його інтересів, запитів і цінностей як суб’єкта навчального процесу. Далеко не всі школярі можуть застосовувати набуті знання у змінених умовах, наближених до життя.
Мета дослідження: формування активної життєвої позиції школярів через учнівське самоврядування, підвищення статусу шкільної республіки «Темп» в системі роботи НВК, застосування як традиційних, так і інноваційних форм виховної роботи, виховання у зростаючої особистості почуття власної причетності до розвитку навчального закладу .
Досягнення зазначеної мети передбачає вирішення таких основних завдань:
- вдосконалення змісту, організаційних форм, методів та технологій учнівського самоврядування;
- забезпечення виконання дітьми своїх обов’язків;
- організація змістовного дозвілля школярів, колективних творчих справ;
- створення умов для розвитку учнівських ініціатив.
Цю проблему досліджували визначні педагоги, а саме: І.Д.Бех, І.В.Жадан, І.А. Зязюн, І.П.Іванов, Т.В.Клінченко, О.В.Сухомлинська, О.І.Чорна.
Питання формування активної життєвої позиції, маючи глибокі історичні корені, залишається актуальним і сьогодні.
На посаді педагога-організатора я працюю 4 роки. Тому розумію,що досвід набувають з роками. Особливо вагоме значення він має у діяльності педагога - організатора, адже від того, як вчитель може використати у власній роботі набуті методи і прийоми залежить ефективність виховного процесу.
Тому, організовуючи роботу з учнівським самоврядування в своєму навчально-виховному комплексі відповідальні справи доручаю спочатку окремим активістам, а згодом решті учнів. Чітко формулюю права та обов’язки кожного з міністрів. Вважаю доцільним при цьому також письмові інструкції та положення, які закріплюють права та обов’язки органів учнівського самоврядування. Практичний досвід довів, що це дає позитивні результати.
Я завжди цікавлюсь роботою органів учнівського самоврядування. Це, на мою думку, допомагає учням відчути зацікавленість педагогічного коллективу до їхніх справ, піднімає їх статус, значимість у власних очах серед колективу.
Даю можливість міністрам бути самостійними: не беру на себе всю відповідальність, намагаюсь зробити так, щоб учні самі знаходили вихід із різних ситуацій, але разом з тим ,я не є лише спостерігачем ,а допомагаю втілювати в життя рішення органів самоврядування. Якщо це необхідно, залучаю інших членів педагогічного колективу до співпраці з активом класу , школи. Створюю в НВК атмосферу взаєморозуміння та взаємопідтримки, щоб педагогічний колектив прислуховувався до думок і рішень органів учнівського самоврядування.
У плануванні виховної роботи я включаю завдання, практична реалізація яких спрямована на формування особистісних рис громадянина України, що включають в себе національну свідомість, розвиток духовності, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, економічну культуру, які реалізуються та такими напрямками:
- формування національної свідомості і самосвідомості;
- виховання духовної культури особистості;
- виховання поваги до конституції, законодавства України, державної символіки;
- формування високої мовної культури;
- утвердження принципів загальнолюдської моралі;
- формування творчої, працелюбної особистості;
- забезпечення високої художньо-естетичної культури особистості;
- формування екологічної культури людини;
- розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді.
Велику роль у житті кожної дитини відіграє гра, тому я залучаю всіх дітей і молодшого, і середнього віку до рухливих, цікавих ігор.(Ігри додаються)
Основною ланкою виховної роботи організатора є формування національної свідомості і самоосвіти, патріотичне виховання.
Побудова і збереження Української демократичної держави вимагає формування в її громадян національної свідомості. Я поширюю такі форми виховної роботи, які культивують любов до рідного краю, свого народу, оберегів національної культури. У Любешівському НВК традиція – підняття державного прапора, що розпочинає кожен навчальний тиждень школяра. Підняття прапора відбувається під мелодію Українського Гімну, і кожен учень з трепетом, завмираючи, віддає честь національним символам.
Розпочинають навчальний рік свята осіннього циклу. Першим, традиційним святом нашої школи, як і всіх інших, є День Знань, Свято першого дзвоника. 1 вересня – це день із якого починається дорога у майбутнє для кожної дитини. Це зустріч зі школою, вчителями та друзями. На це свято приходить багато гостей. Звучать привітання, виступи учнів, учителів, батьків та гостей.
Цей день особливо урочистий і хвилюючий, адже з нього починається цікавий і незвіданий шлях до пізнання, до нових звершень, до самостійного життя. Традиційно батьки виводять першокласників на лінійку і віддають їх у руки першої вчительки.
Лунає перший дзвоник і починається навчальний рік.
Це свято відкриває двері в Країну знань, до нових звершень, до нового натхнення. В цей день на шкільному подвір’ї гомонить дітвора і чекає з трепетом на передзвін шкільного дзвоника, створює настрій як вчителям, так і школярам.
Одним із засобів поповнення книжкового фонду є доброчинні акції. Так до Всеукраїнського дня бібліотек, у школі проводиться акція «Подаруй бібліотеці книгу!» з метою привернення увагу до проблеми читання дітей і юнацтва, виховання в учасників гуманізму і благодійності.
У цій акції беруть участь учні 5-11 класів. Завдяки їхній підтримці бібліотечний фонд постійно поповнюється та оновлюється літературою, яка відповідає сьогоденню.
Поміж багатьох свят у календарі є день, коли настрій у школі особливо піднесений і радісний. У перший тиждень жовтня вся країна урочисто відзначає День Вчителя. Це день, коли наша школа майорить осінніми квітами і розквітають посмішками учні та вчителі.
Традиційно щороку проходить виставка «Всі квіти Землі вам, любі Вчителі» Справжнє осіннє царство створюють учні 5-11 класів, щоб порадувати своїм дизайнерським талантом шкільних друзів та вчителів. Учні переконують нас у тому ,яка багата їхня уява та невичерпна фантазія.
В подарунок вчителям- святковий концерт, який готують учні НВК. Та цього річ святковий вечір був не схожий на попередні вечори до Дня Вчителя. Тому що проходив у формі КВК, де брали участь команда учнів та команда вчителів.
І вже другий рік поспіль своїми фільмами нас дивує шкільний телеканал «Інтер - мінус». На цей раз режисери телеканалу повернули вчителів за парти, у їхні шкільні роки. Зі щемом душі вони пригадали свій шкільний дзвінок з минулого.
Одним з видів роботи є святкування Покрови Матері Божої, яке співпадає із святкуванням УПА. Українська Повстанська Армія, яка боролася проти гітлерівської і більшовицької окупації,обрала свято Покрови за День Зброї,день вшанування борців за визволення. Тому я сплановую святкування свята Покрови не лише як релігійне, а як загальнонаціональне свято, вона збагачує учнів духовно і патріотично. Зазвичай проводимо спортивні змагання до цього свята . «Козацькі забави» (додаток 1) .
Одним із засобів поповнення книжкового фонду є доброчинні акції. Так до Всеукраїнського дня бібліотек, у НВК проводиться акція «Подаруй бібліотеці книгу!» з метою привернення увагу до проблеми читання дітей і юнацтва, виховання в учасників гуманізму і благодійності.
У цій акції беруть участь учні 5-11 класів. Завдяки їхній підтримці бібліотечний фонд постійно поповнюється та оновлюється літературою, яка відповідає сьогоденню.
Уже другий рік поспіль своїми фільмами нас дивує шкільний телеканал «Інтер - мінус». На його рахунку 8 фільмів, а крім того безліч пізнавальних презентацій.
Зимовий цикл свят розпочинається акцією «Геть руки від паління! Ми здорове покоління!», яка проводиться з метою формування навичок здорового способу життя, негативного ставлення до куріння і продовжується тижнем самоврядування (додаток 2).
Під час цього тижня діти бачать результат спільної праці як міністерств так і класних колективів. Улюбленою стала гра «Пошук скарбів», спортивно-розважальна програма «Нумо хлопці», яка проводиться напередодні 6 грудня, під час якої хлопці змагаються одне з одним на вправність та кмітливість, а дівчата підтримують їх оплесками та творчими виступами.
На високому рівні проводяться свято Миколая, якого з нетерпінням чекає уся дітвора. В очікуванні свята діти вчаться бути старанними, сумлінними, поважати старших .
Піклувальна рада підтримує органи учнівського самоврядування , зокрема і в підготовці до цього свята. Вже традиційно на гостину до «Містечка» ідуть діти соціально-незахищених категорій, де на них чекає прихід Святого Миколая з подарунками та святковою програмою.
Напередодні Нового року в НВК проходить ряд конкурсів. Це конкурс тематичних стіннівок, діє «Скринька Діда Мороза» (вітальна пошта), виставка-конкурс новорічної іграшки. На яку учні власноруч виготовляють прикраси. Кожен учень намагається старанно та творчо виконати роботу.
Різдвяні звичаї і обряди виховують у дітей культуру почуттів і поведінки, повагу до старших, любов до історії рідного краю.
У грудні організовую акцію «Годівничка»(додаток 3).
В рамках якої учні майструють годівнички і розвішують їх на території НВК. Наші школярі підгодовують птахів.
Хорошою традицією стало проведення зустрічі випускників, які закінчили навчальний заклад 10 років тому. До проведення цього заходу долучаю учнів 11-х класів.
14 лютого - Свято Валентина. Воно об’єднує усіх школярів. На честь цього свята в нашому НВК традиційно проводиться конкурс «Міс та Містер НВК». Кожен клас (серед 9-10 класів) обирає пару для участі у грі. Під час конкурсної програми проводиться ряд цікавих та творчих конкурсів, які дають змогу журі визначити найромантичнішу пару школи. (додаток 4).
Міністерством дозвілля організовуються ще й конкурси стіннівок та скриньок. Учні НВК мають можливість обмінятись «валентинками».
З метою навчання підростаючого покоління правилам безпечної поведінки, формування у дітей поваги до професії пожежника-рятувальника та інспектора руху, навичок і вмінь діяти індивідуально та колективно в різних життєвих і надзвичайних ситуаціях згуртована команда КВК бере участь у районних змагання ДЮР та ЮІР. Та не лише на цьому завершується їхня діяльність. Вони ж – активні учасники руху «Школа безпеки». Щорічно представляючи НВК і район на обласних змаганнях демонструють вірність обраній ідеї, вправність, ґрунтовні знання.
Весняний цикл виховних заходів, які заплановані розпочинає свято 8 Березня. У цей день учні вітають своїх вчителів та однокласниць. Діти готують концерт, виставку своїх робіт. Виставка-конкурс «Сувенір власноруч» серед учнів 5-11 класів проводилася з метою виховання національного світогляду учнів через залучення їх до пізнання українського мистецтва.
Під час проведення місячника благоустрою, який проходить у квітні діти долучаються до впорядкування прилеглої до НВК території.
Вже стало доброю традицією щороку 9 Травня збирати біля Обеліска Скорботної Матері три покоління людей: дітей, батьків і дідусів, щоб відзначити День Пам’яті загиблих, згадати ще і ще про їхні добрі справи, героїчні вчинки. Діти проймаються повагою, любов’ю, вдячністю до своїх предків. День Перемоги викликає в учнів готовність продовжувати справи і заповіти батьків і дідів.
Напередодні 9 травня діти проводять акцію «Зірка пам’яті» - волонтерські загони НВК відвідують ветеранів, спілкуються з ними та вітають з наближенням великого Дня Перемоги.
Завершують весняний календар Свято останнього дзвоника, випускні вечори.
Початок літа для дітей віщує про сезон відпочинку. Свою роботу розпочинає табір з денним перебуванням «Дозвілля». Протягом всього робочого періоду діти із задоволенням відвідують табір, тому що щодня спільно із командирами загонів проводяться різні заходи, спортивні змагання, екскурсії, захисти проектів (додаток 5) на різні теми, флешмоби. За цей короткий період ми всі ще більше зближуємось, звикаємо один до одного.
Ось ниточка, яка проходить через всю мою роботу, роботу педагога - організатора і залишає слід у дитячих серцях.
Лідери, які пройшли утвердження в шкільній республіці «Темп» мають активну життєву позицію, чітко визначають цілі та завдання у своїй подальшій роботі. З впевненістю можна назвати президентів та міністрів ШР «Темп», які знайшли себе в житті. Це – Михалик Владислав (Лідер-року – 2010,номінація «Портфоліо»), Тропець Ольга, Прокоп’юк Світлана, Гук Роман (Лідер –року-2013), Бурдак Яна, Тишковець Ангеліна, Поліщук Вікторія, Сірець Наталія, Кисюк Вікторія.
Свій принцип дії щодо учнівського самоврядування акумулюю у формулі: «Радь! Пропонуй! Показуй перспективи зростання! Зацікавлюй! Довіряй! Аналізуй! Давай дітям можливість виявляти ініціативу! Але не «натискай»!».
Для дітей часто цитую пораду В.Сухомлинського: «Не йдіть легким шляхом. Ідіть найважчим! Подолання труднощів підносить людину. Той, кому нестерпно важко і хто подолав труднощі, зовсім по-іншому бачать світ і розуміють людей».

Категорія: Досвід роботи | Додав: larochka
Переглядів: 749 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Четвер
2024-04-25
11:27


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання