Четвер, 2020-09-24, 20:54
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
З досвіду роботи Адміна [15]
Досвід роботи [39]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » З досвіду роботи » Досвід роботи

Формування логіко-математичної компетентності дошкіника
2019-03-15, 11:19

Формування логіко-математичної
компетентності дошкільників

Автор-укладач
практичний психолог
Петропавлівського ДНЗ
(ясла-садок) «Веселка»
Куп’янської районної ради
Харківської області
Рябих Світлана Вікторівна

Рябих Світлана Вікторівна практичний психолог Петропавлівсь-кого ДНЗ (ясла-садрок) «Веселка» / корекційно-розвивальна програма/

Анотація
Розвиток інтелектуальної сфери дитини старшого дошкільного ві-ку, основою якого є логічне мислення, здійснюється в процесі засвоєння найпро¬стіших форм суспільного досвіду: предметних дій, елементарних знань і вмінь. І є запорукою успішного опанування програмового матері-алу. Тому дана корекційно-розвивальна програма може стати дієвою до-помогою у формуванні логіко-математичного розвитку дошкільників у співпраці з вихователями, які працюють у старших групах.
Дана корекційно-розвивальна програма сприяє розвитку емоційної сфери, комунікативності, розвитку пізнавальних процесів.
Програма розрахована на практичних психологів ДНЗ

Зміст.
Пояснювальна записка ……………………………………………………………..5
Заняття 1 «Повітряна куль-ка»………………………………………………………...6
Заняття 2 «Планета мислення»………………………………………………………7
Заняття 3 « Планета Ува-га»………………………………………………………..….10
Заняття 4. «Планета Логі-ка»…………………………………………………………..12
Заняття 5 «Планета юних математиків »………………………………………….…14
Заняття 6. «Планета уважних ма-лят»…………………………………………………15
Заняття 7 «Планета головоло-мок»………………………………………………….....17
Заняття 8 «Планета чарівних кар-тин»………………………………………………...19
Заняття 9 «Планета Лабірин-тів»………………………………………………………20
Заняття 10 «Планета Розумни-ків»……………………………………………………..21
Післямова ………………………………………………………………………….......22
Список використаної літерату-ри………………………………………………………23


Пояснювальна записка

Одним із компонентів у підготовці дитини до школи є формування її інте-лектуального розвитку, а кожний компонент включає не лише словниковий за-пас, світогляд, спеціальні вміння, а й рівень розвитку пізнавальних процесів, їх орієнтованість на зону найближчого розвитку дитини, наочно-образне мислен-ня, вміння виділяти навчальну задачу. Дитина має володіти здатністю до плано-мірного сприйняття, аналізу, синтезу, узагальнення, певним обсягом пам’яті.
Однак мислення дитини залишається переважно образним. Тому інтелек-туальний розвиток передбачає: диференційованість сприйняття, аналітичність мислення, раціональний підхід до дійсності, смислове і механічне за-пам’ятовування, інтерес до знань.
Дана програма становить інтерес тим, що в ній реалізується комплексний облік базових факторів, що визначають специфіку проведеної роботи: 1) Віко-вий рівень тих, з ким має бути працювати, їхньої можливості щодо реалізації й осмислення пропонованих завдань; 2) Особливості того соціального середови-ща, у якому знаходяться дошкільники. 3) Вчити дітей зосереджуватися на сприйнятті цілого та його частин, розподіляти й переключати увагу, аналізуючи зовнішній вигляд об'єкта сприйняття, кількість частин, деталі малюнка, розмір, колір тощо; формувати усвідомлення того, що ціле складається з окремих час-тин; сприяти розвиткові аналітико-синтетичної діяльності мозку як фізіологіч¬ної основи логічного мислення дітей; прищеплювати інтерес до інтелекту¬альної ро-боти.
Метою корекційно-розвивальної програми є підвищення рівня розвитку пізнавальної та емоційної сфер, для подальшого, успішного навчання.
Основними завданнями програми є формування логіко математичної ком-петентності старших дошкільників, розвиток пам’яті, уваги, сприйняття, спосте-режливості.
Корекційно-розвивальна програма складається з 10 занять, тривалістю 35 хв.
Програма розрахована на дітей 4-6 років.
Програма передбачає використання інтерактивних методів навчання і проводиться у формі тренінгу.
Дана програма стане дієвою допомогою у роботі вихователів старших груп, а також допоможе у підготовці дитини до школи.


Заняття 1. «Повітряна куля»
Гра-Знайомство. (2 хв.)
Мета: зняти напруження, створити довірливу атмосферу, підвищити зацікавле-ність дітей. Діти ходять по колу, відтворюючи рухи пташок, звірів.
Ознайомлення з темою (2 хв)
Психолог. Доброго дня діти. Сьогодні ми з вами починаємо подорож на повітряній кулі під назвою «Мислення», що таке мислення – це процес який до-помагає нам обмірковувати події, думки, пізнання зовнішнього світу. Нашими супутниками будуть аналіз, синтез, порівняння, конкретизація, абстракція та узагальнення. А щоб долетіти нам до завітної нам зірочки під назвою «Розум-ник» нам необхідно буде пролетіти певний лабіринт, на якому будуть певні пе-решкоди, які нам необхідно здолати.
Щоденник настрою. Діти перед тим як ми почнемо з вами вирушати до подорожі нам необхідно визначитися з нашим настроєм? Подумайте який у вас зараз настрій? Візьміть повітряні кульки тих кольорів які ви хочете саме зараз. Подивіться будь-ласка на них уважно.
Скажіть чому саме цього кольору ти взяв кульку?
А який в тебе зараз настрій?
Ти готовий подорожувати?
Що хочеться тобі отримати від нашої подорожі?

Привітання, знайомство. (5 хв)
І так, перша наша подорож починається із створення гарного настрою і знайомства. Всі ми повинні зареєструватися в нашій повітряній кулі для цього нам потрібно назвати своє ім’я та по батькові. Мене звати Олексій Миколайович і т.д.
Вправа «Відгадай загадку» (5 хв)
Мета: активізувати увагу дітей, створити настрій.
Психолог. Добре, ми з вами привіталися, познайомилися і тепер можемо відлеті-ти, але що ж наша куля без повітря нам потрібно її накачати повітрям, і перед нами постає перше завдання

По снігу бігли пси
Позадирали догори носи

В літку в шубі, а взимку – голе
Жовте соковите на кісточку надіте

Я із неба до землі
промені пускаю,
всіх на світі я люблю,
теплом зігріваю.
Хто руки миє, вмивається
Той ним витирається

Скатертина біла
Всю землю прикрила

Молодці ви всі справилися з цим завданням. Скажіть вам сподобалося? Яка за-гадка найбільше сподобалася? Чому?
Практична вправа на розвиток спостережливості «Знайди пару» (5 хв)

Мета: розвивати спостережливість дітей.
Вихованцям пропонуються варіанти завдань з альбому варіант 1. Знайти колір квіточки якої не вистачає і зафарбувати її відповідним кольором.

Рухлива вправа. (3 хв.)
На землі сніжок лежить (нахиляємося і проводимо ручками по землі)
Зайчик по сніжку біжить (біжимо на місці, підстрибуємо як зайчик)
Мерзнуть вушка (накриваємо долоньками вушка),
мерзнуть лапки (переступаємо з ніжки на ніжку)
бо без валянців та й шапки (хапаємося за голову, качаємо голівкою справа на лі-во)
Вправа (операція синтезу) (10 хв)
Мета: сформувати в дітей поняття протилежностей, розвивати мілку моторику рук
Хід вправами. З’єднай лініями предмети та їх протилежності.
Прощання. (5 хв)
Психолог на сьогодні ми вичерпали всі свої сили і нам потрібно відпочити, але ми трішечки наблизилися до нашої заповітної зірочки, завтра ми продовжимо подорож, але зараз нам необхідно висловити свої враження від заняття такя як ця зірочка нас бачить за нами спостерігає і хоче почути що ви сьогодні за-пам’ятали, що сподобалося, який маєте настрій?.
Заняття 2. «Планета мислення»
Гра. Привітання. (2 хв.)
Мета: зняти напруження, створити довірливу атмосферу, підвищити зацікавле-ність дітей. Діти стають у коло. Вітаючись промовляючи лагідно і’мя сусіда.
Ознайомлення з темою (2 хв)
Психолог. Доброго дня діти. Сьогодні ми з вами продовжуємо подорож на пові-тряній кулі під назвою «Мислення», прямуючи до нашої зірочки «Розумник» сьогодні нам необхідно буде знову долати перешкоди. Ви готові?
Щоденник настрою
. Вправа «Відгадай загадку» (5 хв)
Мета: активізувати увагу дітей, створити настрій.

В полі ріс я, колосився,
На стеблині уродився
А тепер мене ви ріжте
й на здоров’я смачно їжте
Я кругленьке, червоненьке
В середині, я біленьке,
Хто мене скуштуєш
Гарно посмакує


Хоч буваю часто битий,
Але зовсім не сердитий.
Я стрибаю, веселюся
Здогадалися як звуся?
Практична вправа на розвиток спостережливості «Визначити послідо-вність» (5 хв)
Мета. розвивати спостережливість та логіку дітей.
Вихованцям пропонуються варіанти завдань з альбому варіант

На виконання вправи відводиться 10 хв.
Рухлива вправа. (5 хв.)
Мета: розвивати зосередженість, здатність до концентрації та переключення ува-ги, чіткість рухів.
Хід вправи. Психолог називає фрукт діти присідають, овоч – діти плескають в долоні.
Вправа «Продовж логічний ряд» (10 хв)
Мета: сформувати в дітей поняття послідовності, логічності.

Прощання. (5 хв)
Психолог на сьогодні ми вичерпали всі свої сили і нам потрібно відпочити, але ми трішечки наблизилися до нашої заповітної зірочки, завтра ми продовжимо подорож, але зараз нам необхідно висловити свої враження від заняття так як ця зірочка нас бачить за нами спостерігає і хоче почути що ви сьогодні за-пам’ятали, що сподобалося, який маєте настрій?.
Заняття 3 « Планета Увага»
Гра-Знайомство. (2 хв.)
Мета: зняти напруження, створити довірливу атмосферу, підвищити зацікавле-ність дітей. Діти ходять по колу.
Ознайомлення з темою (2 хв)
Психолог. Доброго дня діти. Сьогодні ми з вами починаємо подорож на повіт-ряній кулі під назвою «Увага», що таке Увага – це процес який допомагає нам бути спостережливими за тими чи іншими подіями. Нашими супутниками будуть вправи на уважжність. А щоб долетіти нам до завітної нам зірочки під назвою «Розумник» нам необхідно буде пролетіти певний лабіринт, на якому будуть пе-вні перешкоди, які нам необхідно здолати.
Щоденник настрою
Вправа «Казка» (10 хв)
Мета: активізувати увагу дітей, створити настрій, розвиток мовлення.
Психолог зачитує казку про «Білчене добро»
Запитання до казки до кого спочатку прийшла білочка?
У кого білочка забирала сирі корінці?
Що білочка принесла додому?
Яке добро зробила білочка?
Практична вправа на розвиток спостережливості «Знайди пару» (5 хв)
Мета: розвивати спостережливість дітей.

На виконання вправи відводиться 10 хв.
Рухлива вправа. (3 хв.)
Дітям роздаються цифри і відповідно яка в кого цифра, той повинен зайняти відповідне місце в ряду, вишикуватися по зросту.
Вправа (операція синтезу) (10 хв)
Мета: сформувати в дітей поняття відповідності, класифікації за певними озна-ками, розвивати мілку моторику рук
Хід вправи. Знайди квітку і відповідну вазу для квіточки.

Прощання. (5 хв)
Психолог. На сьогодні ми вичерпали всі свої сили, і нам потрібно відпочити, але ми ще трішечки наблизилися до нашої заповітної зірочки, завтра ми продо-вжимо подорож, а зараз нам необхідно висловити свої враження від заняття. так як ця зірочка нас бачить за нами спостерігає і хоче почути, що ви сьогодні за-пам’ятали, що сподобалося, який маєте настрій?.
Заняття 4. «Планета Логіка»
Гра-Знайомство. (2 хв.)
Мета: зняти напруження, створити довірливу атмосферу, підвищити зацікавле-ність дітей. Діти вітаються один з одним говорячи комплімент.
Ознайомлення з темою (2 хв)
Психолог. Доброго дня діти. Сьогодні ми з вами продовжуємо подорож на по-вітряній кулі під назвою «Мислення», стрімко направляючись до зірочки під на-звою «Розумник» нам необхідно буде пролетіти певний лабіринт, на якому бу-дуть певні перешкоди, які нам необхідно здолати. Готові?
Щоденник настрою
Вправа «Машинки та прапорці» (5 хв)
Мета: активізувати увагу дітей, розвиток дрібної моторики рук.

Практична вправа на розвиток спостережливості «Знайди пару» (5 хв)
Мета: Розвивати спостережливість дітей.
Знайди відповідну лієчку, яка поливає квіточки
На виконання 7 хв.
Рухлива вправа. (3 хв.)
Мета: розвивати зосередженість, здатність до концентрації та переключення ува-ги, чіткість рухів.
Хід вправи. Психолог називає меблі діти присідають, транспорт – діти плеска-ють в долоні.

Вправа (знайди відповідності) (10 хв)
Мета: сформувати в дітей поняття протилежностей, розвивати мілку моторику рук
Хід вправи. З’єднай лініями предмети та їх протилежності.


Вправа «Залатай килимок»

Мета: розвивати увагу та мислення

Прощання. (5 хв)
Психолог. На сьогодні ми вичерпали всі свої сили і нам потрібно відпочити, але ми трішечки наблизилися до нашої заповітної зірочки, завтра ми продовжимо подорож, а зараз нам необхідно висловити свої враження від заняття так як ця зірочка нас бачить за нами спостерігає і хоче почути, що ви сьогодні за-пам’ятали, що сподобалося, який маєте настрій?.
Заняття 5 «Планета юних математиків»
Гра-Знайомство. (2 хв.)
Мета: зняти напруження, створити довірливу атмосферу, підвищити зацікавле-ність дітей. Вітаємося улюбленою пісенькою.
Ознайомлення з темою (2 хв)
Психолог. Доброго дня діти. Сьогодні ми з вами продовжуємо подорож на по-вітряній кулі під назвою «Мислення», стрімко направляючись до зірочки під на-звою «Розумник» нам необхідно буде пролетіти певний лабіринт, на якому бу-дуть певні перешкоди, які нам необхідно здолати.
Вправа «Яблука груші» (5 хв)
Мета: розвивати математичні здібності
Уважно розглянь малюнок. Що на ньому зображено? Розфарбуй кружечок із цифрою, яка відповідає кількості великих яблук, червоним кольором, кількості великих груш — жовтим, маленьких яблук — синім, маленьких груш — зеле-ним. Чого тут порівно
Завдання «Яких квадратиків більше» (10 хв.)
Мета: розвивати математичні здібності
Порахуй, яких фігур більше на малюнку: прямокутників чи квадратів.
Практична вправа на розвиток спостережливості «Знайди пару» (5 хв)
Мета: розвивати спостережливість дітей.


Рухлива вправа. (3 хв.)
Мета: розвивати зосередженість, здатність до концентрації та переключення ува-ги, чіткість рухів.
Хід вправи. Психолог називає транспорт повітряний діти присідають, транспорт – водний діти плескають в долоні.
Вправа (Продовжити логічний ряд) (10 хв)
Мета: сформувати в дітей поняття протилежностей, розвивати мілку моторику рук
Хід вправи. З’єднай лініями предмети та їх протилежності.
Вправа «Залатай килимок»
Мета: розвивати увагу та мислення
Завдання з альбому (додаток 1)
Прощання. (5 хв)
Психолог. На сьогодні ми вичерпали всі свої сили і нам потрібно відпочити, але ми трішечки наблизилися до нашої заповітної зірочки, завтра ми продовжимо подорож, а зараз нам необхідно висловити свої враження від заняття так як ця зірочка нас бачить за нами спостерігає і хоче почути що ви сьогодні за-пам’ятали, що сподобалося, який маєте настрій?.
Заняття 6. «Планета уважних малят»
Гра-Знайомство. (2 хв.)
Мета: зняти напруження, створити довірливу атмосферу, підвищити зацікавле-ність дітей. Вітаємося улюбленою пісенькою.
Ознайомлення з темою (2 хв)
Психолог. Доброго дня діти. Сьогодні ми з вами продовжуємо подорож на по-вітряній кулі під назвою «Мислення», стрімко направляючись до зірочки під на-звою «Розумник» нам необхідно буде пролетіти певний лабіринт, на якому бу-дуть певні перешкоди, які нам необхідно здолати. Готові?
Щоденник настрою
Вправа «Вилучення зайвого» (5 хв)
Мета: розвиток уваги та мислення.
Хід вправи дітям пропонуються серії картинок, серед яких кожні три можна об'-єднати в групу за спільною ознакою, а четверта — зайва. Наприклад:
1) кавун, огірок, яблуко — і м'яч;
2) заєць, лисиця, ведмідь — і кіт;
3) блокнот, газета, зошит — і портфель;
4) фіалка, ромашка, волошка — і морква;
5) лялька, машинка, скакалка — і книжка;
Розкладіть перед дитиною перші чотири картинки в будь-якому поряд¬ку й запропонуйте забрати одну зайву. Обов'язково поцікавтеся: «Чому ти так вва-жаєш? Чим схожі картинки, які ти залишив?
Практична вправа на розвиток спостережливості «Знайди пару» (10 хв)
Мета: Розвивати спостережливість дітей.

На виконання вправи відводиться 10 хв.
Рухлива вправа. (3 хв.)
Вправа (Продовжити логічний ряд) (10 хв)
Мета: сформувати в дітей поняття протилежностей, розвивати мілку моторику рук
Хід вправи. З’єднай лініями предмети та їх протилежності.
Вправа «Знайди однакових папуг»
Мета: Розвивати увагу та мислення

Прощання. (5 хв)
Ну що втомилися. Хочете відпочивати? Скажіть, що вам сьогодні найбільше сподобалося?
Заняття 7 «Планета головоломок»
Привітання. Діти становляться у коло і невербально вітаються по колу.
Вступна частина. Психолог. Діти сьогодні наша подорож присвячена головоло-мкам.
Щоденник настрою
Вправа «Головоломка»
Мета: сприяти активізації розумової та мовної діяльності, й розвивають такі психічні процеси, як уявлення, пам'ять, уява, емоції, воля.
Виконуючи ці завдання, дитина має знайти схожість і відмінності у предметах і явищах, порівняти їх на основі виділених ознак, зробити узагальнення, висно-вок.
Завдання-головоломки
Мета: розвивати просторове уявлення та логіку дітей
Склади 2 квадрати із 7 паличок, 2 рівні трикутники із 9 паличок тощо.
Візьми 9 паличок і склади квадрат і 4 трикутники.
Дитина має уявити фігуру і здогадатися, як її складати.
Прибери 2 палички, щоб залишився один прямокутник.
Гра «Зоологічне лото» (настільна гра на закріплення знань про тварин). Покажи, що не підходить
На закріплення уміння узагальнювати (фрукти, овочі, посуд, меблі геометричні фігури тощо), пояснюючи при цьому, чому не підходить.
Яке слово не підходить?
Руханка
Вправа «Назви протилежні слова»
тонкий — гострий — ... чистий — ... гучний — ... низький —... здоровий
Закінчи речення: Влітку тепло, а взимку... Птахи літають, а змії... Восени листя жовте, а влітку...
Логічна гра Аплікація «Звірятка читають журнальчики»
Мета: розвиток дрібної моторики рук
Звірятка люблять читати журнальчики. У кожного є свій улюблений. Але силь-ний вітер вирвав сторіночки з журналів і переплутав їх, і тепер малята не мо-жуть нічого прочитати. Допоможи їм. Виріж сторіночки і приклей їх так щоб вони відхилялися.
Прощання. На сьогодні ми з вами закінчили. Будемо прощатися. Скажіть, що вам сподобалося, які є враження?
Заняття 8 «Планета чарівних картин»
Привітання


Тоненькі сніжинки на мене сідають,
мене за ялинку, напевно вва-жають.
Не знають сніжинки –
смішинки тоненькі,
що я не ялинка
а дитина маленька

Вступна частина. Сьогодні діти ми з вами продовжуємо нашу подорож на повітряній кулі прямуючи до нашої зірочки. А завдання нам приготувала бі-лочка. Яка зустріла мене по дорозі як я йшла до вас.
І от перше завдання яке вона просить допомогти їй розв’язати знаходиться в коробці, ой що це пазли. Ви вмієте складати пазли?. Давайте спробуємо.
Групова робота. «Склади картинку» (10 хв)
Мета: навчити дітей взаємодіяти в групі, розподіляти роботу, розвивати уваж-ність, стимулювати мислення.
Рухлива вправа «Побудуй геометричну фігуру» (10 хв)
Хід вправи. Дітям пропонується побудувати прямокутник, квадрат, коло, ромб, трапецію, піраміду.
Аплікація. Логічна гра «У садочку» (10 хв)
Мета: розвивати мілку моторику, мислення.
Хід вправи. Вихователька вклала діточок спати. У кожного є своє ліжко, але за-губилися ковдрочки. Допоможи виховательці підібрати кожному малюку ковд-рочку, які необхідно вирізати, і приклеїти.
Прощання. Музична вправа (5 хв.)
Мета: створити гарний настрій, зняти напруження.
Під музику діти співають і танцюють бажаючи один одному гарного настрою, невербальними рухами повторюючи за психологом.

Заняття 9 «Планета Лабіринтів»
Привітання

Ми поїдемо у ліс,
де між сосен і беріз
Біга білочка прудка
І усім розповіда,

Що від кожного горішка
Підростає вона трішки,
Я горішків з’їм багато –,
може виросту, як тато

Вступна частина. Сьогодні діти ми з вами продовжуємо нашу подорож на повітряній кулі прямуючи до нашої зірочки. А завдання нам приготував їжа-чок. Якого я зустріла по дорозі як я йшла до вас.
Вправа «Лабіринт» 5хв
Допоможи знайти ворога, який утік і сплутав свої сліди
Руханка
Передаючи м’ячика ми з вами повинні охарактеризувати предмет. Напри-клад: апельсин-солодкий-жовтий-зелений-круглий-гнилий-недоспівший…
Скоромовка

Сколотили гуси став,
А в ставу сомисько спав,
Солодко при солодко…
Стало гусям соромно,
Що ту воду сколотили,
Що сомисько розбудили

Вправа «Хто що їсть»
Мета: розвивати мислення, увагу

Вправа «Знайди відмінності» (5 хв)



Вправа «Основи математики» (10 хв)

Прощання на цьому наше заняття закінчилося я вам бажаю доброго настрою, цікавих ігор. А що сподобалося вам?

Заняття 10 «Планета Розумників»
Привітання 5 хв.
Добрий день, дітки. Сьогодні ми з вами привітаємося з допомогою ось такого чудового віршика. Повторюйте за мною і слова і рухи.

В магазин прийшов жираф,
щоб купити теплий шарф.
Переміряв чималенько –
Всі шарфи за коротенькі.
Є великі, є маленькі,
Є широкі, є вузенькі ,
Є блискучі, наче змії,
Та нема на довгу шию.
І, на решті, в продавщиці
Він купив дві гострі спиці.
І тепер собі жираф.
Сам плете довгенький шарф.

Вступна частина. Сьогодні діти ми з вами продовжуємо нашу подорож на повітряній кулі прямуючи до нашої зірочки. А завдання нам приготував їжачок. Якого я зустріла по дорозі, як я йшла до вас.
Вправа «Мовлення + мислення» 10 хв.
Мета: активізувати процеси мислення та мовлення
Хід вправи. Виявляється не всі звірятка вміють добре поводитися. Намалюй у кружечках радісне обличчя, якщо звірятко чемне, і сумне обличчя – якщо ні. Допоможи не вихованим тваринкам – розкажи, що їм треба було робити.
Вправа «Закінчи ланцюжок». 10 хв.
Мета: розвивати мілку моторику рук, мислення
Хід вправи. Закінчи ланцюжок із доміно. Намалюй фігурки, яких бракує.
Рухлива вправа «Побудуй цифри» 5 хв.
Діти будують живі цифри.
Вправа «Знайди шматочок» 5 хв.
У віслюка розбився чайничок. Давайте утішимо віслюка – знайдемо шматочок, що відколовся. Тепер звірятко також може пити гарячий чай. Знайди і обведи ласощі на поличках. Завдання з альбому (додаток)
Прощання. На цьому наші заняття закінчилися. Ми досягли своєї мети. долетіли до нашої заповітної зірочки під назвою «Розумничок» і тепер ми всі можемо сказати що ми розумнички. Дякую вам за активну участь у наших за-вданнях. До побачення.
Посмішка по колу

ПІСЛЯМОВА
Програма була розроблена на основі психодіагностичного дослідження старших дошкільників Петропавлівського ДНЗ «Веселка», та запитів виховате-лів та батьків, що спостерігали і піклувалися про розвиток пізнавальних проце-сів дітей. Провівши моніторингове дослідження психологічної підготовки ста-рших дошкільників до навчання, простежується переважно низький та середній рівень протягом трьох років. Тому створення даної програми було доцільним доповненням у роботі вихователів та психологічної готовності дітей до навчан-ня у школі.
Специфіка даної роботи включає в себе визначення вікового рівня: тих, з ким маємо працювати, їхньої можливості щодо реалізації й осмислення про-понованих завдань (старший дошкільний вік)
Досягнення в розвитку мислення дошкільників, як і дітей інших віко¬вих періодів, значною мірою залежать від того, як здійснюється виховне управлін-ня їхньою пізнавальною діяльністю. За умови правильно організо¬ваної роботи діти навчаються зіставляти об'єкти сприйняття, порівнювати їх, виділяти спіль-ні й відмінні ознаки, переходити до внутрішніх зв'язків явищ об'єктивної дійс-ності, висловлювати узагальнені судження.
Аналізуючи результати проведеної корекційно-розвивальної роботи з дітьми старшої групи після первинної діагностики показники інтелектуальної готовності значно покращилися. Діли чітко вміли порівнювати предмети, кла-сифікувати, об’єднувати в групи, та стали більш дружними і готовими до спів-праці.
Діти із задоволенням відвідували заняття та чекали наступного. Їм по-добалась форма проведення, робота з картинками та рухові вправи, які спри-яли не лише розвитку пізнавальних процесів, а й створенню гарного настрою та врівноваженню емоційного стану.
Впровадження даної програми дає змогу спостерігати позитивні зру-шення у розвитку пізнавальних процесів дітей дошкільників і є дієвою допомо-гою у навчально-виховному процесу старшої групи з підготовки дітей до шко-ли.
Розроблена програма надає можливість формувати чіткі рекомендації батькам та вихователям, щодо підвищення рівня розвитку інтелектуальної сфе-ри дитини. Та можливість батькам обирати вправи за якими вони можуть пра-цювати з дітьми вдома.

Список використаної літератури
1. Дитячий журнал «Мамине сонечко». - 2012 - № 11-18
2. Лукша Т. Крокуємо з малечою дорогою адаптації // «Психолог дошкілля» . – 2012 - №8
3. Методичні рекомендації «Аспекти аналітичної діяльності як складо-ва професійного становлення працівника соціально-психологічної служби сис-теми освіти». Харків - 2010
4. Мухіна В.С. Психологія дошкільника. М; Просвещение, 1975
5. Решетило О. Веселі пригоди квочки з курчатами // Дошкільне вихо-вання. – 2006 - № 11
6. Шейко Е. Розвиток пізнавальної сфери на шостому році життя// Дошкільне виховання. – 2010 - № 13

Категорія: Досвід роботи | Додав: svetarv84
Переглядів: 127 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Четвер
2020-09-24
20:54


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання