П`ятниця, 2024-04-26, 02:24
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
З досвіду роботи Адміна [19]
Досвід роботи [40]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » З досвіду роботи » Досвід роботи

Гармонійний розвиток дитини через казку
2017-04-08, 16:55
Час іде вперед, суспільство розвивається, а, отже, демократичні процеси в державі потребують вироблення нових суспільних вимог до освіти. Сьогоднішня школа пішла вперед шляхом прогресу. Це школа самореалізації і самоактуалізації особистості. Її головне завдання – виявити самостійні творчі здібності дитини і дати їй поштовх для розвитку.
Коли маленька дитина, пізнаючи складний і незрозумілий світ дорослих, прагне самоутвердитися в ньому, вона намагається відразу проявити себе як особистість. Де ж, як не у творчості, це простіше зробити? Саме цей шлях для дитини найпривабливіший і найдоступніший.
Що дитина любить найбільше? Казку! З чого здобуває нові знання? З казки! Отже, і гармонійний розвиток дитини швидше здійснюватиметься через казку. Казка є засобом формування у свідомості дитини позитивного образу – уявлення. Ще В. Сухомлинський звернув увагу на те, що через казку дитина вчиться помічати прекрасне, розуміти добро і зло, вчиться бути товариською, доброзичливою, вчиться бути людиною.
З досвіду своєї роботи я знаю, що діти з особливим бажанням беруться самі складати казки. І це не дивно: адже дитина схильна до фантазії, мислить образами, спостережлива, тонко реагує на різні явища, що відбуваються в природі і суспільному житті, і здатна по-своєму оцінити і намалювати будь-яку картину.
Необхідною умовою формування у дітей уміння складати казки є виховання у них почуття любові до природи, здатність спостерігати за нею, чути все що з'являється в ній звуки і запахи, бачити її фарби, вчити образно і красиво про неї говорити.
На уроці літературного читання ми з дітьми прочитали вірш про проліски. В ході аналізу твору я пропоную дітям уважно придивитися до рослини, ознайомитися з зовнішнім виглядом квітки і пояснити, чому вона ожила і розквітла. Під час бесіди учні з'ясовують, що у проліска довгі листочки, які тягнуться до сонця, ніжні блакитні квіти. Вони не мають запаху. Квітка має шість пелюсток.
- Чому ми не бачили пролісків взимку? Де вони були? Чому вони проросли навесні?
Діти відповідають, що взимку холодно, земля промерзла і проліски не могли вирости. У землі, захищеної снігом, знаходиться корінь- цибулина. Навесні, коли пригріло сонечко, сніг розтанув і проліски почали пробиватися з-під землі.
Для повноти сприйняття ми разом з учнями переглянули відеокліп про квітку. В результаті учні починають образно мислити: Взимку пролісок спав, йому снилася весна. Квіточки у нього схожі на маленькі блакитні очі, довгі зелені листочки схожі на дитячі рученята.
- Діти, уявіть собі, що пролісок - хлопчик. У нього є очі, ручки. Він відчуває тепло і холод, вміє говорити. Складіть про нього казку.
Так на основі безпосередніх спостережень за допомогою питань діти колективно складають казку:
Жив собі маленький хлопчик пролісок. Взимку він спав в промерзлій землі, і йому від цього було дуже холодно.
Одного разу приснилася йому весна. Пригріло сонечко. Розтанув сніг. Проліску стало тепло. Він виліз з-під землі і потягнувся. Його зелені ручки потягнулися до сонця. Пролісок подумав: «Це, напевно, весна прийшла». Він зовсім виліз на поверхню і розкрив свої великі блакитні очі. Подивився на чисте небо, на ясне сонце, весело засміявся і сказав: «Привіт, весна!»
На уроці велика увага приділяється підбору прикметників для збагачення словникового запасу дітей, так як без нього казка буде сухою і нецікавою. Дуже добре дітьми засвоюються слова, що відносяться до пори року, наприклад: весняне небо-блакитне, чисте безхмарне; літнє небо - ясне синє; осіннє небо - похмуре, хмарне; зимове небо - сіре, холодне.
Мої учні дуже люблять складати казки про тварин, про своїх іграшок. У своїх казках вони розповідають про взаємини між людьми, про своє ставлення до героїв казки, про свою любов до природи. Складання казок позитивно впливає на розвиток творчих можливостей дітей, зближує їх з природою, вчить любити і берегти її, розвиває у дітей спостережливість і допитливість, виховує добрі почуття, оживляє і робить цікавим навчальний процес.
Категорія: Досвід роботи | Додав: Alla_1963
Переглядів: 626 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
П`ятниця
2024-04-26
02:24


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання