Неділя, 2020-10-25, 19:32
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
З досвіду роботи Адміна [15]
Досвід роботи [39]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » З досвіду роботи » Досвід роботи

Креативний погляд на роботу ДНЗ як єдиного цілого «Живий організм дитячого садочка»
2017-01-21, 18:40
Креативний погляд на роботу ДНЗ як єдиного цілого
«Живий організм дитячого садочка»
педагогічне ессе вихователя-методиста Харитонової Г.В.
Уявимо собі, що наш дитячий садок як один живий організм. Його «хребет» – це вихователі, опора всього тіла, якщо не вистачає одного з вас, організм несе подвійне а то й потрійне навантаження, стає слабше. Завдяки злагодженим діям вихователів «наш організм» не страждає на сколіоз, остеохондроз та інші захворювання пов’язані з опорно-руховим апаратом.
«Серце» – мотор всієї роботи – завідувач. Це орган, старанно трудиться все життя, відданий і невтомний. Серце не знає спочинку, адже кров має постійно рухатися по тілу, забезпечуючи його живленням, новою інформацією, постійно стимулюючи до дій.
«Життєво-важливі органи» – спеціалісти. Це очі, слух, органи чуття організму. Як і кожен орган вони мають певні функції і тісно пов’язані між собою. Спеціалісти працюють над очищенням «організму ДНЗ» від вірусів ППР, ЗНМ, ЛВР, ЗПР та інших фізичних та психічних вад. Фізінструктор відповідає за те, щоб м’язи нашого «організму» завжди були в тонусі.
«Головний мозок» – це методист. В його функції входить визначення стратегії ДНЗ, створення педагогічно досвідченої команди, це читаюча одиниця колективу, розвідник на шляху засвоєння нових програм і методик, транслятор і провідник нових педагогічних знань.
«Спинний мозок» нашого «організму» - це практичний психолог, він є продовженням головного мозку. Від нього по всьому організму відходять нервові закінчення, вони передають сигнали до всіх органів та часин тіла і назад. Головний і спинний мозок утворюють центральну нервову систему організму (колективу), відповідаючи за психологічний комфорт, запобігаючи емоційному вигорянню працівників.
«Кров» – це наші знання, інформація, яку ми маємо і ділимося нею один з одним, як кисень та поживні речовини розносяться по організму так і ми, підчас відкритих переглядів та педрад, семінарів, майстер-класів ділимося новою інформацією і вона дає можливість нашому «організму» жити, творити і працювати, адже завдяки нашій самоосвіті ми збагачуємо мінералами і мікроелементами «кров» нашого «організму ДНЗ» і він «росте і живе», «мислить» новими ідеями і інноваційними технологіями.
Як і в любому живому організмі у нас є 2 кола кругообігу:
- мале коло кругообігу: «завідувач» - «колектив» - «завідувач»;
- велике коло кругообігу: «завідувач» - «колектив» - «батьки» - «діти» - «батьки» - «колектив» - «завідувач»
Як ви бачите головним є серце («завідувач»), воно слугує насосом, що регулює і направляє обидва потоки.
Якщо якийсь орган виходить з ладу, або організм, з часом, потребує пересадки серця, то на це болісно реагує весь наш організм, відбуваються зміни в усіх органах чи то на краще чи на гірше, як співпадуть біоритми нового серця (керівника) з вже налагодженими ритмами організму ДНЗ.
Як і на будь-який живий організм на нас діють різні природні фактори:
 рясні «дощі» паперових розпоряджень;
 «бурі» емоцій, як позитивних так і негативних;
 «сходження лавин» документації та інструктажів;
 «туман» непорозуміння з батьками і вихованцями;
 «грім і блискавка» під час перевірок;
 «роса» (піт) під час благоустрою території і поточних ремонтів;
 «капіж» сліз радості і образ;
 «шквал» аплодисментів під час свят та розваг;
 «північне сяйво» спонсорської допомоги;
 «завірюхи» і «хуртовини» неслухняності та непокори з боку вихованців;
 «веселка» від результатів педагогічної діяльності.
І щоб встояти під натиском всіх цих факторів, потрібно бути «універсальним солдатом». І як у любого воїна у нас є зброя, але мирна:
 це безумовно наша педагогічна компетентність
 вимогливість
 добре слово
 терпимість
 гумор
 мудрість
 чарівна посмішка.
Але не будемо забувати, що всі ми з вами в першу чергу жінки і на закінчення свого ессе хочу представити вам невеличке педагогічне пред-а-порте:
 коли діти приходять до нас в садочок , вони як «розпашонка». Ми, як правило, починаємо все з чистого аркушу, по крихіткам, даючи їм необхідні знання, кроїмо новий фасон сукні.
 в молодшому віці – це вже сукня з рукавами-ліхтариками, якими є вихователі, які все ще граються з дітьми, діти як різнокольорові горошини-намистинки, їх ще важко зібрати разом для спільної діяльності, але вони вже розуміють певні вимоги, починають слухати, тому наша сукня має пояс і яскравий бант.
 в середньому віці, діти вже не тільки слухають педагога, а й починають розуміти, те що від них вимагає дорослий, можуть виконувати певні доручення і обов’язки. Діти ще об’єднані в невеличкі підгрупи на основі спільних інтересів, наші горошинки стають пишними оборкам на сукні і з’являються яскраві ґудзики, бантики-лідери, так як є вже осередок дітей сильних, досягненнями яких можемо гордитись.
 в старшому віці, це сукня без рукавів, простого вільного крою, але прикрашена мереживом, вишукана. Візерунок чіткий, утворює орнамент розміщений симетрично, тому що діти дорослішають і можуть адекватно реагувати на те, що від них вимагає дорослий, як правило більшість дітей готові до шкільного навчання.
Кожен з нас на протязі своєї педагогічної діяльності змінює сукні – різним є покрій, фасон, колір, в залежності від педагогічної майстерності конкретного педагога, але не змінним залишаються спільні зусилля які ми прикладаємо в більшій чи меншій мірі для всебічного розвитку дитини-дошкільника. Тож хочу побажати нам яскравих, різноманітних «суконь» у вашій педагогічній діяльності, і пам’ятайте, що лише в єдності вимог, постійному творчому пошуку, ми можемо отримати не просту сукню, а сукню від кутюр, тобто креативну творчу неповторну особистість.
Категорія: Досвід роботи | Додав: dibrova75
Переглядів: 270 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Неділя
2020-10-25
19:32


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання