П`ятниця, 2024-12-27, 21:44
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Перший урок [2]
Математика [14]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [27]
Природознавство [21]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [11]
Образотворче мистецтво [3]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Читання

Позакласне читання. В. Сухомлинський "Усмішка"
2014-01-20, 19:49
Урок з використанням ІКТ

Тема. Веселка здоров'я. В.Сухомлинський«Усмішка»
Мета: розширювати знання учнів про творчість українського педагога і письменника В.Сухомлинського; розвивати увагу,образне мислення, удосконалювати вміння визначати зміст твору за схемами-малюнками, вибірково читати; збагачувати словниковий запас; формувати комунікативну,інформаційну,здоров'язбережувальну компетентність; виховувати в учнів взаємоповагу, доброзичливе ставлення до оточуючих
Обладнання: портрет В. Сухомлинського, «Веселка здоров'я»,картки для групової роботи,кольоровий папір, ножиці, кошик з яблуками
ІКТ. Мультимедійний проектор, презентація «Веселка здоров'я»

Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Емоційне налаштування.
Наш девіз: «Ми – найкращі, ми -згуртовані,
ми - старанні, ми-усміхнені»

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
1. «Загадкова стрічка» (учениця загадує загадку про веселку)
Тільки дощик прошумів
За лужком, за лісом,
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив.
Хто вгадає з діточок,
Що воно за рушничок?
- Саме з веселкою пов’язана тема нашого уроку. Сьогодні ми спробуємо зі звичайної райдуги, яка намальована на дошці, зробити ВЕСЕЛКУ ЗДОРОВ'Я. Для цього ми попрацюємо в групах і прочитаємо оповідання В.Сухомлинського «Усмішка».
Проблемне питання:
- Чи може усмішка людини вплинути на здоров'я ?
(відповіді учнів)


ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ТА МОТИВАЦІЯ ЗНАНЬ
1.Вправа «Вибір дороги» (Слайд № 2)

Уявіть, що ви потрапили до казкового лісу. Перед вами відкрився вказівник з трьома дорогами:
 направо підеш-багато золота знайдеш, але все здоров'я втратиш;
 наліво підеш - половину золота знайдеш, й половину здоров'я втратиш;
 прямо підеш-нічого не знайдеш, але здоров'я збережеш.
- Який шлях оберете ви? Чому?(Обговорення у групах)
-
2.Групова робота
1)Обговорення
2)Виступи лідерів
- Я і не сумнівалася, що ви оберете правильний шлях, що дозволить зберегти здоров'я. Далі я пропоную зі звичайної райдуги, яка намальована на дошці, зробити ВЕСЕЛКУ ЗДОРОВ'Я. Для цього ми прикрасимо її яскравими зірочками, які знаходяться у вас на партах. Але спочатку треба виконати запропоновані на ній завдання.

3. Групова робота. «Пошук рішення»
- Що повинна робити людина для того, щоб бути здоровою?
1група.
Повноцінно харчуватися Загартовувати свій організм Лінуватися

2 група.
Займатися фізкультурою і спортом Дотримуватися правил гігієни Бути постійно невдоволеним

3 група.
Дотримуватися режиму дня Вживати вітаміни та мед Бути злим

4 група.
Посміхатися Палити цигарки Їсти багато солодощів

1) Робота за картками
2) Обговорення
3) Вибір ознак здоров'я
4) Виступи представників груп
5) Кріплення зірочок до веселки
6) Перевірка (Слайди №3-6)

4.Вправа «Питання-Відповідь»
- Що ще допомагає нам зберігати й зміцнювати здоров'я?
Відповіді учнів:
1 учень. Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Нехай живе ця істина стара:
Людина починається з добра!
ІІ учень. Хто живий - той мусить жити-
Вірно це, і це не "ніби",
Тож подайте всім, хто просить,
Хоч малий окраєць хліба!

ІІІ учень. Причастуймо милосердям
Тих, хто прагне чистослова,
Треба жити з добрим серцем,
Треба жити у любові!

* Фізкультхвилинка (Слайди №7-14)

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота за оповіданням В.Сухомлинського «Усмішка»
1. Слово про В. О. Сухомлинського
2.Словникова робота (Слайди № 15-19)
ПОЧИМЧИКУВАЛА - ПІШЛА
ТУПАЛА - СТУПАЛА З ГЛУХИМ ЗВУКОМ
БРОВИ НАСУПЛЕНІ –СЕРДИТИЙ, НЕВДОВОЛЕНИЙ ВИД
ЛЕТІВ ПОВАГОМ–ПЕРЕСУВАВСЯ В ПОВІТРІ ЗА ДОПОМОГОЮ КРИЛ
ЗАТЬМАРИВСЯ–СТАВ СУМНИМ, ПОХМУРИМ,ЗАЖУРЕНИМ; ЗАСМУТИВСЯ
ЦІПОК - ПАЛИЦЯ
3.Методика «Реакція читача». Вправа «Порушена послідовність»
Текст розділений на 4 частини (1 частина для кожної групи).
Учням пропонується за слайдом презентації з'ясувати послідовність частин оповідання.
1 група – ІІ частина (Слайд №21)
Усміхалася дівчинка й тупала за метеликом. Він летів повагом, не поспішаючи. Коли це дівчинка побачила діда. Він ішов їй назустріч. Погляд його був похмурий, брови насуплені, в очах — злість. Дівчинка несла назустріч дідові усмішку. Вона сподівалася: ось зараз і він усміхнеться.
Невже в такий радісний день можна бути похмурим і непривітним? Уже в глибині її душі піднялася маленька хвиля страху, але вона усміхалась, вона несла назустріч дідові свою усмішку й закликала його: «Усміхніться й ви, дідусю!»

2група – ІV частина (Слайд №23)
Дівчинка йшла собі луками далі. Її серце затремтіло, коли вона побачила — знову назустріч хтось іде. Придивляється — аж то бабуся, з ціпком старенька дибає.Дівчинка насторожилась і запитливо глянула в її очі. Бабуся усміхнулась. І такою доброю та щирою була усмішка, що цілий світ навколо дівчинки знову ожив, заграв, заспівав, переливаючись різними барвами. Мов маленькі сонця, знову заясніли кульбабки, задзвеніли бджоли й джмелі, заграв на срібних струнах жайворонок.

3група – І частина (Слайд №20)
Був сонячний травневий ранок. На зелених луках, що починалися одразу ж за селом, розквітнули жовті кульбабки, дзвеніли бджоли й джмелі, в блакитному небі грав на срібних струнах жайворонок.
Цієї тихої ранкової хвилини з хати вийшла маленька дівчинка. У неї були блакитні очі, біле, мов спіла пшениця, волосся. Вона почимчикувала зеленими луками. Побачила барвистого метелика й усміхнулась, їй стало так радісно, що захотілося, аби цілий світ бачив її усмішку.

4група – ІІІ частина (Слайд №22)
Та дід не усміхнувся. Погляд його залишався похмурим, брови — насупленими, очі — злими.Страх оволодів серцем дівчинки. Усмішка погасла на її лиці. І тої ж хвилини їй здалося, що затьмарився, спохмурнів цілий світ. Зелений луг посірів. Жовті сонечка кульбабок перетворилися на фіолетові плями, блакитне небо стало блідим, а срібна пісня жайворонка тремтіла, мов той струмок, що ось-ось помре.
Дівчинка заплакала. За хвилину дід уже був далеко. Вона бачила тепер його спину, але й спина здавалася їй злою і непривітною.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Читання всіх частин оповідання
2.Вправа «Питання-Відповідь»
- Якої пори року відбуваються події?
- Назвіть героїв оповідання.
- Чому усміхалась дівчинка?
- На що сподівалась дівчинка при зустрічі з дідом?
- В який час усмішка на лиці дівчини погасла?
- Чому дівчина заплакала?
- Які почуття, на вашу думку, оволоділи дівчинкою?

3. Вибіркове читання
Знайдіть: 1) опис дівчинки;
2) її думки при зустрічі з дідом;
3) опис діда;
4)як спохмурнів цілий світ;
5)зустріч з бабусею
Підсумок за проблемним питанням:
- Чи може усмішка людини вплинути на здоров'я ?
(відповіді учнів)

4. Вправа «Моя усмішка»
Учитель пропонує учням намалювати та вирізати з кольорового паперу «усмішку» і показати її один одному.

5. Вправа «Незакінчене речення»
Лише здорова людина може…

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Яке оповідання читали?
- Яке значення для людини має усмішка?
- Що сприяє збереженню здоров'я ?
Дівчата. Лиш посмішка єдина,
Лиш ніжний погляд крадькома
І розумієш – ти людина,
Створена для любові і добра…

Хлопці. Хай добро перемагає
всюди в нашому житті.
І повсюди сонце сяє
для всіх мешканців Землі!

(Учитель дякує за роботу, бажає здоров'я, пригощає учнів яблуками)
Категорія: Читання | Додав: Svitl@n@
Переглядів: 1786 | Завантажень: 86 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 Мирошникова  

Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
П`ятниця
2024-12-27
21:44


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання