Говори правильно! |
|
Наше опитування |
|
|
Урок позакласного читання. Письменники рідного краю. Григорій Храпач.
| 2017-06-03, 19:29 |
Мета. Поглибити знання учнів про подільських майстрів слова. Познайомити з життєвим шляхом і творчим доробком Г. Храпача. Розвивати навички виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів. Формувати громадянську компетентність. Виховувати любов і повагу до рідного краю. Матеріал до уроку: виставка книг, мультимедійна презентація.
Хід уроку
I. Організація учнів. II. Повідомлення теми і мети уроку. (Слайд 1) - Ви готувались до уроку позакласного читання. І сьогодні настав час відправитись в подорож у творчу країну Григорія Храпача - письменника подільського краю, нашого земляка. - Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? В кінці уроку підведемо підсумок, чи справдились ваші сподівання.
Ш. Ознайомлення з біографією Г. Храпача. (Слайди 2-5) Вчитель: - Григорій Якович Храпач народився 23 червня в с. Гелетинці Хмельницького району. Від пастухів Грицько навчився грати на сопілці, балалайці, мандоліні, скрипці. Ще- малював. У третьому класі написав перші вірші, у п'ятому -казки, які сам ілюстрував, та оповідання. Почалася Велика Вітчизняна війна. Після визволення Поділля від німецько - фашистських загарбників пішов на фронт. Був поранений. Має бойові нагороди. У повоєнні роки навчався в Інституті прикладного мистецтва. Ще тоді виступав у газетах, журналах, а картини експонувалися на виставках. Окремими виданнями вийшли такі книги Григорія Храпача: „ Струмок", ,Джерело", „Ластів'ята", „ Хто відгадає", ,Казки", „Сто загадок", „Золотава, або пригоди золотої бджілки", „Я заграю на дуду", „Жайворонки над нивою"
ІV. Мандрівка у творчість Г. Храпача
1. Робота з виставкою книг (І група). (Слайди 6-10)
2. Обговорення прочитаних творів (ІІ група) . (Слайди 12-16)
Вірші:,,Пряля’’, ,,Струмок’’. Оповідання ,,Друзі’’, ,,Ластів’ята’’, ,,Джерельце’’.
3. Турнір «Кмітливих» ( ІІІ група) - Григорій Храпач написав для малюків чимало загадок. Відгадайте загадки, які підготували учні. (Слайди 17-22)
Біля нашого села Вибігла із джерела: Між лугами, між полями, Між крутими берегами Ген — до моря побрела. (Річка)
Ну й же кінь-волокінь Силу має, поле крає З краю в край: Де він ходить, Щедрий вродить урожай. (Трактор)
Була сижуха в семи кожухах Порозрізали, пороздягали. Сидить сижуха, животик чуха – Весела наче, а кухар плаче. (Цибуля)
Жовтобокий карапуз Йшов городом та й загруз, Бо насіння стільки має, Що аж боки розпирає. (Гарбуз)
Що воно за дивна птиця? Світла денного боїться, Дзьоб гачком, великі очі, І не спиться їй щоночі. — Ху-ху-гу! — кричить-співа. Відгадали? Ні? (Сова)
Маю ріжки й пір’я, Хоч не птах, не звір я. От постеле постіль мати, Будем разом ночувати – Кухонько до вушка, я м’яка … (Подушка)
V. Робота над оповіданням ,,Вишенька вродила’’. 1. Вступне слово вчителя. - Сьогодні ми будемо читати оповідання ,,Вишенька вродила’’. Наш край здавна славився своїми садами. А українці були гарними садівниками. Нам свої „цікавинки” про вишню розкажуть діти (ІV група). (Слайди 24-27) - Вишневий сад супроводжує наші оселі хтозна й відколи. Дуже багато у нас поселень з „ вишневими” назвами? Вишневе, Вишняки, Вишнівка.. - Любов і пошана народу дуже помітно відбилася у народному побуті, звичаях, усній народній творчості, оспівана у піснях. - Цвіт вишні, вплетений у вінок – це символ материнської любові. Вишня – оберіг від злих сил. Якщо біля хати росли вишні, то там не буде гуляти нечиста сила.
Фізкультхвилинка
2. Читання оповідання вчителем. 3. Словникова робота: зарясніла, красно дякую, тупцяє. (Слайд 29) 4. Напівголосне читання учнями. 5. Гра ,,Дуель’’. Групи ставлять одна одній запитання за змістом. 6. Вибіркове читання твору. (Слайди 30-33) 7. Робота в групах над прислів’ями. (Слайд 34) Учні складають прислів’я за його частинами, вибирають прислів’я, яке виражає головну думку твору:
- Біля сонця тепло, а біля матері добре. - Яке дерево, такі й квіти, які батьки, такі і діти. - Не краса красить, а розум. - Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.
VІ. Підсумок уроку. - З творчістю якого письменника нашого краю ми сьогодні знайомились? - Які твори він написав? - Чи виправдались ваші сподівання?
VІІ. Домашнє завдання - Наступного уроку ми будем працювати над темою: „Людина починається з добра". Підготуйте оповідання Василя Сухомлинського. |
Категорія: Читання | Додав: Masha
|
Переглядів: 967 | Завантажень: 1
| Рейтинг: 5.0/1 |
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Міні-профіль |
П`ятниця 2024-12-27 10:58
|
Корисні посилання |
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
|
Наші свята |
|
|