Говори правильно! |
|
Наше опитування |
|
|
Урок позакласного читання "У кожного є співуча пір’їнка”
| 2017-03-06, 21:07 |
Мета уроку: продовжити знайомство учнів з життям та творчістю Василя Олександровича Сухомлинського; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв творів, наслідувати їх позитивні риси, давати характеристику прочитаному, висловлювати свої судження; розвивати мовлення учнів, вміння мислити по-своєму, проявляти свою неповторність; прагнути до самовдосконалення; формувати спостережливість, допитливість; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості. Тип уроку: формування умінь і навичок. Обладнання: мультимедійна презентація, картки з завданнями до вправи «кубування», конверти з завданнями до вікторини, виставка книг з творами В.Сухомлинського, виставка дитячих малюнків.
I. Організаційний момент - Діти, усміхніться до мене, подаруйте посмішку одне одному, поверніться до гостей і подаруйте їм теж посмішку, і з тих промінчиків добра, що заіскрились на ваших обличчях ми розпочнемо урок. - Доторкніться один до одного долоньками і подаруйте відчуття впевненості в тому, що у вас все вийде добре, підтримайте один одного. - Що подарували ви своєму сусідові? (частинку серця, …….) ІІ. Артикуляційні вправи. - Продзвенів дзвінок, починається урок. З чого ж нам його почати? - Скоромовку розказати. - Повправляєм язички, щоб не плутались значки. І про мишок діалог, щоб цікавим був урок. Перший ряд вже починає – скоромовку промовляє. - Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато. Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся. - Другий ряд теж не дрімає і швиденько промовляє. - Начитався букварика та й малюю косарика. Коси сіно, косарику на своєму гектарику. - А тепер у класі тиша, щоб почуть розмову мишок. - Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?» Відказала мишка мишці: «Букву А шукала в книжці. Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати.» ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. - До чого закликають ці скоромовки? - Сьогодні на уроці ми з вами будемо вчитися не тільки швидко читати, а читати правильно, виразно. Пригадаємо вивчене, познайомимося з новими творами, при цьому будемо мислити, міркувати, доводити, обґрунтовувати, робити висновки, самостійно оцінювати свою роботу на уроці і, звичайно, знайдемо хвилинку для відпочинку. - Тема нашого уроку позакласного читання «У кожного є співуча пір’їнка». ІV. Актуалізація опорних знань. 1. «Кубування» - Завітав сьогодні в клас на урок знову до нас Кубик, діти, не простий, кубик, діти, чарівний. Він доріжки прокладає, знання ваші перевіряє. - Увага! Аналізуємо завдання чарівного кубика. Фото - Хто це? (Це Василь Олександрович Сухомлинський) 28 вересня 1918 рік - Що ви можете сказати про це? (28 вересня 1918 року у селі Василівка на Кіровоградщині народився Василь Олександрович Сухомлинський) Учитель Директор (Василь Сухомлинський пропрацював у школі 35 років. Був учителем української мови і літератури. Був директором Павлиської школи «Школи радості») Кому присвятив усе своє життя? (Василь Сухомлинський усе своє життя присвятив дітям.) Письменник дітям - Що ви можете сказати про це: (Василь Олександрович написав майже півтори тисячі казок, оповідань, легенд для дітей) 2. Представлення тематичної виставки книг В.О. Сухомлинського. І «бібліотекар» В.О. Сухомлинський. «Гаряча квітка» У книзі зібрано найцікавіші твори письменника для дітей. Вони пройняті любов’ю до дитини, до рідного краю, ненав’язливо, часом обережним натяком вчать доброзичливості, поваги до старших, відповідальності за свої вчинки. ІІ «бібліотекар» В.О. Сухомлинський. «Вогнегривий коник» Ця книга – збірка мудрих і повчальних казок, оповідань для дітей і дорослих. Кожна казка, кожне оповідання розповідають читачам про неповторну красу природи, магічну силу доброти і чуйності у взаєминах між людьми, пробуджують у нас бажання захистити слабшого, допомогти старшим. ІІІ «бібліотекар» В.О. Сухомлинський. «Казки школи під голубим небом» « Школа під Голубим Небом – це джерело живої думки і слова, це добро, співчуття, любов до рідних, піклування про людей,тварин, рослин. Школа вчить найкращим людським якостям, виховує почуття милосердя, радості, щастя. 3. Робота в групах. Вікторина «З якого твору взяті ці рядки?» - З деякими творами Василя Сухомлинського ви вже знайомі. - То ж давайте пригадаємо назви цих творів та рядки з них. (Кожна група отримує картки з висловами та визначають назву творів, з яких взяті вислови). Узяв він його на руки, розгнівався на собаку й пішов тому назустріч. «Петрик, собака й кошеня» А Юрко сидів за партою, похнюпивши голову. «Юркова квітка» Діти пішли на подвір’я бабусі Марії по глибокому снігу. «Протоптали стежку» Навіщо ти забрала сміття? Це ж у лісі. Ніхто не бачить. «Соромно перед соловейком» Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому. «Покинуте кошеня» Вони довго милувалися його красивими крильцями. «У привокзальному садку» Через кілька днів Михайлик побачив у материній косі чотири сиві волосинки. «Сива волосинка» Маленькій Яринці треба зарані встати, до дитячого садка йти, а не хочеться. «Ледача подушка» Я знайшов маленьку синю скляночку і, примруживши ліве око, приклав її до правого. «Синій світ» Дівчинка дивилась на маму широко відкритими очима. «Як же все це було без мене?» Записка – це ж таємниця, яка мусить бути відома тільки тобі і твоєму товаришеві. «Красиві слова і красиве діло» Загубилася дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіші коси... «Найласкавіші руки» Як же вона, бідна, живе в отакій темряві?! «Як Сергійко навчився жаліти» Минали роки, виростали у лісника діти, розростався дубок, старів лісник. «Дуб під вікном» Потім вони стояли на околиці села. Перед ними зеленіло пшеничне поле. Сонячні промені блищали в крапельках роси. «Скільки ж ранків я проспав!» Вона роззула матусю й принесла їй води у ночвах — помити ноги. «Сьома дочка» 4. «Асоціативний кущ» - А тепер нове завдання: Прочитайте «кущики» слів. Пригадайте, в яких оповіданнях ви зустрічали ці слова. Лисиця, базар, Наталочка, мама, совість. (Як Наталя в Лисиці хитринку купила) Учитель, директор, клас, горбатенька. (Горбатенька дівчинка). Учителька, ранок, учні, голубе небо, Валя. (Я хочу сказати своє слово). Діти, Миколка, Лариса, піжмурки, скрикнула, чорні птахи. (Про що думала Марійка). Сергійко, ножик, Петро, ліхтарик, Максим, Гриць, квітка. (Сергійкова квітка). Хатина, хлопці, дощ, сховалися, мокра сорочка, мовчки. (Красиві слова і красиве діло). Чому вчать твори Василя Сухомлинського? (Твори Василя Сухомлинського вчать нас бути добрими, щирими, людяними, працьовитими. Бути уважними один до одного, до батьків, стареньких бабусь, дідусів. Знати, цінувати і оберігати минуле предків. Любити й поважати своїх батьків. Поважати старших. Бути справедливими у своїх діях і вчинках. Розуміти оточуючих нас людей. Бути добрими людьми.) V. Оголошення завданьуроку. - Молодці, ви довели, що знаєте багато творів Василя Сухомлинського, але це ще не все. Ми прийшли у світ, щоб жити всі на просторі земнім, Щоб сміятись і радіти у довкіллі чарівнім. Це життя. Це справжня казка! Ллється музика і сміх. Ти ж, запам’ятай, будь ласка, неповторний серед всіх! - Дійсно, є багато дітей на планеті, але саме таких, як ви, кожен з вас, нема ніде. Навіть зовні схожі близнята, але в кожного з них своє життя, свої погляди, свій характер, свої здібності. Хтось гарно малює, співає, розв’язує задачі, працює на комп’ютері. Але людина не завжди цінує свою унікальність, знає свої здібності і розвиває їх. - Отже, я пропоную вам, опрацьовуючи нові твори Василя Сухомлинського, проявити свою неповторність, вміння мислити по-своєму, давати характеристику прочитаному, висловлювати свої судження, знайти свою співучу пір’їнку. VІ. Вивчення нового. 1. Опрацювання казки «Найгарніша мама» - Перша казка «Найгарніша мама». Повправляємось у читанні слів, які зустрінуться нам у цьому творі. 1.1 «Читаємо швидко» 15 сек совеня гніздо некрасивий банькатий соловей жовторотий дятел дрізд потвора побачили дивуючись найгарніша зареготали гордість - Назвіть слова-назви птахів (совеня, соловей, дрізд, дятел) - Назвіть прикметники (некрасивий, банькатий, жовторотий, найгарніша) - Чи були незрозумілі слова? - Послухайте казку і скажіть, які почуття у вас виникли. 1.2 Читання казки в особах (підготовлені учні) 1.3 Обговорення казки -Що ви відчули, слухаючи казку? - Яка головна думка казки? (Для кожної людини мама – найкраща, який би вигляд вона не мала) - Чи згодні ви з поведінкою птахів? Чому? 1.4 Вправа «Інтерв’ю» - Підготуйте запитання за змістом казки. ВИСНОВОК. Кожен має свою унікальність, неповторність, свою красу. 1.5 Вправа «Сенкан» - Складіть сенкан до слова «мама». Мама Рідна, мила Дбає, любить, приголубить Не буває вже дорожче Ненька - Молодці, ви гарно впоралися з цим завданням. 2. Опрацювання казки «Співуча пір’їнка» - Друга казка «Співуча пір’їнка». 2.1 Читання пірамідок слів «луною». - Почитаємо пірамідки слів, які зустрінуться нам у цьому тексті «луною». птах дай струна побіг Сергійко стрепет дивовижний маленький настроюється захотілося - Прочитайте найкоротше слово, найдовше слово, скільки всього іменників (4), дієслів (4), прикметників (2). - Підберіть синоніми до слова дивовижний. (Чудовий, прекрасний, прегарний, чарівний). - До слова маленький підберіть антоніми. (Великий, здоровий). 2.2 Читання казки (підготовленим) учнем. 2.3 Первинне сприйняття твору учнями. - Чи чули ви колись про такого дивовижного птаха? (Показ малюнка, на якому зображено стрепета). - Давайте звернемося до «Довідкового бюро». – Стрепет відноситься до родини дроф. Це великий птах з сильними довгими ногами, короткими кігтями, щоб краще було ходити і бігати в степах з високою та густою травою. Коричнево-сіре забарвлення допомагає ховатися від ворогів. А з голосом цій пташці не поталанило. Вона може лише невиразно шипіти. 2.4 Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. - Яким описано стрепета на початку казки? (Є на світі дивовижний птах — Стрепет.) - Чому стрепет дивовижний птах? (Він співає крилом.) - З чим порівнюється його спів? (Схожий він і на звучання найтоншої струни, коли по ній водити смичком, і на пісню вітру в тонкій стеблині очерету.) - Яке трапилося лихо? (Загубив Стрепет співучу пір'їнку.) - Про що птах просив Сергійка? (— Хлопчику, віддай мою співучу пір'їнку. Я не можу жити без пісні.) - В яких рядках твору виражена головна думка? («У кожної людини є своя співуча пір'їнка. Нещасливий той, у кого такої пір'їнки немає».) - Про що змусила задуматися ця казка вас? (У кожної людини є … Кожна людина неповторна. У мене теж є своя співуча пір’їнка) ВИСНОВОК. Всі люди від народження талановиті. Але одні можуть знайти цікаве, улюблене заняття, без якого не можуть жити, а інші – ні. Нещасливий той, у кого такого захоплення немає. VI. Підсумок уроку – Ми дуже багато можемо говорити про В.О. Сухомлинського та його твори. Але урок підходить до кінця. Мені його хочеться закінчити словами В.О. Сухомлинського: «Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісти порошиною. Людина народжується, щоб залишити після себе слід вічний». VII. Рефлексія. - Прийшов час підвести підсумок. Закрийте очі, подумки продовжте речення: Цей урок мене навчив… Прочитані твори спонукають мене… Найбільше мені сподобалось… Я відчував на уроці… - Хто з вас хоче сказати про це вголос? VІІІ. Оцінювання. - Я пропоную вам оцінити себе. Підрахуйте пір’їнки, зароблені протягом уроку.Візьміть кольорові пір’їнки, які лежать у вас на партах, виберіть колір, залежно від того, як ви працювали на уроці. Напишіть на ній своє прізвище. ІХ. Домашнє завдання. - Наступний урок позакласного читання - «Т.Г.Шевченко – великий співець України». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. - Я теж задоволена Гарантую, що цей матеріал є моєю власною авторською розробкою. роботою на уроці. Дякую вам за співпрацю. |
Категорія: Читання | Додав: олька
|
Переглядів: 1723 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Міні-профіль |
П`ятниця 2024-12-27 10:40
|
Корисні посилання |
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
|
Наші свята |
|
|