Говори правильно! |
|
Наше опитування |
|
|
В.Сухомлинський "Кінь утік..."
| 2014-01-12, 16:46 |
Урок читання у 3 класі
Л.Є. Зелена , спеціаліст вищої категорії, Соледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13 Артемівської міської ради Донецької області
Тема. «Про справжню дружбу». В.О. Сухомлинський "Кінь утік …”. Мета: забезпечити засвоєння головної теми оповідання; удосконалювати уміння виразного читання та переказу тексту; вчити дітей аналізувати та узагальнювати отриману інформацію; формувати комунікативну компетентність; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, образне та критичне мислення; залучати дітей до міркування щодо проблем дружби; виховувати потребу справжньої дружби. Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, прислів’я про дружбу, виставка книжок, "картки успіхів”, "скарбнички”. Тип уроку: вивчення нового твору.
Хід уроку І. Організація класу до уроку. Привітання. Ми посміхаємось сонечку: - Здрастуй, золоте! Ми посміхаємось дереву: - Хай воно росте! Ми посміхаємось друзям: - Дружба в нас міцна! Ми посміхаємось до вас, любі гості, - І зичимо всі вам добра! Психологічна налаштованість. - Сядьте зручно, заплющіть очі, тихо промовте: ”Я вчуся, я хочу вчитися. Я працюю. Я готовий до праці.” - Отже на уроці ми повинні бути: Уважними Розумними Організованими Кмітливими ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Бесіда. - Діти, на уроках читання ми зустрічалися з багатьма поетами і письменниками, які написали цікаві твори для дітей. Чи впізнаєте ви, хто зображений на цьому портреті? - Подивіться на ці задумливі очі, стільки в них добра, тепла, розуму. Це портрет видатного педагога, прекрасного письменника, в якого вчилися всі – і дорослі, і малі. 2 . "Довідкове бюро”. 1-й учень В.О. Сухомлинський народився 28 вересня 1918 року в селі Василівка на Кіровоградщині в селянській родині. Батько керував трудовим навчання у школі. Мати працювала у колгоспі. 2-й учень Ріс хлопчик жвавим і допитливим. Змалку любив малювати. Після закінчення школи став студентом Кременчуцького педагогічного інституту. А згодом – учителем української мови. 3-й учень У 1948 році Василь Олександрович став директором Павлиської школи і 23 роки там працював. Написав 1500 казок для дітей, близько 50 книг та багато статей. 4-й учень Твори В.О. Сухомлинського люблять і читають усі діти. Вони вчать нас доброти, справедливості, любові до природи, до близьких людей. - Усе своє життя В.О. Сухомлинський присвятив дітям. Свої спостереження за дітьми й роздуми він занотував і створив книги. - У нашій бібліотеці також є книги В.О. Сухомлинського. Ось вони перед вами. Приходьте до бібліотеки, беріть книги, читайте їх і доброго навчайтеся. - Дякуємо нашим кореспондентам із "Довідкового бюро” за цікаву інформацію. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1. Методика "Передбачення за прислів’ями” - Прочитайте і складіть прислів’я. Справжнього друга… ! мов дерево без коріння Друга шукай,… ! за гроші не купиш Людина без друзів,… ! а знайдеш – тримай - Якою темою їх можна об’єднати? 2. Мовна розминка. 1) Вправи для очей. "Маятник” – рух очей праворуч, ліворуч. "Стовпчик” – рух очей вгору, вниз. "Катаємо м’ячик” – по колу вправо, вліво. 2) Гра "Звуки природи” Вітерець у лісі – ш-ш-ш Пролетів жук – ж-ж-ж Заспівав комарик – з-з-з Пролетів птах – шух-шух-шух Почули горобчика – цінь-цвірінь Синичку – ци-ци-пі Зозулю – ку-ку. 3) Гра "Переплутанка” иотшвра (товариш) аждбру (дружба) оборадт (доброта) ищрьсті (щирість). 4) Робота над скромовкою. Дівчинка Люба всім людям люба, тому що Любі, всі люди любі. ІY. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні ми прочитаємо оповідання В.О. Сухомлинського "Кінь утік…” і на прикладах його героїв спробуємо розібратися, що означає "справжня дружба”. Y. Вивчення нового матеріалу. 1. Виразне читання тексту В.О.Сухомлинського "Кінь утік…” учителем. 2. Перевірка первинного сприйняття тексту. - Чому в класі "запанувала тиша”? - Як, на вашу думку, розуміє автор поняття "тиша”? Фізхвилинка. 4. Словникова робота. Інтерактивна вправа "Мікрофон”. Запанувала Таємниця Почервонів Подив Розголошуєш Вчинок Обурення Тиша - Що це за стан людини "почервонів”? - Поясніть, як ви розумієте слово "розголошувати”. - Доберіть синоніми до слова "подив”. - Як ви розумієте слово "обурення”? - Як інакше можна назвати "таємницю”? 5. Повторне читання тексту учнями (мовчки). YІ. Осмислення прочитаного. 1. Гра "Розвідники”. - Який урок тривав у класі? Доведіть свою думку словами тексту. - Знайдіть у тексті речення, де є слово вчинив. Поясніть, що означає вчинок. Як це, на вашу думку, - "негарно вчинити”? - Знайдіть і прочитайте речення, де йдеться про "вогнегривого коня”. Хіба насправді може бути кінь вогнегривий? Що може горіти? В якому значенні вжито цей вислів? - Прочичайте, як учитель оцінив вчинок Віталика? Чи можна назвати ці слова повчальними? - Діти, як однокласники оцінили вчинок Віталика? Прочитайте. YIІ. Робота над ілюстрацією до тексту. - Розгляньте малюнок (с.68) спробуйте розпізнати на малюнку дійових осіб твору. Доведіть свої твердження. - Яка розмова відбувається між хлопцями? - Попрацюйте в парах, побудуйте зв’язне висловлювання (2-3 речення). Дайте поради хлопчикам, як їм порозумітися. YIIІ. Виразне читання оповідання. 1. Виразне читання оповідання за особами. 2. Гра "Скарбничка”. Діти читають текст упродовж 1 хвилини, відмічають. Потім знову читають той же текст за 1 хвилину. Різницю в кількості прочитаних слів кладуть до скарбнички. 3. Бесіда. - Що значить "кінь утік”? - Як би ви замінили слова: "Давай коня”? 4. Тестування за змістом тексту. 1). В якому класі учились діти? а) в першому; б) в другому; в) в четвертому. 2). Віталик отримав на уроці: а) двійку; б) записку; в) зауваження. 3). Якого коня намалював Петрик? а) червоного; б) крилатого; в) вогнегривого. 4). Після уроку Петрик сказав, що: а) кінь утік; б) кінь зник; в) не хоче давати коня. Відповіді: 1) в; 2) б; 3) в; 4) а. 5. Інтерактивна технологія "Гронування”. - Давайте з’ясуємо яким повинен бути товариш і побудуємо асоціативний кущ. щедрим справедливим чесним добрим Т О В А Р И Ш ввічливим уважним стриманим щирим ІХ. Домашнє завдання. С.67-68, читати і детально переказувати оповідання, дібрати прислів’я про дружбу. Х. Підсумок уроку. - Чого нас вчить оповідання В.О.Сухомлинського "Кінь утік…”? - Прочитайте прислів’я (с.69) роз’єднавши слова. Яке з них може стати порадою для Віталика? - Давйте пограємо в гру "Кмітливчики”. Попрацюйте в парах, складіть із рядків вірш про дружбу.
- Підрахуйте, будь ласка, бали в "картках успіху” і передайте їх, я перевірю і виставлю оцінки. - Я хочу подякувати вам за роботу на уроці і побажати добра і справжніх друзів. Давайте станемо в коло і легким потисканням руки висловимо один одному подяку за роботу на уроці та подаруємо дружні усмішки. |
Категорія: Читання | Додав: Лара
|
Переглядів: 5241 | Завантажень: 0
|
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Міні-профіль |
П`ятниця 2024-12-27 21:42
|
Корисні посилання |
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
|
Наші свята |
|
|