Субота, 2024-12-28, 14:11
Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Головна | Каталог файлов | Реєстрація | Вхід
Все для вчителя
Категорії розділу
Перший урок [2]
Математика [14]
Русский язык [2]
Читання [13]
Українська мова [27]
Природознавство [21]
Я у світі [3]
Основи здоров'я [4]
Інформатика [11]
Образотворче мистецтво [3]
Для учнів, батьків
Говори правильно!
Поспілкуємось?
200
Пошук
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 209
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Посетители за день

Код кнопочки
Сайт учителя Петриченко Ольги Вікторівни




Життя сайту
Головна » Файли » Розробки уроків » Природознавство

Ознаки зими в неживій природі
2014-07-16, 21:13

Смірнова Наталія Андріївна ЗОШ№15

Мета. Вдосконалити знання учнів про зиму, формувати уявлення про характерні
ознаки зими в неживій природі; розвивати уяву,спостережливість,бачення
прекрасного; формувати комунікативну, інформаційну компетентність;
виховувати любов до природи.
Обладнання: ілюстрації на тему «Зима»,презентація «Ознаки зими»,картки.

І м/м Змістовно-пошуковий

1.Організаційний момент
1. Вправа «Посмішка»
2. Хвилинка «Погода»
2. Повідомлення теми і мети. Формування внутрішньої мотивації учіння
1.Вправа «Швидка відповідь»
- Про яку пору року ми говорили на попередньому уроці?
- Назвіть осінні місяці.
- Який місяць називають листопадним?
- Чому так говорять: «В осінній час сім погод у нас»?
- Яка пора року настане після осені?

- Ви вже здогадалися про яку пору року ми будемо говорити сьогодні. Наше завдання-визначити зміни в неживій природі взимку. А якою зиму бачать художники, ви дізнаєтеся після перегляду презентації.
2. Сторінка «Зимова» Слайд 2-7

3.Вправи з частковою активізацією опорних знань
1. Вправа «Асоціативний кущ» Слайд 8-10

2. Вірші про зиму (розповідають учні)
// Фізкультхвилинка
4. Розвиток пошукової пізнавальної діяльності і самостійності
1. Вправа «Питальна»
2. Диференційна робота за підручником с.62-64
1ряд-про сніг
2ряд-про іней
3ряд-про морози
- Що робить зиму такою неповторною?
- Які ознаки, крім снігу можна спостерігати?
- У чому сила зими?

3. Сторінка «Пізнайко» Слайд 11-13
 Грудень - хмурень, мочовець, андрієць.
Назва пов’язана з тим, що мокра від осінніх дощів земля, замерзає і дорога стає грудкуватою.
 Січень – просинець.
У цьому місяці стає більше сонячних днів, адже сонце повертає на літо, дні починають збільшуватися.
 Лютий – крутень, зимобор, бокогрій, громник.
Назва від лютих морозів, які в цей час найбільше голодують.

5. Підсумок

ІІ м/м Адаптивно –перетворюючий

1. Організаційний момент
2. Робота над темою. Система вправ для вироблення умінь та навичок
1. «Довідка» Слайд 14
Раніше вважали, що сніг — це замерзлі краплинки води, що падає він з тих самих хмар, що і дощ. Нині вчені розгадали таємницю народження сніжинок. Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод і тут з неї утворюються крихітні крижинки-кристалики. Вони поступово ростуть і перетворюються на дивовижні шестикутні зірочки-сніжинки.

2.Гра «Підкресли ознаки зими»
Довгі ночі, короткі дні. Сонце добре світить і гріє. Всі дерева стоять голі. Птахи прилітають з вирію. Небо низьке, сіре, непривітне. Уночі бувають заморозки. Сніг укрив замерзлу землю.

3.Вікторина «Зима» Слайд 15
/Щедре випадання снігу називають... (снігопад).
/Підвищення температури вище за нуль градусів у холодну пору року. (Від-лига)
/Пухнаста снігова бахрома на деревах і дротах. (Паморозь)
/Вода, що з'явилася під час відлиги, і підталий сніг замерзають. На дорогах
утворюється кірка з льоду. Це явище називається.... (ожеледиця).
/Про що йдеться в прислів'ї: «Сам біжить, а стояти не дозволяє». (Мороз)
/Снігопад при сильному вітрі називається... (заметіль).

4. Вправа «Склади приказки». Групова робота за картками Слайд 16
 Зимня пора усе підбира.
 Зимою поле чисте, та хліб не родить.
 Добрий той сніг, що вчасно ліг.
 Грудень рік кінчає, а зиму починає.
 Січень наступає, мороз людей обнімає.
 Лютий лютує, та весні дорогу готує.


3. Диференціація навчальних завдань
1. Робота за картками. Зупинка «Загадкова»
o Скатертина біла, увесь світ накрила. (СНІГ)
o Зірка сніжно-біла
На рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди
Стала краплею води. (СНІЖИНКА)
o Без рук, без фарб вікна розмальовує. (МОРОЗ)
o Сипле снігом в очі й в вуха- це, звичайно,… ЗАВІРЮХА.

4. Підсумок. Рефлексія
-Про яку пору року говорили?
-Що сталося з сонцем? (Сонце піднімається невисоко.)
-Як це вплинуло на температуру повітря? (Мороз)
-Як змінилися опади? (Снігопад)
-Як змінилося небо? (Сірі, темні хмари.)
-Що ми спостерігаємо на деревах і дротах у мороз? (Іній, паморозь)
-А на вікнах? (Візерунки на склі.)
-Що сталося на річках, озерах, ставках? (Лід)

5.Домашнє завдання
С. 62-64. Напишіть казку про зиму. Поміркуйте, хто будуть її головними героями. Використовуйте у казці явища природи, характерні для цієї пори року.
Категорія: Природознавство | Додав: Svitl@n@
Переглядів: 3020 | Завантажень: 22 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.0/4
Всього коментарів: 1
1 Олюшка  
0
Дякую!

Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Міні-профіль
Субота
2024-12-28
14:11


Корисні посилання
Управління освіти Бахмутської міської ради
Бахмутський НВК №11
Виховна робота ЗОШ №18
Методичний портал

«Методичний портал»

Наші свята
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання