Сайт учителя початкових класів ПЕТРИЧЕНКО ОЛЬГИ ВІКТОРІВНИ Бахмутського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 - багатопрофільний ліцей" Бахмутської міської ради Донецької області
Мета. Вдосконалити знання учнів про зиму, формувати уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; розвивати уяву,спостережливість,бачення прекрасного; формувати комунікативну, інформаційну компетентність; виховувати любов до природи. Обладнання: ілюстрації на тему «Зима»,презентація «Ознаки зими»,картки.
І м/м Змістовно-пошуковий
1.Організаційний момент 1. Вправа «Посмішка» 2. Хвилинка «Погода» 2. Повідомлення теми і мети. Формування внутрішньої мотивації учіння 1.Вправа «Швидка відповідь» - Про яку пору року ми говорили на попередньому уроці? - Назвіть осінні місяці. - Який місяць називають листопадним? - Чому так говорять: «В осінній час сім погод у нас»? - Яка пора року настане після осені?
- Ви вже здогадалися про яку пору року ми будемо говорити сьогодні. Наше завдання-визначити зміни в неживій природі взимку. А якою зиму бачать художники, ви дізнаєтеся після перегляду презентації. 2. Сторінка «Зимова» Слайд 2-7
3.Вправи з частковою активізацією опорних знань 1. Вправа «Асоціативний кущ» Слайд 8-10
2. Вірші про зиму (розповідають учні) // Фізкультхвилинка 4. Розвиток пошукової пізнавальної діяльності і самостійності 1. Вправа «Питальна» 2. Диференційна робота за підручником с.62-64 1ряд-про сніг 2ряд-про іней 3ряд-про морози - Що робить зиму такою неповторною? - Які ознаки, крім снігу можна спостерігати? - У чому сила зими?
3. Сторінка «Пізнайко» Слайд 11-13 Грудень - хмурень, мочовець, андрієць. Назва пов’язана з тим, що мокра від осінніх дощів земля, замерзає і дорога стає грудкуватою. Січень – просинець. У цьому місяці стає більше сонячних днів, адже сонце повертає на літо, дні починають збільшуватися. Лютий – крутень, зимобор, бокогрій, громник. Назва від лютих морозів, які в цей час найбільше голодують.
5. Підсумок
ІІ м/м Адаптивно –перетворюючий
1. Організаційний момент 2. Робота над темою. Система вправ для вироблення умінь та навичок 1. «Довідка» Слайд 14 Раніше вважали, що сніг — це замерзлі краплинки води, що падає він з тих самих хмар, що і дощ. Нині вчені розгадали таємницю народження сніжинок. Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод і тут з неї утворюються крихітні крижинки-кристалики. Вони поступово ростуть і перетворюються на дивовижні шестикутні зірочки-сніжинки.
2.Гра «Підкресли ознаки зими» Довгі ночі, короткі дні. Сонце добре світить і гріє. Всі дерева стоять голі. Птахи прилітають з вирію. Небо низьке, сіре, непривітне. Уночі бувають заморозки. Сніг укрив замерзлу землю.
3.Вікторина «Зима» Слайд 15 /Щедре випадання снігу називають... (снігопад). /Підвищення температури вище за нуль градусів у холодну пору року. (Від-лига) /Пухнаста снігова бахрома на деревах і дротах. (Паморозь) /Вода, що з'явилася під час відлиги, і підталий сніг замерзають. На дорогах утворюється кірка з льоду. Це явище називається.... (ожеледиця). /Про що йдеться в прислів'ї: «Сам біжить, а стояти не дозволяє». (Мороз) /Снігопад при сильному вітрі називається... (заметіль).
4. Вправа «Склади приказки». Групова робота за картками Слайд 16 Зимня пора усе підбира. Зимою поле чисте, та хліб не родить. Добрий той сніг, що вчасно ліг. Грудень рік кінчає, а зиму починає. Січень наступає, мороз людей обнімає. Лютий лютує, та весні дорогу готує.
3. Диференціація навчальних завдань 1. Робота за картками. Зупинка «Загадкова» o Скатертина біла, увесь світ накрила. (СНІГ) o Зірка сніжно-біла На рукав мені злетіла. Поки ніс її сюди Стала краплею води. (СНІЖИНКА) o Без рук, без фарб вікна розмальовує. (МОРОЗ) o Сипле снігом в очі й в вуха- це, звичайно,… ЗАВІРЮХА.
4. Підсумок. Рефлексія -Про яку пору року говорили? -Що сталося з сонцем? (Сонце піднімається невисоко.) -Як це вплинуло на температуру повітря? (Мороз) -Як змінилися опади? (Снігопад) -Як змінилося небо? (Сірі, темні хмари.) -Що ми спостерігаємо на деревах і дротах у мороз? (Іній, паморозь) -А на вікнах? (Візерунки на склі.) -Що сталося на річках, озерах, ставках? (Лід)
5.Домашнє завдання С. 62-64. Напишіть казку про зиму. Поміркуйте, хто будуть її головними героями. Використовуйте у казці явища природи, характерні для цієї пори року.